Laat me het weten
groet robin
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Valentinow schreef:Silcence en Lenneke, jullie hebben een punt ja. maar er zijn genoeg paarden dat alleen op de wei worden gezet ZONDER gezelschap dan is het toch al ietsje beter als er "iets" in de wei staat met het paard.
Voor de rest heb ik ook wel gehoord dat ze ronde de mest van het paard eten en dat de mest dus makkelijker in de bodem zou zakken ofzoiets..
Maar het allerbelangerijkste is dat als er een schaap bijkomt te staan :: goede omheining.
fojoe schreef:mijn knollie staat al een half jaar met 2 schapen in de weide.
hoe dat gaat, kan je zien in het filmpje in mijn onderschrift![]()
als enig gezelschap vind ik het toch wat weinig, daarom heb ik een paar maand geleden nog een veulen gekocht.
maar gaat prima
Lenneke_ schreef:Ik vind dat je geen paard/pony's alleen moet houden. Altijd minimaal 2 paarden/pony's.
Paarden zijn sociale kudde dieren, die moet je niet alleen zetten.
Een schaap is geen paard, leeft heel anders dan een paard (ooit wel eens een schaap met een paard zien kroelen?) en is dus geen volwaardig gezelschap.
Met schapen bij paarden is niets mis, mits er minimaal 2 paarden en 2 schapen zijn.
Als ik heel eerlijk ben vind ik het gewoon dierenmishandeling om een paard alleen te zetten zonder ook maar enig contact met andere paarden en ik snap niet waarom dat nog steeds mag.
Als de shets met z'n allen een sprintje trekken weten die schapen niet hoe snel ze weg moeten komen.
) Het is ook dat schapen bepaalde paracieten eten waar paarden niet tegen kunnen dus het is vaak erg goed om ook schapen bij je paarden te hebben.