Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
(L)
kan ik toch nog iemand helpen
mii_mini schreef:Vliendertje:
Dit paard heeft m2 dressuur gelopen, die is dus gewend om in stal te staan, hij wil wel in stal, maar hij gaat rennen, en is bang! Als je daarna weer in de stal komt als hij er net in staat, dan ziet hij er erg bang uit en vertrouwd hij je ook niet, we hebben vandaag van alles geprobeerd, maar het lukt niet!
mii_mini schreef:Vliendertje:
Dit paard heeft m2 dressuur gelopen, die is dus gewend om in stal te staan, hij wil wel in stal, maar hij gaat rennen, en is bang! Als je daarna weer in de stal komt als hij er net in staat, dan ziet hij er erg bang uit en vertrouwd hij je ook niet, we hebben vandaag van alles geprobeerd, maar het lukt niet!
bij mij loopt ze ondertussen heel rustig mee de stal uit, mits er geen rare dingen op stal zijn, mensen in de buurt staan oid.
gillian schreef:Alleen moet wel altijd dezelfde persoon haar uit de stal halen of terug zetten, anders is het paniek.
Ik ben dus degene die dat doetbij mij loopt ze ondertussen heel rustig mee de stal uit, mits er geen rare dingen op stal zijn, mensen in de buurt staan oid.
De stal in gaat ook beter, ik laat haar aan een lang touw zelf de stal inlopen en ga aan de buitenkant uit de weg staan, zo haal ik haar ook de stal uit: halster om met deur dicht anders is ze al weg, hand omhoog dat ze moet wachten, deur open, aan de kant en dan mag ze komen.
Je zou denken dat je dit paard eens gewoon goed moet aanpakken, opvoeden of wat dan ook...helaas doet ze dit haar hele leven al en is er nooit iets gebeurd waardoor ze dit doet.
Het is een groot paard.
x_Rebecca schreef:(weet niet of het al genoemd is..)
Misschien dat ze bang is voor de overgang van 'licht' naar 'donker'?