Wie kan mij meer vertellen over andere stalbodems dan stro? En dan speciaal die dan 'stofvrij' zijn. Ik zou graag meer willen weten over ondergrond als houtkrullen, rapsodi (?) en vlas e.d.
Natuurlijk is er ook zoiets als rubbere matten, maar dat komt er zowiezo nooit bij ons in
Wat vragen die in mijn opkomen:
- Wat zijn de kosten?
- Hoeveel gebruik je zo'n beetje per week/ per maand voor een ruime stal (ik denk toch wel 3,5 bij 4, maar een achterste strook van 1 meter breed en lengte stal wordt niet belegd)
- Kan het gewoon op de mesthoop? Hier wordt de mesthoop 1x per jaar uitgereden op het land, welke ondergrond kan dit ook gewoon mee gedaan worden, en welke moeten 'speciaal' worden afgevoerd?
- Eten paard dat ook? Nu hebben we hier denk ik weinig kans dat ze zich koliek zal eten, vanwege onbeperkt voer voor stal, maar je weet maar nooit...
Wij hebben achterin stal, op 3/4 van stal zeg maar, houteplanken met daaronder een 'put' voor het plas. Deze afvoer wordt eens in de zoveel tijd opgezogen door gier (en denk ook over het land heen gespoten, maar dat weet ik niet). Vlas e.d. zal een stuk fijner zjin, en dus eerder dan stro door de kieren in de 'put' vallen. Hoe schadelijk is dat?
En hoe bevalt het qua droog blijven, schoonblijven en natuurlijk voor stofallergische paarden.
Alvast bedankt!

). Maar aangezien het stro ook amper te betalen is, ben ik uiteindelijk goedkoper uit.