Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
)Sientje schreef:Hier zijn al ikweetniethoeveel topics over... Maar vooruit. Zelf vind ik weidegang het belangrijkst het hele jaar door. In combinatie met 's winters een (schuil)stal.

Bedankt iedereen! Lynn_Nikita schreef:Sientje schreef:Hier zijn al ikweetniethoeveel topics over... Maar vooruit. Zelf vind ik weidegang het belangrijkst het hele jaar door. In combinatie met 's winters een (schuil)stal.
schuilstal in zomer is net zo belangrijk ivm zon en vliegen

Sientje schreef:Ik vind het vooral 's winters belangrijk voor een droge ligplek en om het wegrotten van de hoeven te voorkomen. Tegen de zon staan er bomen, en mocht het inderdaad erg heet worden, zetten we ze in de uitloopstal met schaduw (nog niet gebeurd). Meest effectief tegen de vliegen vind ik overigens toch meer een goeie vliegenspray, aangezien vliegen ook vrolijk naar binnen vliegen.
Sonja_vR schreef:Sientje schreef:Ik vind het vooral 's winters belangrijk voor een droge ligplek en om het wegrotten van de hoeven te voorkomen. Tegen de zon staan er bomen, en mocht het inderdaad erg heet worden, zetten we ze in de uitloopstal met schaduw (nog niet gebeurd). Meest effectief tegen de vliegen vind ik overigens toch meer een goeie vliegenspray, aangezien vliegen ook vrolijk naar binnen vliegen.
schuilstal in zomer voor vliegende voorwerpen kan heel nuttig zijn
de dames hier staan in de schemer standaard in de schuilstal ivm de muggen
die komen veel minder tot niet n de stal
. Werd vorige week toch knap gestoken door die Tsjernobil muggen bij ons...