Halster om in de wei?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

halster om in de wei?

Ja
92 (26%)
Nee
187 (54%)
Soms
63 (18%)

Totaal aantal stemmen: 342

Benthe

Halster om in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-08 18:34

Hee!
Laatst was er een vriendin bij mij die zelf ook rijd en die keek er heel erg van op dat wij de pony's zonder halster het weiland in doen.
Dat zette mij aan het denken.
Dus is mijn vraag aan jullie; hoe doen jij dat??
En waarom doe je het zo?
Beetje onnozele vraag eigenlijk, maar ben toch wel benieuwd Vork

Liefs

Tommy_hvj

Re: Halster om in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 18:37

ik doe het altijd af. Want ben bang dat hij weer ergends aan blijft hangen wat wel vaak gebeurt. maar aan de andere kant als er iets gebeurt kun je hem met halster wel sneller pakken.
Dus kan eigelijk allebij wel maar ik doe hem liever af Knipoog

virgin_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 18:38

lekker zonder Ja

magiclove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 18:38

Ik heb mijn pony meestal met een halster omstaan, alleen s'avonds doe ik hem af.. ik weet eigenlijk ook niet waarom ik dat doe.. maar hij heeft hem overdag gewoon om

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 18:40

Ik doe hem af. Hij staat dag en nacht buiten en dag en nacht met een halster vind ik onzinnig. Dat gaat toch irriteren en het is gevaarlijk

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 18:43

Het kan idd heel gevaarlijk zijn!
Maar er zijn hier al heel veel topics over geweest.
Je hebt veiligheidshalster, die durf ik wel om te laten in de wei, maar liever gewoon zonder iets!

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 18:46

ik heb niet gestemd omdat ik geen eigen paard heb maar als ik paarden/ponys zou hebben zouden ze zonder staan. alleen als ze moeilijk te pakken zouden zijn zou ik met halster want dan kun je hem nét iets beter/sneller pakken

speedy66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 18:47

Ik doe het altijd af. Heb mijn paard al eens in de wei zien staan met het halster half van haar hoofd af. Kwajongens wilde haar vangen en hebben aan haar halster gehangen tot ze zich vrijtrok.Vroeger heeft een ander paardje van mij zich erg beschadigd. Die bleef aan het hek van de wei hangen nadat ze met jeuk ging krabben. Trok het halster kapot en had een diepe wond. Dus lekker bloot de wei in.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 18:48

tinkervosje schreef:
ik heb niet gestemd omdat ik geen eigen paard heb maar als ik paarden/ponys zou hebben zouden ze zonder staan. alleen als ze moeilijk te pakken zouden zijn zou ik met halster want dan kun je hem nét iets beter/sneller pakken

Waarom zou je niet gaan oefenen ipv het jezelf makkelijk maken?
Een halster kan erg gevaarlijk zijn ,laast ook weer een verhaal van kennissen gehoord over een paard met halster in de wei, die was blijven hangen aan de poort.

ElSalvador

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 18:49

Die van mij weet binnen no time zijn halster af te krijgen als hij loslooopt. Ook peesjes, bandages dekensluitingen en maakt ritsen open van tassen. Dus nee doe het af. anders kan ik halsters blijven zoeken.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 18:53

halsters hebben ze bijna nooit om alleen als ik met ze bezig ben. ze lopen los naar de wei en terug naar stal. halsters hebben ze op de wei en op stal niet om vanwege dat ze kunnen blijven hangen of wat dan ook. en zonder krijg ik ze ook prima te pakken en luisteren ze ook

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 18:55

Nee, zonder halster in de weide! Ze kunnen erin blijven hangen of ergens aan blijven hangen.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 18:56

Vind eht heel erg dom, het is erg gevaarlijk om een halste rom te laten op stal in de wei of waar dan ook

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 18:57

'Mijn' paardjes hebben nooit hun halster om als ze los mogen. Deels omdat we ook in een woonwijk staan en dan de kans groot is dat er kinderen of mensen de paardjes bij het halster kunnen pakken en gekke dingen doen (zie verhaal speedy66: ik moet er niet aan denken). Behalve dat is het idd gewoon veiliger zonder; vooral blondy heeft nogal de neiging ongelukken op te zoeken...
Het scheelt wel dat ze makkelijk te vangen zijn: bij het hek staan met een halster in de hand is vaak voldoende, een enkele keer moet ik wat meer moeite doen (maar ach, de landjes zijn niet zo groot, dat scheelt).

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 18:57

Nee van mij heeft zijn halster in de wei niet om maar ook in zijn stal niet. Ik gebruik hem enkel voor grondwerk of om hem vast te zetten / wandelen etc.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 18:58

Af
gebruik zoekmachine maar, staan meerdere topics op al, ook de voor en nadelen

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 19:02

Mijn paard staat ook 24/7 buiten en doe het halster altijd af.
Zo kan ze niet ergens achter blijven hangen en het lijkt me voor haarzelf ook prettiger.
Als ik met het halster aan kom lopen dan doet ze hem bijna zelf aan Clown . Dus geen problemen met het niet te pakken krijgen van mijn paard.
Mijn DA had wel problemen om haar te pakken zonder halster toen hij de vacunatie ging geven en belde hijgend op dat hij een half uur achter Flash aan had gelopen en haar niet te pakken kreeg of ik alsjeblieft kon komen.
Voor mij dus ook wel een prettig gevoel dat ze zich niet door iedereen laat pakken Haha!

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-08 19:18

hmm okee ik was dus zo gek nog niet. Had er eigenlijk nooit over nagedacht dat ze inderdaad kunnen blijven hangen, maar in onze wei kan dat eigenlijk ook niet. En we wonen in the middle of nowhere, dus vervelende jongetjes blijven ver uit de buurt.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 19:23

Zonder, hij is niet anders gewend, in de zomer (vorig jaar) stond hij twee maand op pension, ik was de eerste twee weken op vakantie en ze hadden zn halster aangelaten, toen ik terug kwam had hij zelfs schuurplekken op zijn hoofd van het halster...Dus gwn uitlaten Knipoog

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 19:31

Zonder halster. Paarden staan een stuk van huis af en ik vind het een fijn idee dat niet iedereen zo zomaar kan vastpakken. En natuurlijk ook ivm het ergens achter kunnen blijven hangen

soenylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 19:39

hallo,
ik doe het halster af dat is gevaarlijk en paarden hebben nooit het gevoel dat ze vrij zijn met een halster, ze schuren het ook nog eens helemaal kapot.

weer nieuw halster kopen

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 19:43

ik laat meestal het halster om...(t paard dat ik rijd) springt nog wel eens over de draad, dus ik ben bang dat hij een keer op straat loopt of zo, en dan kanje hem wel beter pakken. Tong uitsteken
gelukkig is hij nog niet ontsnapt hoor!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 19:43

meestal staat mijn pony met halster om, en soms doe ik hem af omdat dat toch lekkerder voor haar is

KiekKiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 19:45

Paddock om --> Daar moeten ze veel wisselen en dan is het niet handig als je hem eerst nog helemaal moet vangen
Wei af --> Lekker grazen zonder dat ding, ze staan zomers ook dag en nacht buiten dus dan is het wel lekker om alleen voor die paar uurtjes dat je m nodig hebt het halster om te doen.

Yoshimi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 19:46

Het paard dat rij, staat dag en nacht met halster om... Maar sinds ik zijn (iets te grote) halster een keer los in de bak vond, doe ik hem alleen om als ik met t paard bezig ben. Moet er niet aan denken dat 'ie zich een keer ophangt..