Ik heb de zoekfunctie al gebruikt

Ik dacht een topic waar alles wat overzichtelijk bij elkaar staat zonder dat het zomaar op andere onderwerpen overgaat

Dit gaat nou niet zozeer om verveling tegen te gaan maar gewoon intressante/ leuke dingen om ze aan te bieden of geestelijk te stimuleren

Dus deel ervaringen.
Dingen die je kant en klaar kan kopen of die je zelf in elkaar hebt gefrustelt. Vertel ze

Wat voorbeelden:

Ook dingen waar je bijvoorbeeld op moet letten als je iets in elkaar frutselt kan je hier kwijt...
Citaat:Nou omdat er toch even gevraagt werd om een overzicht,
Nog even voor alle duidelijkheid.. Dit topic is niet voor oplossingen om verveling tegen te gaan!!! Want is er sprake van verveling dan klopt er al iets niet. Ik heb het topic aangemaakt om ideeen uit te wisselen of te bedenken van die dingen die je je paard(en) aan kan bieden voor jong en oud. Zonder opdringen. Doen ze er niks mee dan is het hun keuze maar vaak zie je toch dat ze er veel plezier aan kunnen beleven.
Hier is ie dan.
Allereerst het speelgoed en andere leuke activiteiten die te verkrijgen zijn in de winkel.
De allom bekende jollyballen in verschillende formaten![]()
![]()
Ze zijn te verkrijgen met en zonder geur.. Geuren te verkrijgen als : appel, pepermunt, bubblegum ect ect...
De speelappel. Nou spreekt voor zich
De Pas-a-fier
Met appelgeur, gaat kribbebijten tegen en verveling.
De Lick-it
Nou hier over hoeft eigenlijk ook geen uitleg lijkt me.
Smaken: appel, wortel, banaan, pepermunt, drop, honing/vanille, ect ect.
Lickit-Boredom-breaker
Een normale lickithouder met daaronder een harde bal met 2 openingen voor kleine lick-its
Hang hem ver genoeg van de muur af en paardje is er lang mee bezig
Lickit-treatbar
in de vorm chocolade reep.. smaken: appel, mint, banaan, wortelen
Tongue twister
Om aan de muur te bevestigen. De bal kan ronddraaien waardoor het lastiger wordt om de lickit
snel op te eten.
De snack a ball's![]()
![]()
![]()
Brokjes erin en rollen maar
Happy snacker
Lickit met jollybal eronder.
Likstenen![]()
![]()
![]()
![]()
Dit zijn maar enkele voorbeelden. verschillende groottes en smaken
Ballen groot formaat![]()
![]()
De eerste is een echt paardenvoetebal . Daarnaast zijn fitnessballen. Skippybal kan ook, neem 1 met 2 sprietjes i.v.m. met een beknelde hoef.
Heb je nou wel 1 met een rondhandvat bind het dan stevig samen met touw
Wiggly giggly equine:
Afbeelding spreekt voor zich
Bal met touwtjes(kon geen naam vinden)
Dan nu speelgoed en activiteiten zelf maken
Fles. (tip bokker Maysie):
Fles met biks/ granen erin.
Neem een frisdrankfles. Zorg dat hij goed schoon en goed droog is! Dop kan eraf en die kan je ook weggooien .
Neem een strotouwtje en bind die stevig om de hals heen. Biks erin en ophangen bij het traliewerk op goeie hoogte.
En ze kunnen er mee aan de slag. Het principe is dat ze wat om moeten kantelen waardoor het eruit alt.
Je kan natuurlijk ook gaatjes erin maken en hem boven de voerbak hangen.
Voor paarden die de fles van het touw af slopen kan je 2 gaatjes maken in de hals van de fles en daar het touw doorheen
halen. Zit net wat steviger
Tonnetje (tip bokker Lenneke_):
Neem een tonnetje. Maak er enkele gaten in. doe de biks of granen ect in de ton en zorg dat het deksel er daarna weer
stevig opzit.
En ze kunnen ermee rollen en smikkelen
Lickit anders:
Je kan natuurlijk ook door de lickit gewoon een appel boren of flink wortels ertussen zetten.
Wilgentakken.:
Vinden vele paarden lekker. Lekker knagen. Let er wel op dat ze onbesproeid moeten zijn en sommige paarden kunnen
er allergisch voor zijn.
Krantendoos (tip bokker Lontje):
veel paarden vinden lekker om er flink mee te scheuren. Blijf er wel bij i.v.m. eventueel opeten
Een stevige ouwe bix zak met daaraan een touw.:
Slingeren, ermee gooien of je paardenvriendjes er een mep mee verkopen
Een oude boei:
Voor in de wei of op stal een goedkope Jollybal.
Hooinet anders (tip bokker Maysie):
Hooinet met stro erin (aangezien die van mij op zaagsel staat) Daarin worteltjes verstoppen of appeltjes ect ect.
Echt een ENORM succes bij die van mij ook bij andere paarden op stal bevalt het zeer goed
Zelf gemaakte snack bal (tip bokker rommie):
Mijn vader heeft voor mijn pony zo'n voerbal gemaakt. Het idee is eigenlijk heel simpel. Het is gewoon zo'n grijze
rioleringsbuis met aan beide zijkanten een houten plankje. Eén van die plankjes kan draaien zodat je door die zijkant
de brokken naar binnen kan gieten. In de buis zitten 3 gaatjes (je moet even uitkienen hoe groot die moeten zijn tov
de brokken die je er in stopt) en als de buis heen en weer gerold wordt vallen de brokken er uit. Kost geen drol en mijn
pony vindt het hartstikke leuk. Hij kende alleen op een gegeven moment het spelletje wel en had zijn kwart schep
brokken er binnen een kwartier uit
Hooinet anders 2 (tip bokker Nijnteee):
Hooinet met een bal erin.
Dan vond ik nog wat dingen op engelse site's. In feite moet het zelf ook te maken zijn![]()
![]()
Links naar internet winkels:
Alle soorten/ maten/ kleuren ballen
http://www.alprovi.nl/index.htm
Paardendrogist:
http://www.paardendrogist.nl/index.asp?strPageType=categoriepagina&intHoofdgroepID=182&intSubGroepID=188
Amerikaanse site met geweldige paardenvoetballen
http://www.naturalhorsetalk.com/horsetoys.html
Om eventuele boeien of iets te kopen tweedehands:
marktplaats/ speurders ect ect.
Dit is nu een overzicht maar heb je nog leuke ideeen of al dingen gemaakt blijf ze vertellen