Cowboy magic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Melia

Cowboy magic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 18:37

Het gaat dan om de anti-klit/glansspray. Wie kan me (goede) ervaringen hierover vertellen? Werkt het goed? Hoelang kun je er ongeveer mee (ligt er aan hoe vaak je het gebruikt), hoe vaak gebruik je het dus, waar kun je het kopen, hoe duur is het? Waarom kies je voor deze en niet voor een andere anti klit spray. Enz. enz......

simone46

Re: Cowboy magic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 18:56

Ik vind het topspul Haha!

Ik heb een Fries met flinke, dikke en stugge manen en hiermee maak je het binnen een handomdraai lekker soepel en zacht. Heerlijk spul dus Knipoog

groetjes, Simone

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 18:57

Met de zoekfunctie zul je ook al heel veel goede ervaringen tegenkomen. Het enige nadeel is dat het vrij duur is, voor de rest alleen maar superspul Ja
Het werkt absoluut heel goed. Ik heb zelf een tinker met manen van 80 cm lang. Een dikke druppel ter grootte van een euromunt is vaak al genoeg om de klitten eruit te krijgen. Ik gebruik het maximaal twee keer per week, altijd voordat ik de manen ga borstelen, en daarna doe ik er meestal een vlecht in. Als ik de vlecht dan eruit haal, na een weekje, dan doe ik vantevoren weer wat CM erop, dan gaat de vlecht er makkelijk uit. Dan een dag los laten hangen, en dan weer opnieuw..
Ik doe er toch bijna een jaar mee, met een middelgrote fles van rond de 20 euro. En je kan ze kopen bij elke westernwinkel, bij sommige ruitersportwinkels en natuurlijk bij veel webwinkels.
Ik gebruik het omdat het veel beter is voor het haar dan de gewone anti-klit sprays. Gewone anti-klit bevat siliconen, die maken het haar broos waardoor het sneller breekt. Cowboy magic producten zijn zelfs goedgekeurd voor gebruik bij mensen. En het ruikt zo lekker Haha!

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 22:33

Het kan dan ook bij kinderen?? Zou wel superhandig zijn met 3 dochters met lang haar! (en 2 pony's)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 06:35

Ik gebruik het ook en heb toen twee flessen besteld en daar doe ik al heel lang mee, het werkt perfect en doordat je zo weinig nodig hebt is het in verhouding toch niet meer zo duur.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 07:05

JaneJansen schreef:
Het kan dan ook bij kinderen?? Zou wel superhandig zijn met 3 dochters met lang haar! (en 2 pony's)

Ja Er zijn zelfs veel Amerikaanse popsterren die het gebruiken Tong uitsteken

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 08:19

MysticTinker schreef:
Het werkt absoluut heel goed. Ik heb zelf een tinker met manen van 80 cm lang. Een dikke druppel ter grootte van een euromunt is vaak al genoeg om de klitten eruit te krijgen. Ik gebruik het maximaal twee keer per week, altijd voordat ik de manen ga borstelen, en daarna doe ik er meestal een vlecht in. Als ik de vlecht dan eruit haal, na een weekje, dan doe ik vantevoren weer wat CM erop, dan gaat de vlecht er makkelijk uit. Dan een dag los laten hangen, en dan weer opnieuw..

Ja zo doe ik het ook altijd met de vlechten, maar dan met een ander merk (weet even niet meer hoe die heet). En die manen zijn ook erg lang (weet niet hoeveel cm) maar komen ook zo'n beetje tot aan het bovenbeen en komen een groot stuk onder de hals uit.
Maar dacht, waarom nou juist dit spul Tong uitsteken. Bedankt, hier heb ik wel wat aan!

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 08:22

Super spul !! Ik gebruik het ook bij mijn tinkers en de manen blijven er echt mooier door, vind ik.
Desillies hier op Bokt verkoopt het overigens ook Knipoog .

TNT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 12:53

super spul wij gebruiken het hier voor de paarden en ons zelf, werkt geweldig en een extra voordeel wij zelf hebben gemerkt dat onze haren er veel sneller van groeien!! normaal groeide mijn haar 1 tot 2 cm per maand na het gebruiken viel op dat mijn haren opeens veel langer waren na op meten bleek het in 1 maand 4 cm te zijn gegroeid, en top spul manen en staarten van de paarden zien er super uit!! wil nooit meer wat anders

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 12:56

Ik ben er ook heel erg tevreden over. Mijn paard heeft een dikke staart en ik kom er makkelijk doorheen.

Dat ik het voor mezelf ook kan gebruiken wist ik niet..ga ik maar eens uitproberen

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 14:35

Ik ben er ook erg tevreden over.
Ik gebruik het altijd een dag voor een wedstrijd.
Staart en manen wassen met CM shampoo en daarna de spray erin.. ideaal Ja
Ruikt ook erg lekker.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 19:00

Ik ben ook al een grote fan!

Mijn paard heeft een ontzettend dikke staart en dankzij CM ziet die er schitterend uit!

Toevallig net van de week weer een fles besteld bij Westernspul.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:51

Ik gebruik het ook!
Vind het echt ideaal en veel fijner dan andere antiklitsprays.
Gebruik het ipc alleen voor de wedstrijden, maar soms ook voordat de paarden op de foto's gaan of als ik de staarten een keer helemaal uit wil borstelen/pluizen

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:54

Hhmm jullie maken mij er ook wel nieuwsgierig naar. Ik heb een Arab met redelijk lange manen maar ik vind ze erg stug. Gebruik wel manenspray (zo'n 2x in de week), maar het werkt niet echt lang.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:56

ik gebruik het al jaren!!
Mooi dat het steeds meer verkrijgbaar is, voorheen was dat wel anders.

Zou het zeker eens proberen op je paardje.
Wij hebben het hier ook voor paard en mens. Heel fijn spul!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 06:57

Ik heb ook die detangler dat is meer een cremespoeling die ook droog kan worden gebruikt

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 08:53

uitwassen zo zonde zijn overigens Knipoog.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 16:12

Geweldig spul! Vork
Zelfs de langste manen gaan er mee uit de klit, naar mijn ervaring blijft het haar ongeveer twee weken super glad.
Overgens worden je handen er ook lekker glibberig van Knipoog

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 21:28

als je het 1 keer per maand inbrengt bij je jaarling, heeft dit dan nut (A)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 21:32

Ja hoor Lachen Als je een keer per maand even alle klitten eruit haalt dan heb je er niet zo veel werk meer aan. Er zijn ook veel mensen die hun paard 3 jaar lang niet de manen en staart uitborstelen, dan heb je daarna natuurlijk een probleem Tong uitsteken

Gewoon even wat CM erin, dan met de hand de klitten eruit halen, en even doorborstelen

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 21:34

nou echt doorborstelen zal het niet worden nu ze in een groep staat, maar ik mag nog wel aan haar staart tutten, vind ze zelfs lekker

bespaard me idd wat ellende over 2 jaar, die manen moeten er toch af Tong uitsteken

BRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 22:04

Hier nog een lange manen en cowboy magic fan Ja

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 22:10

Als jullie het over de spray hebben, bedoelen jullie dan de "dust control" of een andere? Als detangler ken ik alleen de gel (wereldspul!!). De dust control is meer voor het lijf, voor zo ver ik weet.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 22:13

ik ken ook niet een detanglerspray (of wel? nu ga ik twijfelen).
Mijne heeft het niet zo op sprays, die heeft liever de gel Knipoog

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 16:55

ik ben er ook helemaal weg van! die gel is echt superhandig en werkt prima Lovers
alleen je eigen handen blijven ook erg glad Knipoog en als je daarmee door je eigen haar gaat werkt het ook wel goed denk ik ( mijn haar is van zichzelf al klitloos maar het wordt er wel heel zacht van Lachen )