Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

) nodig heeft wat in hooi niet zit.
Jetseman schreef:Ik rijd paard op een manège waar de paarden enkel hooi te eten krijgen.
Ze staan er allemaal nogal mager, moe en dof bij...
Ik vraag me af of hooi alleen voldoende voeding is voor een paard?
Kan iemand me hier wat meer uitleg over geven?
Ik maak me echt zorgen om sommige van de paardjes...
MysticTinker schreef:In principe moeten paarden genoeg hebben aan opbeperkt hooi met een liksteen, ook manegepaarden die een paar uur per dag moeten lopen. In het wild lopen paarden ook vele kilometers per dag, met alleen gras, en zouden dus zeker wel een aantal paarden bij moeten zijn die wel glanzen en op gewicht zijn, anders is er iets anders mis. Ik vermoed dat de paarden op die manege te weinig/slechte kwaliteit hooi krijgen, en/of niet naar buiten kunnen(ook belangrijk voor een glanzende vacht), maar het kan ook dat ze er dof uitzien door de wintervacht.
Als ik de manege eigenaar was dan zou ik zeker elke dag een kilo brokjes bijvoeren bij de dunne paarden.
Misschien kun je het probleem met de eigenaar bespreken, of anders met de andere manegeruiters, er kan vast wel iets geregeld worden.

Fliro_ schreef:als manege paard vind ik dat ze wel meer moeten krijgren dan alleen hooi..