Heb je ook jerrycans die van boven gevuld kunnen worden met tapkraantjes?
Of emmers met deksels?
Graag ideeen en waar je zoiets kan kopen.
Oh ja, moet niet al te veel kosten. (Ben een echte Hollander
) Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
)
). 
kaj schreef:Ik gebruik altijd van die plastic opvouwbare jerrycans van 15 liter per stuk ofzo. Ik hoef alleen in de winter water mee te nemen en dan neem ik twee jerrycans warm water mee waarmee ik de watertonnen ontdooi.
Deze jerrycans koop je gewoon bij diverse winkels (ik heb ze bij de makro gekocht maar ik heb ze ook gezien bij de lidl/campingwinkels/blokker etc).
Kostten een paar euro per stuk (een euro of 3/4 ofzo)
kaj schreef:Ja hoor geen probleem. Ik heb er standaard 1 in de auto liggen en die neemt zo weinig ruimte in en als ik ze nodig heb dan vul ik ze gewoon.
Ik heb er een stuk of drie liggen geloof ik.
Edit: even gezocht en zie volgende link. Zulke heb ik dus ook:
http://www.ikgaopreis.nl/winkel/index.p ... m=meerinfo
Nu nog even googlen op een outdoorwinkel in Belgisch Limburg.
borderjay schreef:Ik heb bij de welkoop 2 grote (écht grote) emmers met deksel gekocht.Die vul ik thuis,gooi ik achter in mn auto,en die 2 emmers zijn zo groot dat ik er in 1x mijn cement ton mee vol heb zitten.
Zoezi schreef:borderjay schreef:Ik heb bij de welkoop 2 grote (écht grote) emmers met deksel gekocht.Die vul ik thuis,gooi ik achter in mn auto,en die 2 emmers zijn zo groot dat ik er in 1x mijn cement ton mee vol heb zitten.
Gaan we ook even de welkoop googlen

whisperramse schreef:1000 literkubus vullen en op de aanhangwagen plaatsen
Kun je zo voor lange tijd mee
Ofwel jerrycans (zo deden wij het in de winter ook, omdat de pomp dan aanvroor) vullen en meenemen in de auto.
imker schreef:Met een put slaan ben je er nog niet. Je hebt dan ook nog een pomp nodig die het omhoog haalt. En langs de openbare weg is het vaak moeilijk om een stopcontact te vinden...
joyce B schreef:wat voor bedrijven slaan goedkoop een bron? Ik wil ook wel grondwater gebruiken voor in de wei en om te sproeien. En wat voor capaciteit pomp heb je nodig om je bak of weiland te kunnen sproeien?
Lynn_Nikita schreef:imker schreef:Met een put slaan ben je er nog niet. Je hebt dan ook nog een pomp nodig die het omhoog haalt. En langs de openbare weg is het vaak moeilijk om een stopcontact te vinden...
je hebt handpompen van 50- en zelfs via marktplaats nog goekdoper
je hebt pompjes die op benzine lopen
dus stroom heb je echt niet nodig hoor
Zoezi schreef:joyce B schreef:wat voor bedrijven slaan goedkoop een bron? Ik wil ook wel grondwater gebruiken voor in de wei en om te sproeien. En wat voor capaciteit pomp heb je nodig om je bak of weiland te kunnen sproeien?
Ik dacht dat het in Nederland niet was toegestaan?
Nah goed, in Belgie pak je gewoon en Goudengids, in NL zal dat ook zeker werken.
Meestal doen boeren dat met een grote watertank. Die spuiten/boren tot een bepaalde diepte. Hier in de Kempen is het grondwater lekker hoog, ik geloof 20 m diep. Daar moet je ook nog naar kijken, niet overal is grondwater zo makkelijk omhoog te krijgen.