plaats 1:
- stal op 15 km van huis nadeel;meer benzinekosten
- stalgeld 185 euro p/m volpension voordeel;goedkoper
- donkere binnenboxen waar wel veel contact tussen paarden onderling is nadeel;donker/voernijd
- zomer 24 uur per dag op weide, weide leeg, wordt er grote rol eten op land gerold nadeel;nat door regen voor t rijden/grasbuik/koliek/hoefbevangen/moeilijker met rijden.
- winter overdag buiten voordeel
- grote binnenbak 20x 60 en buiten bak (niet verlicht) voordeel/nadeel
- mag zelf instructie laten komen voordeel
- in de polder, 2 km over de weg naar t bos nadeel
- open van ma-vr 9.00-21.00 za zo 9.00-17.00 voordeel
- 2 x pd biks en 2 x per dag hooi voordeel
plaats 2
- stal op 2 km van huis voordeel
- stalgeld 255 euro p/m volpension nadeel
- buitenbox voordeel
- elke dag van 9.00 tot 17.00 buiten (zomer en winter) voordeel
- stalling op manege (dus lessen) nadeel
- binnenbak van 20 x 40 (verlicht) nadeel
- zit vast aan instructie van manege nadeel
- bos op 50 m voordeel
- open ma-vr 9.00-21.00 za 9.00-17.00 en zo 10.00-12.00 nadeel tot hoelaat zijn de lessen dan???Op zondag groot nadeel!!!
voordeel van de manege is de gezelligheid en de kantine, dan heeft mijn vriend ook iets leuks en gezelligs als hij mee gaat.
Mijn paardje heeft hko en moet van de da zo veel mogelijk naar buiten, maar ik vind het ook belangrijk dat t gezellig is en dat mijn vriend er ook wat te zoeken heeft
Ikzelf zou bij geen van beide willen gaan staan omdat je bij 2 bijna niet bij je paard mag zijn gezien de openingstijden met manegelessen en op zondag maar 2uurtjes vind ik helemaal van de zotte,je eigen instructeur niet mag kiezen.
En bij 1 zou ik niet willen dat ze 24uur per dag buiten zou staan maar vind wanneer je deelneemt aan de sport dat een uurtje of 4/5 per dag genoeg is om te grazen en vind het ook niet veilig omdat er nog al wat rare types rondlopen die rare dingen met je paarden uithalen of los laten breken of stelen en houdt niet van bedompe donkere stallen.
Wat is HKO?