Poetskist of niet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BananaMoon

Poetskist of niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-08 19:53

Ik Vroeg me af of mensen die geen eigen paard hebben ook en eigen poetskist hebben.

Zoja, welke? Model erbij graag Vingers aflikken

jesito

Re: Poetskist of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 20:23

Bij ons op stal hebben de kids die komen rijden ook bijna allemaal een eigen poetskist of set.
De kist varieert welke soort.
Het zijn wel alleen borstels en hooguit een halster(touw) meer niet.

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 20:28

Toen ik begon met rijden wel. Hele poetskist met halster, borstel en snoepjes ging mee Ja
Maar zo'n gedoe joh, op de fiets. Nu neem ik gewoon naar de manege zo'n harry's horse poetstasje met een harde en zachte borstel en een hoevenkrabber.
Mijn poetskoffer staat nu bij m'n leasepaard. Van welk merk het is weet ik niet.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 21:03

Heb er ook eentje gekocht toen ik begon op de manege. Merk weet ik niet, ik heb hem namelijk gewoon bij de Praxis gekocht Clown Het is eigenlijk een kist voor schroefjes e.d., maar je kon het plateau dat de kist in vakjes opdeelde eruit tillen. En toen was het de perfecte poetskist!
Nu gebruik ik 'm niet meer. Bij mijn vz-pony's zijn méér dan genoeg borstels e.d., dus ik had geen zin meer in dat gezeul. Kist staat nu netjes in de kast, misschien dat ie ooit toch nog van pas komt.

Wac

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 21:13

Ik heb een poetstas van HH, erg handig in gebruik! Haha!

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 21:17

Ik heb een metallic lichtblauwe met roze handvat en roze klipjes Lovers en elastiek/snoepjes bakjes bovenop. Is een IR jollybox plus.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZZBXUYSM.jpg
Hij staat hier in het hoekje.
En dit is de foto van de IR site
Laatst bijgewerkt door LizMD op 04-05-08 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 21:17

Ik begon met een kleine poetsbox, maar toen ik zoveel borstels had verzameld dat het er niet meer in paste, ben ik overgegaan naar een Kieffer troybox. Het rode model. Iedere rijles gaat 'ie mee achterin de auto en het is wel een hoop gezeul mee de stallen in, maar eerlijk gezegd zit 'ie nu al weer vol...

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 18:16

Oja, ik weet het weer, ik heb een Jollybox. Donkergroen met gele kleppen

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 18:27

Vroegah toen ik nog op de manege reed, had ik een HH - poetskist, doorzichtige kist met een rode deksel en handvaten.

Daarin zaten o.a. borstels / hoevenkrabber/ manenkam / halster / halstertouw / snoepjes.

Later is de kist vervangen door een soort rugzak, dat was handiger om mee te nemen.

En die heb ik nu nog steeds.

BananaMoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 20:08

_Jennifer_ schreef:
Oja, ik weet het weer, ik heb een Jollybox. Donkergroen met gele kleppen

Ahumm..

Ik wil namelijk een poetskist aanschaffen.En ik wil er een paar borsteltjes, halstertouw,rij-handschoenen,Cap en af en toe wat paardensnoepjes in kwijt kunnen.

Zou dat daarin passen?
Heb je een foto ?

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 20:14

Niet bij de hand. Hij staat nu op stal Tong uitsteken Alleen zo iets is het: http://www.horseshopper.nl/images/produ ... es/767.jpg
ik had altijd borstels, halstertouw en halster in zitten en soms wat snoepjes. En met wat proppen en slim indelen paste mijn cap er nog in. Maar dat werd altijd wel behoorlijk krap Clown

edit: ik moet wel zeggen dat ik allerlei (veel) dingen had toen hoor Nagelbijten / Gniffelen Toen was het: harde, middelzachte, 2 zachte, glansborstel, hoevenkrabber (soms 2), een rubberen rosborstel, manenkammetje, een plastiken rosborstel, halster, halstertouw

Maar een jollybox is niet zo duur. In ieder geval, toen had ik er 20 euro voor betaald ofzo

BananaMoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 21:38

_Jennifer_ schreef:
Niet bij de hand. Hij staat nu op stal Tong uitsteken Alleen zo iets is het: http://www.horseshopper.nl/images/produ ... es/767.jpg
ik had altijd borstels, halstertouw en halster in zitten en soms wat snoepjes. En met wat proppen en slim indelen paste mijn cap er nog in. Maar dat werd altijd wel behoorlijk krap Clown

edit: ik moet wel zeggen dat ik allerlei (veel) dingen had toen hoor Nagelbijten / Gniffelen Toen was het: harde, middelzachte, 2 zachte, glansborstel, hoevenkrabber (soms 2), een rubberen rosborstel, manenkammetje, een plastiken rosborstel, halster, halstertouw

Maar een jollybox is niet zo duur. In ieder geval, toen had ik er 20 euro voor betaald ofzo

Oja,

ik heb besloten da ik een jollybox ga aanschaffen maar tegenwoordig zie je in belgische ruitershops niks anders dan die zakjes van Harry Horse. Ik heb het gewoon niet echt zo voor bling-bling
Verward

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 16:17

haha deze heb ik: http://www.horseshopper.nl/images/produ ... es/767.jpg , alleen dan in het donkerblauw. heel handig! en is groter dan de ''standaart'' jollybox. kan echt veel in!
ik heb hem gekocht bij de ruitersportwinkel, iets van 25 euro.
bij de boerenbond hebben ze ook tussen normaal en groot in poetskoffers Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 16:19

Ik had ook een enorme poetskist nog voordat ik aan een eigen paard begon. Hartstikke handig om mee te nemen naar de manege want alles kon erin. Van m'n cap tot m'n hoevekrabber Vork Ik had er eentje van Decathlon, geweldig ding!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 18:43

Heb een jollybox hier staan. Met wat borstels en een halster.
Vind het ideaal, eens in de maand goed schoonmaken en hij is weer zo goed als nieuw. Nouwja, 1 klipje is een beetje kaduuk.

kimhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 18:53

Ik heb wel verzorgpaarden, telt dat ook mee? Clown
Ik heb wel een poetskist, maar ik neem em nooit meer mee, ik gebruik em meer voor 'borstel opslag' haha Tong uitsteken
K heb gewoon een van de welkoop, een donkergroene met geel. Tis wel een hele goede, je kan er op zitten en staan Haha!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 19:00

Ik heb een poetszak, aangezien een kist niet fatsoenlijk op de fiets mee kan (en ik nog veel meer meeneem)

xJakoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 20:02

Ik heb er ook eentje,
helemaal vol met borstels hoevenvet enzo , Knipoog
Superhandig!

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 20:04

we hebben gewoon een krat staan... daar ligt alles in... halsters hangen aan haakjes met touwen er bij.

kuzzie_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 20:11

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 20:13

Die van hierboven heb ik ook, geweldig ding, alles past er met gemak in...

kuzzie_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 20:33

Hij is inderdaad erg fijn en ruim Ja,
nu hoef ik tenminste niet meer zo te puzzelen met de borstels e.d. om de poetskist nog dicht te kunnen krijgen Clown

BananaMoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 18:28

Nog ervaringen van Bokkers ??

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 09:43

Toen ik op de manege reed had ik dat niet. Veel te lastig om elke keer mee te nemen.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 09:46

Ik heb een tas waar ik alle poetsspullen in bewaar, zo eentje die je vaak bij open dagen enzo krijgt waar de meeste mensen hun gymspullen in doen Bloos
Deze hangt gewoon in de stal.