Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
marieke84 schreef:ik vraag me af of dat goed mengt, olie en azijn? Ik doe het tegenwoordig alleen met zonnebloem olie maar ik was van plan het eens te proberen...
eva_dunya schreef:Mag ik vragen waarom jullie dat zelf zouden willen maken als je het ook gewoon kunt kopen?

Schimmelig schreef:Dat klinkt meer als een salade dressing
Een echt potje heb je voor 4,- en doe je maaaaaanden mee!

polly_hvj schreef:misschien moet ik gaaan zoeken naar andere ruitershop voor hoefvet?
Maar als je het ook zelf kan maken, waarom zou je het dan kopen?

morgen eens proberen bij de sla
polly_hvj schreef:zou het lekker zijnmorgen eens proberen bij de sla
![]()
Maar ik zou beter een potje kunnen kopen?
Dat is een beetje duur 
eva_dunya schreef:Mag ik vragen waarom jullie dat zelf zouden willen maken als je het ook gewoon kunt kopen?
Schimmelig schreef:Is het alleen voor cosmetische doeleinden? Je zou dan ook met een kwastje wat vaseline op kunnen smeren. Voor hoefonderhoud zou ik echt een potje aanschaffen. Sommige mensen gebruiken zelfs helemaal nooit vet. De noodzaak zal dus waarschijnlijk niet heel groot zijn.
Schimmelig schreef:Is het alleen voor cosmetische doeleinden? Je zou dan ook met een kwastje wat vaseline op kunnen smeren. Voor hoefonderhoud zou ik echt een potje aanschaffen. Sommige mensen gebruiken zelfs helemaal nooit vet. De noodzaak zal dus waarschijnlijk niet heel groot zijn.

Steffie89 schreef:Olie en azijn zal niet goed gaan mengen, ook niet met schudden
Je moet de olie er druppels gewijs inbrengen, steeds kleine druppels olie in de azijn laten vallen. Wel goed blijven roeren..

10 euro voor een potje gewone hoefvet is echt abnormaal
Alwiene schreef:@ Mirgino, 3 x per dag?! Wow, ik weet wel dat het té regelmatig gebruik van hoefvet/olie juist heel slecht voor de hoeven kan zijn. Moest je de hoeven dan wel eerst goed nat maken? Hoefvet op een droge hoef (ter verzorging, dus niet cosmetisch) is eigenlijk zinloos en zelfs niet zo goed.
Heb btw ff mijn eigen prijzen gecheckt, ook hier 3,95 voor een potje hoefvet10 euro voor een potje gewone hoefvet is echt abnormaal