Zwarte Lijst pensionklanten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LindyH

Zwarte Lijst pensionklanten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-08 19:04

Weet iemand of er zoiets bestaat als een zwarte lijst met pensionklanten? Ik krijg een beetje het paranoïde gevoel dat ik op zo'n lijst sta ofzo. Ik ben op zoek naar een nieuwe pensionplek, maar steeds als het bijna rond is wordt het afgezegd met een vage reden. Of is dat toch toeval?

xannemijn

Re: Zwarte Lijst pensionklanten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 19:08

ik denk dat het gewoon toeval is, er bestaat denk niet echt een zwarte lijst. en als die er zou zijn , dan zou het alleen op het pesion zijn waar je staat.
ik denk dat je niet druk moet maken!

honolulu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 19:10

Idd net zo als hier boven, denk niet dat het bestaad.
Of jij moet zelf het echt te 'bond' hebben gemaakt en dat pension eigenaren toch wel elkaar hebben geinformeerd?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 19:16

Waarschijnlijk gewoon botte pech..

Bovendien weet je zelf wel of jij of iemand in je familie/verzorgers kring
iets mafs hebben gedaan..
Wat zwarte lijst waardig is of niet... Knipoog
Dus ga er maar vanuit dat je net steeds naast het net vist...

ehh.... misschien niet echt een zwarte lijst..
Maar je weet hoe het gaat in paardenland..
De ene roddel waar of niet waar volgt zich snel op...
(en als ze iets op stal A weten.. dan weten ze het op stal G ook al snel..)

En ik weet natuurlijk niet wat jij wel of juist niet..
gedaan zou hebben/kunnen hebben...

Kijk als de ene stal weet dat je bv bij je vorige
stal je rekening niet betaalde... tja..
Of als je je niet netjes tegenover andere personen..
Of tegen over je paard hebt gedragen.. tja..
Of juist nergens een bal van af weet, en wel eigenwijs bent..
Noem maar op.. allemaal anti populariteits redenen...

En dat wordt dan nog eens aangedikt..
Dan wordt het moeillijk...

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 19:18

Sjolvir verwoordt het mooi. Kan me niet voorstellen dat je zonder legitieme reden anders geweigerd wordt, gewoon pech dus.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 19:22

Waarom denk je zelf dat je op een zwarte lijst staat? Daar moet je toch een reden voor hebben, iemand komt zomaar niet op een zwarte lijst. (die er natuurlijk niet is, maar praatjes doen snel de ronde)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 19:26

tja meeste staleigenaren kennen elkaar wel, EN praten met elkaar.......... ik weet niet wat er gebeurd is, maar misschien moet je bij de volgende stal alvast jouw verhaal vertellen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 19:28

Een echt zwarte lijst bestaat er denk ik niet.
Maar wel wat kiwiko zegt...ze praten wel onderling.
Maar je hebt echt wel wat raars uitgevreten als ze je dan niet willen.
En daarin kun je zelf beantwoorden of dat kan kloppen of helemaal niet Lachen

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-08 19:50

Ik denk niet dat de staleigenaren elkaar spreken, omdat de stallen erg ver uit elkaar liggen en heel verschillend zijn.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 19:53

vlak staleigenaren niet uit Haha!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 19:55

Daar vergis je je toch echt in LindyH...het paardenwereldje is een HEEEEEL klein wereldje.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 19:56

Als je zelf al aan een zwarte lijst denk, dan zel er wel iets mis zijn... Zulke dingen bedenk je niet voor niets.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 19:57

iedereen kent echt iedereen..
op de een of andere manier..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 20:04

Heb je mss ruzie gehad op je huidige pensionstal?

Ook al liggen de stallen ver uit elkaar, de paardenwereld is maar heel klein. Wat soms handig is maar in sommige gevallen ook helemaal niet. Veel staleigenaren kennen elkaar en praten dus ook. En als jij ruzie hebt gehad over iets dat mss helemaal niet jouw schuld was kan het nog zo verdraaid worden dat jij er als zondebok uitkomt. Het is echt ons kent ons in dit wereldje hoor, net zo'n klein roddeldorp waarin iedereen alles van elkaar weet Clown

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-08 20:21

Op mijn vorige stal heb ik dingen ontdekt die ik niet had mogen ontdekken, en sindsdien vinden die staleigenaren mij niet meer zo lief Haha!. Ze hebben me al bij meer dingen dwars gezeten. Daarom denk ik dat ze me misschien op deze manier weer dwars zitten. Ik sta nu op een noodplek.

Ik weet het dus helemaal niet zeker hoor, maar ik vind het zo gek dat ik steeds 'geweigerd' word. Ook op plekken waar mijn paard perfect past.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 20:23

vaak als je vaak van stal wisseld wordt er minder leuk over je gepraat, je gaat er vaak immers niet voor niks weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 20:24

Dan is er idd een grote kans dat de mensen van je vorige stal hebben gesproken met de andere staleigenaren. Om te voorkomen dat ze jou geloven als je mss gaat praten moeten zij eerst hun verdraaide waarheid aan anderen vertellen. Mss de volgende keer eens op de man af vragen? Gewoon even de stoute schoenen aantrekken en vragen of het evt iets te doen heeft met die andere mensen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 20:24

ik zou het gelijk bij het eerste gesprek vertellen....... ben je in iedergeval de eerste Lachen

ItsmePipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 20:40

Inderdaad bij het eerste gesprek vertellen dat je al een aantal stallen hebt bezocht, in gesprek bent geweest maar steeds met een vage reden afgezegd wordt. Misschien werkt het in je nadeel maar misschien ook wel in je voordeel.
Succes met een plekje vinden

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 21:10

Een stal eigenaar zal niet snel iets door vertellen, mits het wan betalers zijn. Dan bestaat er onderling inderdaad een soort van afspraak onder stal eigenaren. De roddel komt eigenlijk altijd van de pensionklanten of lessers van een manege en wordt dan ook nog eens vele malen opgeblazen. Zo geef je je paard een keer een tik(je) en bij de volgende is dat al een tik en uiteindelijk ligt het paard zwaargewond in de bak omdat hij compleet in elkaar geslagen is.
Anders om is het trouwens ook zo. Wij... als stal eigenaren...komen er vaak ook niet al te best af als er een pensionklant buiten de deur wordt gezet.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 10:41

Ik weet wel dat stallen onderling wel contact hebben. In enkele gevallen worden andere stalhouders gewaarschuwd voor bepaalde klanten, wat niet wil zeggen dat je dan gelijk geweigerd wordt door elke stalhouder, maar je hebt al wel een "aantekening".
Je kunt altijd maar het beste zonder ruzie vertrekken.
Misschien moet je het proberen bij een particulier of boer en eerlijk je verhaal vertellen waarom je bij de vorige stal weg bent gegaan, zonder respectloos te worden over je vorige stal. Houdt het zakelijk.
Het komt namelijk ook niet goed over als je erg negatief spreekt over je vorige stal. Dan kunnen mensen wel eens denken dat zij de volgende zullen zijn waar zo over gesproken wordt.

KimSietske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 15:44

ik denk niet dat het bestaat, of anders gezegd, ik heb er nog nooit van gehoord. Lachen Misschien gewoon toeval?

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 15:59

Raar dat de staleigenaren je zo dwars zitten. Dus ik zou ook gewoon doen wat meerdere mensen zeggen trek gewoon de stoute schoenen aan en vraag of het met je vorige stal te maken heeft. Of gelijk al vertellen waarom je weg bent gegaan bij de vorige stal mochten ze navraag gaan doen weten ze iedergeval het verhaal van twee kanten. succes met het vinden van een leuke pensionstal in ieder geval.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 21:50

aerdenhout1 schreef:
Daar vergis je je toch echt in LindyH...het paardenwereldje is een HEEEEEL klein wereldje.

Inderdaad een heeeeeellll klein wereldje Knipoog
Ben je met echt grote problemen vertrokken? Of in alle stilte....
Mocht dat eerste het geval zijn, dan zullen veel mensen en staleigenaren dit inmiddels weten. Vertel dit inderdaad dan maar bij het eerste gesprek. En sterkte met het vinden van stalling.

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 13:55

Hey Lindy,

Ik denk echt dat het toeval is. Ik kan me niet voorstellen dat het zo'n impact heeft gehad wat er gebeurd is. Gewoon op je gemakje verder blijven zoeken, er komt vanzelf wel wat op je pad.
Voorlopig heb je nog even de tijd om rustig te zoeken. Ik begrijp hieruit dat die stal waar je vorige week bent gaan kijken ook niets geworden is?

In welke regio zoek je precies?

Groetjes,
Marijke