Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

En dat terwijl ze maar 2x in het jaar ontwormt wordt. Nog nooit geen last gehad van wormen. En haar gezondheid is tip top in orde. 
Dan word de mest verspreid en je ziet er niks meer van. Buitje regen eroverheen en je hebt weer voedingsstoffen in de grond.
Babeth schreef:Oké, ik ga je 5 redenen te niet doen:
1: Wij hebben nooit last van slechte groei in gras of kale plekken. Ook niet daar waar keutels liggen.
2. Last van vliegen valt in het weiland reuze mee, in de stallen is het erger. In ons weiland zitten niet meer vliegen als gemiddeld. Daarbij lost een vliegenmasker veel op.
3. Wormenbesmetting valt bij ons ook reuze mee, volgens mij niet eens meer als normaal. En een wormenkuur doet wonderen. Mijn paardenbeest heeft nog nooit last van wormen gehad.
4. Wij hebben weinig onkruid. Alleen op plaatsen waar juist geen drollen liggen. En dat onkruid laat ik staan aangezien er veel kruiden bijzitten die goed zijn voor de gezondheid van paarden.
5. Daarom slepen wij het weiland.Dan word de mest verspreid en je ziet er niks meer van. Buitje regen eroverheen en je hebt weer voedingsstoffen in de grond.
[***] schreef:Met slepen verspreid je de wormen alleen maar.
Sientje schreef:Wow!
1. Als je een drol 1 dag laat liggen is het gras eronder al geel. Maar bij jou niet?
2. Op diezelfde drollen komen vliegen af. Ik voel meer voor liever voorkomen dan genezen, als je de boel opruimt, hoef je ook geen geld uit te geven aan een vliegenmasker, denk dat een paard 'm liever ook niet op heeft.
3. Dat is fijn voor je. Ik hoop dat het over een paar jaar nog zo is.
4. Ik neem aan dat je het goede van het slechte kruid kunt onderscheiden? Wat voor kruid staat er?
5. Slepen is inderdaad beter dan niets doen. Als het maar wel vaak genoeg gebeurt. Zou je mij trouwens kunnen uitleggen wat de positieve effecten zijn qua voedingsstoffen die in paardenmest zitten voor een weiland?
) en die droogt altijd mooi op na het slepen waardoor de paarden ervan kunnen genieten. Goed voor de zuivering van het bloed en spijsvertering. Verder staat er ook paardenbloem, kliskruid, weegbree ofzo (ik weet niet hoe je het speld) en nog meer. Daarnaast hebben we ook jacobs kruiskruid gehad, maar die wordt altijd netjes met wortel en al verwijderd.
timokyana schreef:Ook bij ons word er iedere zaterdag de weilanden uitgemest