Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

.rowo schreef:Mee eens! Maar helaas werkt het niet altijd zo makkelijk. Ik heb ze gelukkig aan huis en woon in het oosten. We hebben voldoende ruimte bij huis en staan hele dagen buiten.
Dit is alleen al wel topic nr 100000 over dit onderwerp !
Pipi schreef:Ik ben dus iemand die haar paard geen weidegang kan bieden (helaas,want ik zou dat ook het liefst wel kunnen).
Maar ben ik daarom een soort van dierenbeul of is mijn paard diep ongelukkig?
Ik weet zelf zeker van niet.
Ik heb een heel blij,vrolijk,gezond,goed uitziend paard.
Ze komt elke dag lang haar stal uit,om te rijden,te tutten,te wandelen en onderweg te grazen,los te gooien en te spelen.
Ik rij elke middag heen en weer om haar extra hooi te gaan geven zodat ze zo'n beetje de hele dag door wat te knabbelen heeft (op stal wordt er behalve 3x pd hardvoer,maar 2x pd ruwvoer gevoerd,vind ik te weinig,vandaar).
Wel heb ik voor de zomer geregeld dat ze minimaal 2 maanden ver weg hier vandaan op de wei kan,lekker vakantie vieren,even helemaal alleen maar paard zijn.
Ik heb er heel veel,zoniet alles voor over om haar gelukkig te zien.
Maar stallen met weidegang zijn hier gewoon zo goed als niet te vinden,helaas.
Ondanks dat denk ik dat ze het bij mij misschien wel beter heeft als bij menig baasje met een wei.
Hoeveel paarden zijn er wel niet in Nl die in wei gepleurd worden,zonder dat er naar om gekeken wordt?
Die dus half weg staan te kwijnen,zonder genoeg te eten,goede (medische) zorgen,liefde ed?
Ik denk zomaar dat de mijne daar niet mee wilt ruilen![]()
Dus heel l*llig voor jullie,maar ik vind dit soort reacties altijd wel wat kort door de bocht.
Een beetje zoiets als niet verder kijken dan je neus lang is.
Wat niet wegneemt dat het wel super,zoniet ideaal is als je de mogelijkheid wel hebt.

Ninx schreef:Ik wilde het nu echter eens even heel zwart/ wit stellen, zoals in het topic onderwerp.
Kapi_Dust schreef:jammer genoeg wordt er weer een beetje zwart-wit gedacht. Op stal betekend stalondeugenden???
Mijn paard komt geregeld buiten, maar heeft geen jaar lang weide tot zijn beschikking (spring hij ook uit) Wel ga ik aan de hand elke dag grazen en heeft hij erg veel beweging.
Maar dat hij er last van heeft???
oordeel zelf:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-I6KBJVEE.jpg
Is dit dan zo'n zielig paard als jullie het voorstellen???
Het gedrag van een paard speelt ook een rol... Hier zie ik alleen een paard met z'n oortjes naar voren. Dat zegt helemaal niets! (hooguit: oh daar is m'n baasje! We gaan wat doen, jippie!)
)Malibu schreef:Maar hoeveel mensen die 40 uur werken hebben een hond die alleen thuis zit tot ze weer thuis komen? Inderdaad, ook genoeg.
Een probleem die nooit helemaal weg zal gaan.