Liksnoepje wordt binnen MUM naar binnen gewerkt!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maryse_hier

Liksnoepje wordt binnen MUM naar binnen gewerkt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 16:31

Hoi, m'n 1e vraag op Bokt; nu hopen dat 't lukt Bloos

Mijn paardje is een echte snoeperd! een lekkere Lik-It vulling (maakt niet uit welke smaak) wordt in no time naar binnen gewerkt.
Aan lang touw (waar ze niet in kan verstrikken) werkt niet, ze blijft als een bezetene eraan knabbelen/likken, net zo lang tot de stukken ervan af vallen en ze het allemaal ineens kan opeten. Vingers aflikken Iemand idee hoe dat anders kan?

Jeannine

Re: Liksnoepje wordt binnen MUM naar binnen gewerkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 16:41

Gelukt Go jij! Go jij!
Ik denk alleen dat je het beter [VS] Voeding en supplementen hier neer kunt zetten.
Misschien staat het hier ook goed, anders wordt het wel verplaatst denk ik Vork

Mable is het tegenovergestelde van Zjief met zijn Likit. Zjief moet er niet veel van hebben! Mable is niet normaal, wat een vreetzak Vork Alsof ze noooooit wat krijgt!

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 16:44

Mijn paard is er ook zon 1.. En die dingen zijn ook nog eens duur Clown

Dus ben benieuwd Lachen

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 16:46

Mijn paard heeft ook vaak in 1 nacht de Likit op.
Is het mogelijk om de Likit aan een touw te hangen zodat je paard hem nergens tegen aan kan zetten om er wat af te bijten?
Een andere oplossing is er niet volgens mij.

Showpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 16:49

Wat ze bij ons op stal wel doen is de liksteen (or what ever) maar 10-30 min in de stal hangen..
anders zou ik het ook niet weten.

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 16:54

Wees blij dat je paard het tenminste wil. Heb ik voor mijn pony zo'n leuke likit gekocht, wil ze hem niet.. Je kan hem mischien op plek hangen waar je paard er moeilijk bij kan? En anders moet je het zeker niet te vaak geven. Als je paard iedere week een likit krijgt is zeker niet goed Knipoog

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 16:56

Gewoon niet geven. Die dingen zijn bedoeld om over een paar dagen weg te likken, niet om in één keer op te eten. Dan krijgt hij veels te veel van dat spul binnen. Een gewone liksteen, zonder fancy geurtje/smaakje werkt prima. Die Likit's zijn ook meer snoep dan dat het goed is voor je paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 17:01

Vijf minuten doet die van mij er over Boos! .Ze pakt gewoon de hele lickit vast bijt en het ding valt in brokstukken uiteen.Dan eet ze die stukken van de grond op.
Ik koop ze niet meer.Ik doe er een appel of een biet tussen.Boor met een appelboor een gat en hang die zo op.

Doet ze ook niet lang mee,maar het is in ieder geval goedkoper.

NatasjaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 17:04

Ik heb het ook eens geprobeerd met die stomme dingen.... Ten eerste al niet open te krijgen zonder je nagels te breken! Ten tweede lust mijn paard ze niet, die ruikt eraan en draait om en loopt weg. Ten derde de IJslander van mijn vriendin vrat toen dat ding binnen 5 min. wel op! 2e Likit idem dito. Ik koop ze dus niet meer. Zonde van het geld en zeer ongezond.

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 17:27

alle paarden die ik ken eten zoon lick it heel snel op behalve mijn pony.. die vind um niet zo leuk Tong uitsteken maar hij knabbelt er af en toe aan ,,dan blijft die wel 3 weken ofzo liggen Tong uitsteken

ElSalvador

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 17:29

Bij mij duurt het uit het plastic peuteren en pulken langer dan het opeten zelf. Hij krijgt het daarom niet vaak.

fraznic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 17:30

Hang hem zo dat ze er NET bij kan, maar niet zo goed dat ze hem goed kan vast pakken, dan laat ze hem op een gegeven moment misschien wel even met rust

Maryse_hier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 21:25

Hey, toch fijn dat er nog meer paarden last van hebben; vind het ineens minder erg Knipoog
Gewone zoutsteen gaat overigens prima, dach alleen dat dit voor de afwisseling wel eens lekker zou zijn.
Maar ben het ermee eens dat je dit niet te vaak moet geven.
Heb het zelf geproefd en smaakt echt naar zuurtjes Vingers aflikken

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 21:40

zouden de paarden die dit in eenmaal naar binnen niet een tekort van iets hebben??? ja ik weet niet hoor , maar lijkt me idd niet gezond zo snel , zo veel.

yakima

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 22:07

misschien na een bepaalde tijd weer uit stal halen?

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 10:02

Die van mij at ook de gewone ordinaire liksteen (je kent ze wel, baksteenvorm en zelfde kleur) ook binnen de kortste keren op. Met als gevolg dat ie schilfertjes kreeg in zijn huid (een soort roos). Dit zou volgens de vorige eigenaar te wijten zijn geweest aan het vele zout die hij dan op korte tijd naar binnen werkte. Als dit ook effectief zo is weet ik, ik heb 't ook nooit gevraagd aan een dierenarts.
Je kan ook tijdelijk een liksteen in z'n eetbak leggen zoals ik dan deed. Bijvoorbeeld de liksteen geven net voor je je materiaal begint te poetsen en als je gedaan hebt neem je hem terug weg.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 10:10

Mijn paard raakt de likit in houder niet aan. Zodra ik hem anders ophing was die binnen 2 dagen weg. Dus voor mij geen likit meer.
Misschien dat je een gewone normale liksteen in je stal kunt hangen?
Ik heb een mineraalsteen in mijn stal en deze gaat al dik 2 jaar mee. En daar likt ze regelmatig aan. Dus misschien dat Zoiets de oplossing is?
Een likit in 1x wegwerken kan niet goed zijn.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 10:34

Je kunt beter een gewone liksteen nemen. Die zijn ten eerste veel goedkoper en bevatten gewoon de voedingsstoffen die ze nodig hebben. Als ze het nodig hebben eten ze ervan, en anders kunnen ze er zomaar weken vanaf blijven. Ze doen er ook veel langer mee dan die snoepjes.

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 11:32

Scum schreef:
Je kunt beter een gewone liksteen nemen. Die zijn ten eerste veel goedkoper en bevatten gewoon de voedingsstoffen die ze nodig hebben. Als ze het nodig hebben eten ze ervan, en anders kunnen ze er zomaar weken vanaf blijven. Ze doen er ook veel langer mee dan die snoepjes.

Tenzij je natuurlijk een paard hebt zoals ik er ene had: die wilde alles binnen de kortste keren naar werken... eten, hooi, stro, wortelen,.. maar dus ook gewone likstenen. Dan is nu en dan een steen leggen en terug wegnemen na een tijdje waarschijnlijk de beste oplossing. Al bestaan er ook voor zo'n soort stenen wel houders zodat ze ze niet kunnen stuk bijten dacht ik.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 11:40

fuego3 schreef:
zouden de paarden die dit in eenmaal naar binnen niet een tekort van iets hebben??? ja ik weet niet hoor , maar lijkt me idd niet gezond zo snel , zo veel.

Als jij een lekker gebakje voor je neus hebt, zet je hem dan ook weg om de volgende dag verder op te eten? Neem je ook altijd 1 hapje van een lekkere reep om de volgende dag nog een hapje te nemen en de volgende dag weer, tot hij op is?
Nou ja, daarom gaat een paard ook achter elkaar door.

Voor die van mij had ik er ook laatst voor het eerst eentje gekocht. Hij stond er leuk mee te gooien en op de rand te bijten. Volgende dag was ding op en de houder lag verspreid door stal, alweer half kapot voor mijn dure ruim 20 euro's!

Zijn die dingen dan inderdaad zó ongezond dan? Dat je niet dagelijks moet geven begrijp ik ook wel maar zoveel kwaad zal het toch ook weer niet kunnen als ze eens de zoveel tijd er eentje krijgen? Heb niet op de verpakking gekeken eigenlijk wat er allemaal in verwerkt zit maar zal volgende keer eens opletten.

Ik ga nu de touw voor de houder midden in zijn stal ophangen dat als ik weer eens een vulling koop, mijn paard de houder niet klem kan zetten tegen de muur ofzo. Denk dat hij er zo heel wat langer mee gaat doen, ach...houdt ze van de straat hè?

Overigens vind ik het wel verstandig om naast een lick it een mineralenblok of zoutsteen in de stal te hebben als standaard. En zoals al gezegd: daar likken ze aan wanneer ze het nodig hebben...

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 11:48

Weet je wat je ook kunt doen. Gewoon die likit eruithalen en een touwtje erdoorheen en dan aan de buitenkant van de box ophangen, zodat hij er wel aan moet likken Pling Dan kan ie hem nooit in een keer opeten.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 11:50

Scum schreef:

Ik heb 2 zoutblokken in mijn stal hangen(zo een roze natuurzoutblok en zo een grote witte) en een likit. Ze lopen alle drie stof te vangen. Zou hij het dan gewoon echt niet nodig hebben Verward

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 12:53

Randy01 schreef:
fuego3 schreef:

Als jij een lekker gebakje voor je neus hebt, zet je hem dan ook weg om de volgende dag verder op te eten? Neem je ook altijd 1 hapje van een lekkere reep om de volgende dag nog een hapje te nemen en de volgende dag weer, tot hij op is?
Nou ja, daarom gaat een paard ook achter elkaar door.

Ja maar als je zelf jarig bent eet je toch ook niet de taart van de visite er bij op?? Haha!
Ik denk ook niet dat de paarden er gelijk dood aan gaan (geukkig Haha! ) maar ze bevatten toch behoorlijk zout,,,,
als wij een pak zout zouden verorberen(getver) zouden we het mischien wel overleven maar ons hart word er niet beter van.
dus weet zo net nog niet of het geen kwaad kan??

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 12:56

Kwaad kunnen of iets tekort komen is wel een heel verschil trouwens hoor.

Of het kwaad kan ben ik dus ook benieuwd naar. Volgende keer als ik van plan ben zo n nieuwe te halen kijk ik ff op de verpakking want ben nu wel nieuwsgierig geworden ook. Ging ervan uit dat het wel verantwoorde snoep is voor een paard.

Maar de reden of ze iets tekort komen omdat ze het zo snel op hebben, dat denk ik niet hoor. Ze vinden het in mijn ogen gewoon gewéldig lekker en een leuk speeltje en daarom is het zo snel op.

VENIZO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 22:36

Ik geef nooit dat soort dingen aan mijn paarden. maar mijn paard bijt wel aan z'n liksteen om zo meer zout binnen te krijgen.