Honden op het erf: ja of nee?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

madamX

Honden op het erf: ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 20:18

Wat vinden jullie: mogen gasten op een pension/manege hun hond meenemen of veroorzaken die honden alleen maar overlast en onveiligheid?

Nannes

Re: Honden op het erf: ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 20:19

dat ligt eraan hoe de honden zijn. aantal pensionners bij ons nemen ook hun hond(en) mee en die zijn gewoon rustig en heb je geen last van Lachen

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 20:22

hier is het afhankelijk van de hond....
de stalhond is niet met elke hond even makkelijk

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 20:23

ligt er aan hoe de hond zich gedraagd.
en ook of er al een stalhond loopt, en hoe die met andere honden is.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 20:26

Bij ons op stal zijn honden welkom mits aangelijnd. Dat vind ik ook prima. Loslopende (vreemde) honden vind ik in combinatie met paarden niet zo'n fijn idee.
De honden kunnen het misschien gewend zijn om bij paarden te lopen, maar niet alle paarden zijn gewend aan honden.

Daarbuiten lijkt het me niet praktisch om je hond mee te nemen naar stal. Als je zelf bezig bent, dan kun je je hond niet voortdurend in de gaten houden. Een ongeluk zit dan in een klein hoekje.

sandra1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 23:49

Ik sta op een kleine pensionstal en hier heeft 1 pensionklant ook een hondje... deze mag gewoon mee, loopt los maar staat wel goed onder apél...
Verder lopen er nog 4 honden van de eigenaar rond, deze lopen ook los, wel alleen als de eigenaren er zijn, anders zitten ze binnen of in de tuin.

De paarden hier zijn ondertussen allemaal gewend aan honden, maar moet wel zeggen dat het natuurlijk ook enorm scheelt als de honden goed luisteren en niet zomaar wild in het rond lopen.

Ik zou zelf, als ik een hond zou hebben, deze niet zo snel meenemen, juist omdat niet alle paarden gewend zijn aan honden en niet alle honden aan paarden, zoals Yorghos al zei een ongeluk zit in een klein hoekje...

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 06:01

mijn ervaring is dat door vreemde (?) honden overal gepoept wordt en poten opgetild. Ik zou er geen voorstander van zijn. Vaak worden de honden niet eerst uitgelaten.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 06:39

Bij ons mogen alle mensen hun hond meenemen en ook los lopen.
Het moeten natuurlijk geen vechters zijn.
Stalhoudster vind het heel leuk dat er ook honden rondrennen, ook voor haar hond is het leuk om af en toe wat te spelen te hebben.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 06:41

friesiszwart schreef:
mijn ervaring is dat door vreemde (?) honden overal gepoept wordt en poten opgetild. Ik zou er geen voorstander van zijn. Vaak worden de honden niet eerst uitgelaten.

Iedereen moet wel de poep opruimen en als ik een hoop van iemands hond zie zeg ik dat of ik ruim hem effe op en zo doet de rest dat ook en het werkt prima.
Bij ons is echt een recreatiestal misschien dat dat ook nog wat uitmaakt.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 06:46

ik denk dat het ook ligt aan de honden maar ook aan de paarden.
mijn paard heeft namelijk een keer een erg irriterende kip getrapt (dood)
dus als er een hond aan je staart hangt maar de paarden vinden het goed dan kan het maar zo niet.. tja allemaal dooie honden Sigaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 06:50

Ik vind dus dat je je hond maar ergens anders moet gaan uitlaten en beweging geven. Ik heb er idd last van, maar ben wel een hondenliefhebber. Van de week weer in het midden van de buitenbak een lekkere hondendrol Boos! , in het donker al vaker in de stront gestaan, dan die drukke honden die maar met de tong uit de bek rondrennen..., snel even pootje oplichten om tegen de voertonnen te plassen, laatst nog op mijn deken die op de grond lag Boos!

Dan moeten de pensioneigenaren het maar leuk vinden om honden van een ander op hun erf te hebben die overal naar toe gaan om te snuffelen, dus overal lopen. Dan kan je wel zeggen ik ruim de poep op, maar dan moet je het wel altijd zien.

Clyde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 06:55

Ik heb zelf twee hondjes maar neem ze niet mee. Ik kan ze dan niet in de gaten houden. Daarbij weet ik zeker dat ze overal gaan poepen. Dat zou ik wel opruimen maar dan moet je het wel hebben gezien. Daarbij heeft de eigenaresse drie honden en straks ligt dat elkaar niet. Nee hoor, ik ga met de honden wel apart weg dan heb ik de tijd voor die boeffies.

Het voordeel is wel dat mijn paard totaal niet meer onder de indruk is van honden, omdat hij zijn hele leven op stal al honden om zich heen heeft gehad.

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 06:57

Ik sta op een kleine pensionstal en mag mijn hond ook gewoon meenemen. Mits ik voor de boer maar de ganzen van het land jaag met haar, en in het broedseizoen niet het land op gaat (tenminste, niet om nesten te roven). Poep moet opgeruimd worden enz en vooral niet mee de bak in. Gaat prima! Wel heel kleinschalig, met 6 paardjes, dan is het zowiezo makkelijker denk ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 06:58

Ik snap sowieso niet waarom je je honden meeneemt naar een ander zijn erf en ze los te laten..Als je op visite gaat neem je toch ook je hond niet mee en gooit die los in de tuin van je visitie?? Waarom is dit anders??

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 07:03

friesiszwart schreef:

Helemaal mee eens, vooral het hooi en stro is een prima plek om hun behoefte te doen Lachen
Smakelijk als ik daarna mijn stal mag doen.

Lotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 07:13

russel schreef:
Ik snap sowieso niet waarom je je honden meeneemt naar een ander zijn erf en ze los te laten..Als je op visite gaat neem je toch ook je hond niet mee en gooit die los in de tuin van je visitie?? Waarom is dit anders??

Ik neem mijn hond wel mee op visite! Ja Hij gaat overal mee naar toe, dus ook naar stal. Sterker nog, heb toen ik op zoek was naar nieuwe stalling expliciet mijn stal er op uit gezocht dat er honden mee mochten. Ik laat hem wel altijd uit voordat ik naar stal of waar dan ook naar toe ga, en hij speelt hartstikke leuk met het stalhondje, dus ik zie het probleem niet. Mocht er onverhoopt toch een ongelukje zijn, is het de normaalste zaak van de wereld om dat even op te ruimen. Als je paard ergens wat laat vallen schep je het toch ook weg.
Ik heb straks de paarden aan huis, en dan mag visite of wie dan ook gewoon hun hond meenemen, ik heb daar geen probleem mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 07:41

Wat bij jouw mag, moet niet vanzelfsprekend zijn voor een ander?

Dat je je hond bij iedereen meeneemt vind ik ook al wat zeg. Dus haren in huis bij een vreemde of in de tuin lekker pissen bij een vreemde. Dat moeten ze maar goed vinden, zeker als ze nat zijn, of natte haren onder de buik, zand in de vacht, hondengeur meenemen. Tjee zeg. Rolleyes

Trouwens jouw hond kan wel lekker spelen met die stalhond, maar zoals al gezegd, honden lichten hun pootje op om geuren te verspreiden, jij hebt ook niet heel de tijd je ogen op hem gericht, je bent immers met je paard bezig. Spelen kunnen ze doen op hondenuitlaatgebieden. Dan heb ik er een hekel aan als ze ook nog tegen je op springen, zeker als ze vies zijn, lekker die neus even in je kruis drukken.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 07:52

Het ligt er maar net aan hoe je hond is opgevoed. Mijn honden mogen niet in mijn tuin plassen... en ook niet in de tuin van een ander. En dat hebben ze heel goed door. Ik neem ze meesten niet mee op visite want het zijn wel 2 grote honden en niet iedereen heeft daar behoefte aan. Afgezien daarvan moet ik dan continu opletten dat er geen eten gejat wordt of spullen gesloopt... tot zover lekker op visite. Mijn familie moet er wel aan geloven... maar dat ligt meestal ook bij wie en of het buiten of binnen is.

Mijn honden zullen wel mee naar stal gaan. Maar de oudste gaat de stal in als ik aan het rijden ben. Met de jongste weet ik het nog niet zeker, als ze niet wegloopt mag ze los en anders aan een pin in de grond. Maar dan heb ik het ook niet over een pensionsstalling, maar een privestal waar afgezien van de eigenaar ik de enige ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 07:54

Honden doen altijd pootje lichten, is natuur, geurvlaggen zetten in een nieuwe omgeving. Honden kunnen zo opgevoed zijn dat ze het doen als de baas niet kijkt.... Sigaar

Lotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 08:01

Ja hoor, mijn hond tilt zijn poot op, ook als ik kijk, en nee, ik heb daar geen problemen mee. Je kan de natuur namelijk niet tegen houden, en gelukkig wordt er op een boeren erf ook niet zo moeizaam mee omgegaan. Ik heb meer last van paarden die in het gangpad plassen, mijn hond doet het tenminste buiten.
En inderdaad, ik vraag of mijn hond mee mag op visite, mag dat niet, is het heel simpel, kom ik niet. Ik heb trouwens een niet al te grote hond, en die heb ik niet genomen om hem altijd maar in de bench te droppen als zijn baasjes gezellig op visite zijn. Nu vinden mijn famielie en kennis-vriendenkring mijn hondje allemaal erg leuk, dus het is geen enkel probleem.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 08:05

Aangelijnd prima anders niet. Ik nam jari ook overal naartoe en bleef vaak aan de lijn maar ik was ook vaak alleen en dan liet ik haar ff los lopen maar ze bleef bij me.

Op mijn huidige stal mag het niet puur omdat het niet gaat met de hond daar. Ze beschermen hun terrein en dat is niet zo gek. Daarom mogen we daar geen honden meenemen. Ik heb er ook niet zoveel problemen mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 08:07

Ik ken geen paarden die in een gangpad plassen. Als je je hengstige merrie niet laat staan bij een ruin die belangstelling heeft, gebeurd er niets.

Jij vind het natuur, maar ik heb er wel last van. MIjn voerton wordt regelmatig nat gepist en mijn spullen ook. Ga ik rijden dan moet ik mijn deken hoog hangen, want op de grond zoals we altijd deden, kan dus niet, want als de honden komen pissen ze een geurvlag over de geur van het paard heen. Kan jij wel natuurlijk vinden, maar die pisstank zit ik niet op te wachten! Boos!

Altijd weer tegen mijn autoband aan, lekker goed voor het rubber zo in de hete zon.. en als je dan ook nog weer eens in de stront hebt getrapt omdat die hond kennelijk toch nog even moest, ben ik weer helemaal klaar. Of als ze lekker uitgebreid in je net uitgemeste stal zitten te pissen, lekker zo op het bergje hooi wat er al klaar ligt. Boos!

Een hond hoeft niet in een bench als je niet thuis bent, kwestie van opvoeding.

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 08:11

Hier tolereer ik GEEN loslopende honden op mijn erf. Honden die het wagen om in de stallen ergen hun poot tegeop te tillen daar heeft het baasje een probleem van. Je kunt wel leuk gaan roepen dat het de natuur is, nou die houden ze maar fijn even op dan! In huis doen ze dat toch ook niet? Nou zeker niet in mijn stallen, kom nou pissen doen ze maar buiten.

Daarbij heb ik zelf ook honden en die zitten in een hele grote ren omdat ook zij niet los mogen lopen van mij. Dan moeten vreemde honden al helemala niet loslopen over het erf van mijn honden. Nee aangelijnt of helemaal niet.

Wordt er door de hond tegen mijn auto aangepist dan wordt ik ook erg boos, bomen zat tegen auot's pis je niet aan. Poepen doet ie ook maar daar waarhet hoort, en dat is niet op mijn gazon of ergens waar ik veel loop. Zo raar is dat niet, ik vind de mensen die het allemaal normaal vinden wel raar....

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 08:16

Dat is hier nu het punt: ik heb helemaal geen hekel aan honden maar als ze hier op stal komen doen ze overal hun behoefte. Als mensen er weet van hebben ruimen ze de drollen wel op maar dat gebeurt niet altijd. Pootje lichten doen ze inderdaad overal en is ook niet te voorkomen; zeker met warm weer ruik je het.... Verder rollen ze graag in paardenmest EN hooi/kuil!
Ik vind het prima dat een hond echt hond kan zijn en ik weet dat een stal een leuke plek is voor een hond maar om hygienische redenen én veiligheid sta ik op het punt honden hier te verbieden....

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 08:18

Het hangt niet alleen van de hond maar ook van de eigenaar van de hond af. Ik moet zeggen dat ik er erg blij mee was toen honden van buitenaf bij ons op stal niet meer toegelaten werden. Bij ons liep er 1 die inderdaad overal zijn poot optilde en de eigenaar vond dat wij daar niet zo moeilijk over moesten doen. Erg fijn als je deken net naar de stomerij is geweest, of er net wortels af zijn geleverd en die hond er weereens overheen pieste. Ik was iedere keer weer extra geld kwijt om mijn dekens opnieuw te laten stomen. Verder was ik de enige die de drollen uit de bak haalde, omdat zij het motto had: als ik het niet gezien heb is het vast niet van die van mij.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben gek op honden. Maar niet op alle hondeneigenaren...