Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
) en vind dat hij het allemaal wel beter weet omdat hij vroeger zelf schapen had (logica...)
ellepel schreef:zo is het mij verteld hoor, ligt ook wel aan het weer natuurlijk.
maar is mij verteld dat na bemesten beter de paarden er 3 weken niet opgaan anders krijgen ze zelf teveel meststof binnen.
en heeft de plant nog niet alles opgenomen
xJakoline schreef:Het is wel veel,
maar gebruikt hij kunstmest of gewoon paardenmest?
Kunstmest is ongezond voor paarden..
MSQuincyTE schreef:xJakoline schreef:Het is wel veel,
maar gebruikt hij kunstmest of gewoon paardenmest?
Kunstmest is ongezond voor paarden..
Als het ongezond is waarom word het dan verkocht?
Wat ik op mijn weitje heb gestrooid is speciale paardenweimest
joyce B schreef:
[***] schreef:Ik mis in je post waarmee de boer bemest.
Solleke_Noah schreef:Dat weet ik zelf niet, hmm, even denken, de eerste keren was het gewoon met kalk (om de zuurtegraad in het gras tegen de gaan zei hij), maar momenteel zijn het roze korrels? Geen kalk in ieder geval, maar hij haalt het bij de boerenbond
Rianneke schreef:Solleke_Noah schreef:Dat weet ik zelf niet, hmm, even denken, de eerste keren was het gewoon met kalk (om de zuurtegraad in het gras tegen de gaan zei hij), maar momenteel zijn het roze korrels? Geen kalk in ieder geval, maar hij haalt het bij de boerenbond
kalk ik juist goed om de bodem weer neutraal te krijgen... paardenmest is namelijk zuur![]()
en wat is er zo slecht aan kunstmest?
je hebt verschillende soorten maar daar word volgens mij niet naar gekeken... iedereen strooit maar wat raak maar kijkt totaal niet naar stikstof en die is vaak juist de boosdoener![]()
verder is het helemaal niet zo erg hoor dat paarden de wei opgaan binnen die 3 weken! als de korreltjes maar goed zijn gesmolten en het echt in de grond zit dan is het al weer veilig voor paarden! het is echt niet zo dat het gras meteen alle kunstmest opneemt ofzo