Witte staart?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

upanddown

Witte staart?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 15:06

Ik heb een schimmelmerrie en zeker driekwart van haar staart hoort eigenlijk wit te zijn. Dit is dus niet helemaal het geval, hij is meer geel/bruin/grijs Bloos
Aan de binnenkant van haar staart, net waar de staartwortel ophoudt is het heel mooi zilverwit. Ik kan doen wat ik wil, maar ik krijg de rest echt niet meer zo mooi wit.
Iemand tips?

Anoniem

Re: Witte staart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 15:08

in de zomer (!) een paar keer met groenen zeep wassen Tong uitsteken en dan is het zo weer mooi wit

upanddown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 15:08

Heb ik ook al geprobeerd, werkt echt niet! En ik was haar start ook wel in de winter haha. Maar hoe doe je dat dan dat het daar echt wit van wordt? Heel lang in laten trekken ofzo?

AapjeAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 15:11

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 15:19

Ik doe bij m'n ene schimmel; wassen met groene zeep, 5 minuten laten intrekken, dan uitspoelen en dan weer met groene zeep wassen en dan is ie mooi wit.
Bij de andere schimmel gebruik ik wel eens van die zogenaamde blauwe shampoo voor grijs haar, dat trekt het gele uit het haar.

upanddown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 15:24

De staart van jouw paarden (vooral de bovenste) ziet er in ieder geval een stuk witter uit. Ik zal het eens proberen!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 15:26

Zilvershampoo? dat wilt ook nog wel eens goed werken. In ieder geval voor de gele onderbenen van Jo!

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 15:27

De grijze vd 2 was ik met groene zeep, maar het is ook vooral een kwestie van regelmatig de staart wassen, minimaal 1x per week.

@maanling; dat bedoelde ik ook met die blauwe shampoo, dat is inderdaad ook zilvershampoo van Schwarzkopf geloof ik.

_Leah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 15:28

De staart van mijn paard was ik met Betadine shampoo, of met Andrelon zomerblond, helpt een stuk betere dan 'gewone' shampoo.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 15:28

Ik heb de goedkope versie van eigen merk, maar het resultaat is hetzelfde. Het geeft van dat blauw/paarse schuim inderdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 15:30

In de groene biotex
10 min in laten trekken
Daarna nog eens herhalen als het echt erg is Lachen

En dan nog eens 10 min in de zilvershampoo, maar vind dat eigenlijk vooral werken om de mooie zilverglans te krijgen, niet om het echt wit te maken.

En dan goed bij gaan houden, want echt vieze staarten krijg je niet stralend in 1x. Lachen

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 15:32

Inderdaad shampoo voor grijs haar (paarse shampoo) werkt heel goed. Je kunt daar ook de shampoo van bijv. Kruidvat eigen merk voor gebruiken werkt net zo goed als die dure paardenshampoo die daar speciaal voor is!

upanddown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 15:34

Die zilvershampoo heb ik ook al geprobeerd. Als ik het zo lees is het het beste om met groene zeep te wassen, daarna te herhalen en dan zilvershampoo. Ik denk dat het punt is dat ik hem bijna nooit was, zo als rk zegt zal het dan misschien wel werken als ik het 1x per week doe.

Mathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 10:44

Er is een speciale shampoo ontwikkeld voor het probleem van ingetrokken urine en vuil; Cowboy Magic Shine in Yellow out Shampoo. Enkele malen wassen met warm water en daarna regelmatig (1x per maand) wassen. Ik heb jaren geleden namelijk hetzelde probleem gehad met mijn schimmel merrie; ze was drie en de staart was nog NOOIT gewassen.... Biotex en al die andere zooi erop los gelaten, maar ik kreeg weinig resultaat en daarnaast tast je de balans en de zuurgraad van het haar en de huid aan.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 10:45

Ik heb eens als laatste tip Vanish geprobeerd, maar ook dat kreeg de staart van mijn merrie niet wit/zilver. Ik heb de hoop opgegeven en was hem regelmatig (in de zomer).

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 10:48

Met driehoekshampoo, betadineshampoo of die groene fles van equistar. Ik leg er een vlecht in zodat hij niet zo snel vies wordt.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 12:59

Mathilde schreef:
Er is een speciale shampoo ontwikkeld voor het probleem van ingetrokken urine en vuil; Cowboy Magic Shine in Yellow out Shampoo. Enkele malen wassen met warm water en daarna regelmatig (1x per maand) wassen.

Ja Helemaal mee eens, Cowboy Magic is echt héél fijn. Lijkt een beetje op zilvershampoo, maar het werkt een stuk beter Lachen
Je moet het heel goed inwrijven, totdat de schuim helemaal wit is gekleurd, en daarna minstens 10 minuten laten intrekken voordat je het uitspoelt.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 01-02-08 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 13:03

hoe kan de zuurgraad van de huid nu aantasten als het topic over een staart wassen gaat?:P

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 13:42

upanddown schreef:
Ik heb een schimmelmerrie en zeker driekwart van haar staart hoort eigenlijk wit te zijn. Dit is dus niet helemaal het geval, hij is meer geel/bruin/grijs Bloos
Aan de binnenkant van haar staart, net waar de staartwortel ophoudt is het heel mooi zilverwit. Ik kan doen wat ik wil, maar ik krijg de rest echt niet meer zo mooi wit.
Iemand tips?

wij wassen onze schimmel altijd met "bejaardenshampoo"= zilvershampoo (erg goedkoop en werkt ontzettend goed), en betadineshampoo werkt ook super! Het is altijd verstandig om regelmatig de staart en de manen in te sprayen met ontklit, zodat de vuiligheid niet zo blijft plakken aan de staart en de manen. Knipoog

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 16:44

Het beste is om al dat soort shampoo's achter elkaar te gebruiken, tenminste, dat werkt bij "mij" wel het best Vork.
Bijv. eerst betadine (dat scheelt al een hele hoop), daarna zilvershampoo, biotex, wasverzachter evt. shampoo voor witte honden en groene zeep. (Ik begin vaak met betadine, daarna nog groene zeep en af en toe nog eens zilvershampoo, tegen die tijd is het meestal wel schoon) Lachen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 16:48

runningkawa schreef:
In de groene biotex
10 min in laten trekken
Daarna nog eens herhalen als het echt erg is Lachen

En dan nog eens 10 min in de zilvershampoo, maar vind dat eigenlijk vooral werken om de mooie zilverglans te krijgen, niet om het echt wit te maken.

En dan goed bij gaan houden, want echt vieze staarten krijg je niet stralend in 1x. Lachen

Amen Lachen.

Dus niet zoals ik nu met mijn clear palomino (is bijna wit met witte staart en manen) en schimmeltje doe. In de blub en we zien wel Knipoog. M'n palomino laat zich wel wassen, maar het schimmeltje is 13 en zo groen als gras. Daar heb ik van de week voor het eerst haar staart in een emmer water gehad. Met de tuinslang kom ik er niet eens in de buurt (zonder zelf nat te worden, dus dat gaan we van de zomer oefenen Knipoog ).

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 17:55

Voor staarten e.d. wassen veel haflinger mensen die met bleek Tong uitsteken dus als niks meer helpt haha

Reni92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 18:10

ik kreeg laatst als tip om wittewaspoeder te gebruiken maar nog niet uitgeprobeerd Bloos

upanddown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 18:24

Dat heb ik ook al geprobeerd, werkt ook niet haha

Lina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 18:28

klei...werkte bij mijn schimmeltje.
Ik liet hem eerst lekker rolle in onze buitenbak (kleigrond) en dan een opdrogen, afpoetsen en wassen met zilvershampoo. Of gewoon wasmiddel.