Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
xMariekee schreef:Ik zou gaan voor de weide met stal en dan nog een paard zoeken wat bij jou paard kan staan, zodat die niet alleen staat
) of een paardje van een ander. Tja het kan al geen merrie zijn, want anders krijgen we veulens
friesiszwart schreef:ik zou voor de stal met wei gaan. Echter je geeft nu aan dat je weleens een dag niet gaat. Dit kan dus pertinent niet meer. En heb je al een oplossing in de winter, denk daarbij aan extreem natte periode of vorstperiode. Kun je water meenemen?
Ik zou wel voor deze optie gaan maar zou als ik jou zo hoor (lees) iemand zoeken die je zou kunnen helpen en/of een 2e paard(je) erbij. Gezamelijke verzorging, dus niet te verplichting 2 x per dag te moeten gaan en indien je verhinderd bent een ander die ook moet. dus de zorg delen.
Hoe is het geregeld met de afvoer van de mest?
Heb je daar al over nagedacht. en over het brengen van voer stro en hooi?
Nagyl schreef:xMariekee schreef:Ik zou gaan voor de weide met stal en dan nog een paard zoeken wat bij jou paard kan staan, zodat die niet alleen staat
mag ik ook vragen waarom je voor die keuze gaat?
hihi wil nl van meerdere mensen meningen weten.
Misschien inderdaad kijken voor een ponytje voor erbij. Van mezelf (voor mijn zoontje voor de toekomst) of een paardje van een ander. Tja het kan al geen merrie zijn, want anders krijgen we veulens
unamie schreef:De stal met weide zou mijn voorkeur hebben
Lekker makkelijk voor jezelf en heerlijk voor het paard
Mits er wel een maatje bijkomt..
Als je nog iemand zoekt met een paard kun je het voeren samen delen
En hoef je er maar 1 keer per dag naartoe
Ook staat het paard dan niet alleen
Je paardje is ook op leeftijd, dus bewegingsvrijheid is ook beter voor zijn gewrichten.
(wel ondeugend af en toe!)
.