Maximaal bedrag stalling in Drenthe

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

postbodesiem

Maximaal bedrag stalling in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 11:15

Ik heb een vraag over stalgeld, ik heb het idee dat ik te veel betaal voor mijn paard, en wilde jullie graag laten mee denken wat 'normaal' in mijn situatie zou zijn

Overdag in de wei, 's avonds op stal (wordt gedaan)
stal wordt elke dag uitgemest en paard staat op 1e kwaliteit zaagsel
2 kilo basisbrok en onbeperkt kuilgras
buitenbak
zeer goede uitrijmogelijkheden
zelf werk ik op zaterdag en soms op zondag mee stallen schoonmaken (15 boxen in de winter, 5 in de zomer)
Wat ik niet genoemd heb is er gewoon niet (solarium stapmolen wasplaats etc.)

Graag jullie prijsindicatie, ik zal morgen vertellen wat ik voor stalgeld betaal.

ellepel

Re: Maximaal bedrag stalling in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 11:18

bij ons betaal je dan inclusief de brok ongeveer 130 euro.
zelfde mogelijkheden, overdag buiten,snachts binnen,strooisel is bij ons wel stro,maar word elke dag uitgemest.
wil je zaagsel dan kan dat dacht ik ook wel
goede buitenbak, en geweldig mooie uitrijmogelijkheden.
en onbeperkt ruwvoer..
ben benieuwd wat je dan betaald

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 11:27

Beetje afhankelijk van waar in Drenthe je staat (bij de stad is duurder dan in-the-middle-of-nowhere) verwacht ik rond de 150 euri's per maand. Midden in het niks zul je goedkoper uit zijn, aan de rand van Assen of Emmen of zo betaal je meer.
Maar wat je ook niet moet vergeten: hoeveel land is er beschikbaar? Zijn de stallen modern en ruim of kleine donkere hokjes. Kun je onbeperkt je trailer en/of menwagen kwijt? (ik heb een vrachtwagen + trailer; kost me niks extra) Is het erf verhard, ruim en schoon of is het een rommelige modderpoel. Allemaal zaken die mede bepalen hoe terecht iets is.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 11:30

Ik heb de ervaring met een stal.

's nachts binnen overdag buiten (word gedaan) in een relatief kleine weide. incl stro, hooi, bix 2 kg
word uitgemest.
€175,- vond het ook wel erg veel.

postbodesiem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 11:32

ikke schreef:
Beetje afhankelijk van waar in Drenthe je staat (bij de stad is duurder dan in-the-middle-of-nowhere) verwacht ik rond de 150 euri's per maand. Midden in het niks zul je goedkoper uit zijn, aan de rand van Assen of Emmen of zo betaal je meer.
Maar wat je ook niet moet vergeten: hoeveel land is er beschikbaar? Zijn de stallen modern en ruim of kleine donkere hokjes. Kun je onbeperkt je trailer en/of menwagen kwijt? (ik heb een vrachtwagen + plus trailer; kost me niks extra) Is het erf verhard, ruim en schoon of is het een rommelige modderpoel. Allemaal zaken die mede bepalen hoe terecht iets is.

In de buurt van Vries, stallen zijn 3 x 4, heb geen trailer dus die hoeft niet geparkeerd te worden, erf is verhard en schoon (ik vind schone stal belangrijker hoor!)
Land is groot genoeg voor een sprintje, ongeveer 1 hectare waar er nu 4 staan.

O ja hou er in je prijs ook even rekening mee dat ik zaterdag en zo nu en dan de zondag ook mee help Knipoog

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 11:34

ja, ik zou zeggen rond 150- voor stalling
je werkt weekenden mee, dus zou zeggen 75 tot 100- pm

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 11:42

Betaal nu 50 euro alleen weidegang en kuil er bij, 24/7 buiten.
In het najaar, winter, deel lente:
120 euro voor binnenbak /buitenbak (niet begaanbaar in de winter), overdag (of deel er van) buiten, ´s nachts op stal, eigen brok en zaagsel en zelf mesten, wel incl. kuil en binnen buiten zetten, water, voeren e.d.. Goede uitrijmogelijkheden en help zelf ook verder mee, maar doe ik uit mij zelf en niet omdat het moet of zo iets.
Zaagsel koste mij gemiddeld 32,60 per maand (4 balen van 8,15 euro per stuk).
Brok (musli) ongeveer 20 euro per maand.
(zaagsel ga ik straks ergens anders kopen en daar is het stukken voordeliger.)
Wasplaatsen met koud water.
(Stapmolen komt er aan in de toekomst.)
Wat ik voor jou reeël zou vinden is rond e 150 euro in de winter en als ze ´s zomers 24-7 buiten lopen in ieder geval de helft van je winterstalling.

whiehiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 11:46

jeetje:O ik ga meteen in drenthe wonen want ik betaal voor dezelfde luxe hier in Amersfoort 300 euro:|

phietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 11:53

ik heb altijd een 150 euro betaald voor stalling (particulier) dit was ex, biks, uitmesten en stalstrooisel. incl. weidegang , verlichte buitenbak en buitenzetten.

volgens mij liggen de prijzen van een pesionstalling icl. binnen/buiten bak en dan all-inn rond de 250 euro.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 11:54

kom maar hoor,wij hebben nog stallen vrij Haha!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 12:20

Ik zit rond het grensgebied van Groningen/Friesland/Drenthe. Denk dat de prijzen wel vergelijkbaar zijn in deze provincies.

Hier betaal je voor stalling met overdag weidegang bij (meestal) zelf mesten rond de 125 tot 135 euro per maand met biks, kuilvoer/hooi en buitenbak. Inclusief uitmesten, dus volpension ligt vaak rond de 150/160 euro. In de winter niet altijd weidegang/paddock mogelijk en moet je ze soms zelf loslaten.

Deze prijzen vind ik heel redelijk. (heb zelf paarden aan huis en weet wat het mij zelf ongeveer kost aan voerage, strooisel en onderhoud stal/land/omheining/bak etc.)

Als zij door de week jouw (en hun eigen) stal bijhouden en jij in het weekend hun helpt met bijhouden, zie ik dat als "zelf uitmesten"
Denk dat wanneer de bak goed berijdbaar is, de uitrijdmogelijkheden ook leuk, het voer en de stallen ook van goede kwaliteit zijn, tussen de 125 en 150 euro per maand heel redelijk zou zijn.
Rekening houdend met de kleinschaligheid waardoor je veel rust en ruimte hebt voor jezelf om te rijden en voor je paard en waarschijnlijk ook veel zaken bespreekbaar zijn.

Als er de hele week helemaal niet gemest wordt en jij in het weekend moet helpen alle stallen uit te mesten, dan mag er best wat extra korting tegenover staan... Dat is namelijk ontzettend zwaar. Wordt het echter elke dag netjes bijgehouden, ben je in het weekend zo klaar.

postbodesiem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 12:39

Het mee helpen is geen verplichting maar het is er in geslopen om mee te helpen, het wordt wel gewaardeerd (maar niet financieel Clown ) Er wordt wel elke dag gemest maar in de winter ben je gauw een halve dag bezig.

Laulau1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 13:40

Wij betalen 225,- zonder brok en zelf mesten. We vonden dit altijd al veel maar nu ik dit hier lees is het wel heel veel.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 13:42

Geen binnenbak? Ik zou zeggen Maximaal 175 mnd..
Ik betaal 145 maar dan moet ik mn krachtvoer zelf kopen en het stro in de winter ook..

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 13:43

225 is wel asociaal veel jah:P

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 13:43

ellepel schreef:
kom maar hoor,wij hebben nog stallen vrij Haha!

Mag ik vragen op welke stal je staat Haha!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 13:45

maar exclusief stro en krachtvoer in de winter vind ik 145 ook weer best veel.
denk dat je toch wel aan stro al een 20 euro erbij krijgt per maand?

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 13:47

Ja, ik kom in de winter zo ongeveer op 175 per maand..
Dat heb je ook op veel maneges, en er dus een binnenbak bij..
Maarja het is verder wel een heel gezellige stal.. das ook al wat waard..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 13:52

oh je hebt ook binnenbak?
dan valt het op zich wel mee vind ik..kun je in de winter ook altijd rijden Haha!

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 13:53

nee ik typ hetonduidelijk..
wij hebben geen binnenbak
maar ik bedoel te zeggen dat jeop veel maneges met wel een binnenbak voor 175 terecht kan,
dolfing in vries varieert zelfs van 70 pmnd tot 235:)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 13:57

ja maar bij dolfing in Vries zou ik niet willen staan Knipoog
onze buitenbak is in de winter gelukkig ook heel goed en als het echt te slecht weer is heeft pony gewoon vakantie.

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 13:57

De prijzen variëren hier erg. Ik zelf heb een poos € 50- betaald per maand, maar dat was, omdat de verhouding met de staleigenaar anders was, dan normaal. Nu betaal ik redelijk veel, maar heb alles inclusief. Aangezien ik les geef, kom ik nog wel eens ergens, het volgende weet ik:

€ 100- incl. voeren, 24/7 weidegang, schuilstal, toezicht, uitmesten en buitenbak
€ 125- onbeperkt weidegang, gebruik van stallen, buitenbak, gehele verzorging is voor de eigenaar
€ 125- incl. voeren, 24/7 weidegang, kleine schuilstal, toezicht, zelf uitmesten geen rijvoorzieningen, maar wel een bos vlakbij
€ 170 alles incl. bij manege met gebruik van binnen- en buitenbak en dagelijkse weidegang

De prijzen verschillen, maar doorgaans is het houden van een paard heel betaalbaar. Dat stalling rond de grotere plaatsen duurder is, is onzin. Mijn paard staat helemaal achteraf (ver weg van een grotere plaats) en ik betaal relatief veel. Terwijl ik rond Emmen zo 5 stallen kan noemen die niet duur zijn en een goede prijs-kwaliteitsverhouding hanteren.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 14:00

Bij ons betaal je voor een box 185 per maand, de paarden staan gedurende 6 maanden 's nachts binnen en in de zomer 24/7 buiten, dan betaal je 85 euro per maand. Als je alles bij elkaar optelt en deelt door 12 betaal je bij ons 135 per maand. In de winter staan de paarden overdag buiten (wordt gedaan) en de stallen worden dagelijks gemest. Er is een goede buitenbak, goeie uitrijmogelijkheden, hooi/kuil zit bij de prijs in, krachtvoer moet je zelf aanschaffen maar wordt wel voor je gevoerd. Geen luxedingen, wel alles netjes en schoon. Dit is in Noord-Drenthe, 10km onder Groningen.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 14:01

ellepel schreef:
ja maar bij dolfing in Vries zou ik niet willen staan Knipoog
onze buitenbak is in de winter gelukkig ook heel goed en als het echt te slecht weer is heeft pony gewoon vakantie.

Idd, dat zeg ik, de gezelligheid is ook al wat waard..
Verder laat ik me niet uit over manege dolfing:P

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 14:02

ik sta bij dolfing en het bevalt prima, paard staat hele dagen buiten, zomer en winter, drie binnen bakken, er wordt gevoerd en uitgemest. Paard mag zelf op vlas staan ivm koliekgevoeligheid en dat kan niet overal.