Borstels... welke kopen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Divine

Borstels... welke kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 12:57

Hoi!

Afgelopen weekend ben ik tot de conclusie gekomen dat ik een nieuwe set borstels wil gaan aanschaffen. De oude voldoen nog wel, worden regelmatig ontsmet en gewassen, maar na jaren trouwe dienst vind ik dat het tijd is om mijn paard en pony te verwennen met een nieuwe set.
Ik weet zo ongeveer wat er aan borstels te koop is, maar wat is jullie mening?
- Welk merk gebruiken jullie en waarom?
- Bevallen ze goed, zijn ze duurzaam?
- Waar hebben jullie ze gekocht?

Ik ken de borstels van Oster en Stubben (zelf nooit gehad trouwens), heeft iemand daar ervaringen mee? Ik vind die van Stubben er namelijk erg mooi uitzien altijd.
Ik weet wat er te koop is bij Divoza, Welkoop/Boerenbond, HofmanLieve's, Agradi, ruitersportzaken, etc., maar ik ben benieuwd naar jullie meningen en tips.
Het gaat om een complete set, dus rosborstels, harde en zachte, glans, staart/manen, noem maar op.

PBA_

Re: Borstels... welke kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 13:00

ik koop geen merk als het maar degelijk sopul is. Ook koop ik pas nieuwe als de ander kapot is ze gaan nu ruim 10 jaar mee en zijn nog prima. Vind masage borstels met grove punten erg fijn (mijn paard dan)

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 13:04

ik heb de borstels van cso deze zijn prijzig maar gaan lang mee erg fijne borstels en zien er ook heel erg mooi uit.het gaat om deze
Afbeelding

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 13:10

Zelf stel ik altijd zelf mijn set samen uit diverse merken. Het merk maakt me niet uit, maar ik wil niet teveel betalen en als het er maar uitziet alsof het fijn spul is.

Zelf vind ik die hele langharige borstels echt ideaal.

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 13:11

@ splash1999: in mijn 'oude' setje zitten ook borstels van mijn eerste pony, nu 17 jaar geleden. Ik hoef ook geen merkborstels, als ze inderdaad maar kwalitatief goed zijn en waar na een paar borstelbeurten niet de haren al uit vliegen.

@ superrizzo: CSO, dat lijkt op Oster... wat noem jij prijzig?

superrizzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 13:19

CSO is geloof ik een merk van oster en dit is een speciale lijn volgens mij. de prijzen van de borstels zijn:
*zachte borstel 15,95
*harde borstel 11,50
*rosborstel 9,75
*hoevenktabber 8,75
*manen borstel 11,95
*manenkam 10,50

ik had ze allemaal los gekocht. tegenwoordig heb je ook van die sets.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 13:22

- Rode Oster borstel hard (ergonomische) Bevalt prima
- Roze Jolly poetskist
- Rode kunstof zweetmes
- Rode rosborstel
- Rode hoevenkrabber
- Zwarte kunstof rosborstel
- Zachte borstel

Op een paar borstels na geen Oster maar ik weet het niet precies.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 13:29

50 euro bij de foto waarvan jij de link heb gegeven.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 13:31

Ik heb niet alles van Oster, omdat ik niet alles gebruik. Maar ik vind het fijne borstels, die lang meegaan. Als je een beetje gaat zoeken kom je vast wel aanbiedingen tegen.
Ik heb ook een keer een kopie gekocht van Oster, van Excellent. Ze liggen toch wat minder fijn in de hand dan de borstels van Oster.

Ik heb het Oster zweetmes, de harde rosborstel met grove noppen, harde en zachte borstel, hoofdborstel en de hoevenkrabber.

kiolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 13:35

De borstels van oster liggen prettig in de hand en vooral de hoeven krabber is fijn. die is wat scherper dan een normale.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 14:03

Mij maakt het niet echt uit wat voor borstels, meestal ga ik naar de ruitersportzaak en daar zoek ik dan borstels uit die ik fijn vind.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 16:03

Ik heb zo'n basisset van Oster, waar ik erg tevreden over ben. Kost wat centen, maar kwalitatief zijn ze erg goed. Ik heb ook ooit eens een 'nep-oster' gebruikt, maar die haren zijn van heel ander spul.
Naast de osterset heb ik een poetsblok wat niet van een bepaald merk is (Die Harry's Horse blokken vind ik rotdingen), een welbekende borstel met lange haren, welke ook merkloos is, en een geitenhaar glansborstel, ook zonder merk.

Koop dus eigenlijk wat een beetje lekker in de hand ligt en wat er kwalitatief goed uit lijkt te zien. Jammer soms dat het toch nog een beetje bedriegt... Ik heb mijn osterset in de aanbieding bij agradi besteld, losse onderdelen, omdat ik een aantal dingen uit de set niet wilde.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 16:05

Ik koop niet echt bepaalde merken en let er ook niet op.
Ik gebruik ook maar weinig borstels.
Twee voor haar lichaam, een iets hardere en een zachte borstel.
Klein borsteltje voor het hoofd.
Borstel voor de staart en manen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 16:07

Heb de hele set van Oster, ben vooral blij met de staart/manen kam, die is echt geniaal!
Daarnaast heb ik nog een paar losse borstels gehaad, zoon harde met van die puntjes naast elkaar, een gewone rosborstel en een ijzeren borstel voor de rui (heb een shetmerrie die hele jaar door buiten staat) en een poetsblok

melodyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 16:32

Oster is idd heel fijn!! Ik heb daar een staartborstel van en vriendinnen hebben een hele set!!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 17:01

Ik heb zelf een setje van de Kruidvat waar ik het prima mee doe haha!
Maar je hebt nu van die hele mooie borstels van Global (?)
Die lijken me erg fijn!

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 17:40

Oster is dus een veelgebruikt merk. Heb even de zoekfunctie gebruikt, en lees daar toch ook (zeer) slechte ervaringen over Oster. Het lijken mij ook prettige borstels, zal eens naar de shop gaan om ze eens beter te kunnen bekijken.
Borstels van Global? Die ken ik nog niet. Eens kijken of ik die ook kan vinden.

Zijn er mensen die borstels met echt haar gebruiken? Zag bij de plaatselijke Welkoop een borstel van Imperial liggen, gemaakt van echt paardenhaar. Best prijzig, iemand ervaring mee?

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 17:44

Ik heb alles van Oster.
Voor mij geen andere borstels meer.
Ik vind ze prettig in gebruik en vind de kwaliteit heel erg goed.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 17:48

Ik had zelf ook een complete set van Oster. Wat een ondingen zeg, vooral die harde. Die vind ik veel te zwaar in de hand liggen. De zachte gaat al beter. Hoevenkrabber vind ik ook niet echt praktisch mis het kleine borsteltje eraan. Die grote manenborstel vind ik ook een verschrikking, veels te groot. Zweetmes, vind ik ook een onding. En die massagebostel zijn wel fijne dingen, maar ik vind ze niet makkelijk vasthouden. Het enige die ik wel fijn vind is de gewone kam voor manen en staart.
Poeh nu ik het zo lees is eigenlijk alles niet prettig voor mij. Bloos

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 17:56

Ik heb van die merkloze borstels en die gaan al mee zolang als ik mijn pony's heb, dus al bijna 10 jaar en sommige zijn nog ouder. Ik vind die osterborstels wel erg mooi, dus mss dat ik die neppe een keer aanschaf als ik geld teveel heb.

oowie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 17:58

vind die oster sets erg mooi maar ook erg duur,terwijl ik zoiets heb van;een borstel is een borstel!

heb zelf voor mijn jaarling zo'n rugzakje van harry's horse gekocht met nog wat losse borstels erbij,ideaal en kost geen drol!

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 19:29

Ik heb veel merkloze borstels, alleen voor de staart heb ik een Osterborstel gekocht. Mijn paard heeft een hele dikke staart die ik moeilijk klitvrij kreeg met een 'gewone' borstel. Of het ging wel, maar dan trok je bossen haar eruit. Met die Oster gaat het fantastisch!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 19:37

ik heb gewoon simpele borstels, wel 2 masageborstels van imperial die mijn pony heel fijn vind, ik gebruik ze met name als rosborstels. dan nog een lange haren borstel, een harde en een zachte borstel en een schapenvachthandschoen en een simpele hoefkrabber en klaar

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 22:29

Ik heb van alles wat eigenlijk.
Maar net wat ik op dat moment zoek: een hele harde, een iets minder harde, een zachte, een glansborstel, een met lange haren, een oster manen/staartborstel, een rubberen massageborstel en een hoevenkrabber alles in de kleur blauw.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 22:31

Ik vind borstels pas fijn worden als ze oud zijn. Dan werken ze veel beter Haha!.

Ongeveer 8 jaar geleden heb ik een grote rode borstel gekocht, met van die lange haren. Hij werkte in het begin erg slecht. Maar nu alle haren een beetje alle kanten op zijn gaan staan is het de fijnste die ik heb!