van die kleine dingetjes, waar je niet meteen op zou komen, maar wel heel handig kunnen zijn.
een paar van mij:
- wij hebben een mooi alternatief voor een dekenrek. namelijk een ladder. wij hebben er 1 over dwars aan de muur hangen. de dekens hebben we met de borstsluitingen aan de treden gegespt.het neemt veel minder ruimte in en je kunt er meer dekens op kwijt. daarnaast heeft mn vader zn ladder opgeborgen en ik mn dekens. 2 vliegen in 1 klap.

-aan mijn mentuig heb ik een musketon haak aan de rugriem. zo kun je in een panieksituatie makkelijk de broek van de kar los koppelen. de broek is namelijk het enige deel van het tuig wat niet met paniekhaken/snelsluitingen wordt bevestig.
-aan het borsttuig van mn 2-span tuig heb ik 2 D-ringen laten zetten. zo kun je het tuig zowel rechts als links in het span gebruiken. scheelt een hoop werk. iedere pony/paard heeft dan namelijk zijn eigen tuig. daarom hoef je het niet steeds opnieuw op maat te maken.
-met het invetten van het tuig doe ik altijd een veiligheidsspelt door het gaatje waar het op zat.
-een zeer goed werkend antivliegen middel (eigen recept): citronelle 1 op 1 met azijn, een scheut hertshoornolie en wat kruidnagels.
brand maar los