Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
) maar van haar vlasbed eet ze niets
bergkraai schreef:Alle paarden bij ons op stal staan op vlas en ik zie het ze eigenlijk nooit eten.. Denk dat je je daar niet zo druk over hoeft te maken!
pre schreef:het vlas opzich is geen oorzaak van koliek.
het komt puur doordat ze het gaan eten uit verveleing of dergelijke waardoor je verstoppingen krijgt en daarontstaat dan koliek door, dit risico loop j met alle bodem bedekkers.
je kunt dit alleen voorkomen door ervoor te zorgen dat ze niet in de verleiding komen het te eten, dus geen verveling of ervoor te zorgen dat het heel vies smaakt.
Nyckle schreef:Mijn Shetlander eet het ook wel, maar hoorde dus dat azijn een oplossing is.
Wat voor azijn dan? Gewoon wat je met eten koken ook wel 's gebruikt?

singasong schreef:Je kunt er wat stro overheen leggen zodat hij dat eventueel kan eten als het hooi op is en honger krijgt!
Zammie schreef:singasong schreef:Je kunt er wat stro overheen leggen zodat hij dat eventueel kan eten als het hooi op is en honger krijgt!
Juist hierdoor snabbelen ze per ongeluk vaak vlas mee. Vlas blijft in de darmen zitten en hoopt zich op. er zijn al paarden genoeg opgesneden en daar kwamen kilo's vlas uit. terwijl vaak een paard er niet van at, maar het meeesnabbelde met hooi/stro eten...
bergkraai schreef:Alle paarden bij ons op stal staan op vlas en ik zie het ze eigenlijk nooit eten.. Denk dat je je daar niet zo druk over hoeft te maken!
. Ze at van haar vlas. Ze kreeg genoeg hooi enz want ze was dik genoeg. Ook eten ze vaak vlas mee bij de restjes van hun hooi.