Ireen_ schreef:Eilleen, ik zou inderdaad proberen om er een bontje of gelonderlegger in de maken.
Werkt dat niet, dan een ander merk proberen? Ik heb zelf de graaskorf van Best Friend. Ik heb ook wel eens de graaskorf van de divoza in mijn handen gehad, maar die vond ik een een stuk stugger aanvoelen.
Ik heb nu eerst een grotere maat besteld, zodat de gespen die verstelbaar zijn op een andere plek komen. Als dat niet werkt probeer ik het met zachtere banden (kopstuk en als het nodig is een keelriem). Als dat ook niet werkt, dan ga ik met de bontjes werken. Heb ze in eerste instantie laten liggen, omdat ze toch wel erg dik zijn, en dan verdwijnt straks het hele hoofd van mijn paard in dat ding
.
Maar eerst probeer ik de grotere maat. Moest toch een nieuwe hebben. Ik had het graasgat van de korf iets groter gemaakt (uitgesneden), omdat ze anders het kuil niet binnenkreeg. Maar door het rammen over de grond met dat ding is hij helemaal afgesleten, en het gat is een beetje uitgescheurd. Dus ze eet er nu weer veel te snel mee (gras). Dus ik moet sowieso een nieuwe korf hebben.