manen knippen maar hoe?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lizzyke15

manen knippen maar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 17:07

hoii bokkers,
ik heb toestemming gekregen om de manen van ons 'leenponytje' te knippen Haha!
maar ik weet niet zo goed hoe we dat zouden moeten doen (het model en welke 'techniek' Tong uitsteken)
hiet zijn wat foto's van z'n lokken/plukken/stekels Vork :

zijn (natte) manen (ongepoetst):
de kant waar ze naar toe vallen:
Afbeelding

het zelfde van de andere kant gezien:
Afbeelding

z'n manen van de goede kant als ze droog zijn:
http://i18.tinypic.com/89ul8qe.jpg

z'n staart, zullen we die ook bij punten?
http://i5.tinypic.com/6p4aety.jpg

ik zat te denken aan of een fjorden boog Tong uitsteken of van de korte manen de lang genoeg zijn voor knotjes (als je het dan nog snapt Tong uitsteken)
en dan gewoon met een schaar knippen..
heeft er iemand tips of andere ideeën?
xx lizzy en mr. Ed

tot slot nog even een schattige foto van hem Lovers:
http://i10.tinypic.com/8ap6ekn.jpg
Laatst bijgewerkt door Mireille op 10-01-08 23:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: max. 2 foto's zichtbaar, de rest in links

AnjaKos

Re: manen knippen maar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 17:10

Als je een mooie fjordenboog wil krijgen kun je het beste de manen helemaal ascheren, ziet er even raar uit aar dan wordt de boog wel lekker recht en dik. Miro heeft ook een fjorden kapsel gehad en dat vind ik persoonlijk het leukst staan, krijgen ze lekkere brede hals/nek van Tong uitsteken

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 17:13

ik zou zoiezo niet knippen maar trekken ziet er veel natuurlijker uit en minder moeilijk, kun je daarna nog altij even nalopen met de schaar.
en het model hangt ook een beetje af van hoe de structuur van de manen is en hoe ze vallen. ik zou niet meteen super kort beginnen, d'r af is het zo maar d'r aan is een ander verhaal Haha!

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 17:13

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 17:24

Ik zou scheren, zijn manen zijn zo te zien zo dun dat als je gaat knippen het echt enorm lelijk wordt. Als je ze om te beginnen zo afscheert zul je een mooi gelijkmatig fjordenkapsel krijgen dat je dan met de schaar bij kan houden. Maar!! Ik zou pas in de zomer beginnen, nu heeft hij een vachtje wat de scheiding tussen de daadwerkelijke vacht en het begin van de manen erg onduidelijk maakt.. Als hij zijn zomervacht heeft is deze scheiding veel duidelijker en kan je beter werken wat natuurlijk mooier resultaat geeft.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 17:28

Ik zou in ieder geval echt van de voorpluk afgeblijven, die is wel super mooi. De rest zou ik af knippen of trekken tot aan waar het redelijk dik is, dus zo'n 10/15 cm gok ik? Dan kan je er idd ook nog mooie vlechtjes in maken

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 17:30

ik zou het afknippen, van trekken worden de manen dunnen, ik zou ze ook heel kort maken, ze groeien toch wel weer aan.

lizzyke15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 17:36

k zit nu te denken aan het scheren op een paar centimeter na, aan z'n voor pluk mag geen mens komen die heeft hij heilig verklaart Vork , ik denk dat we hem het beste kunnen wassen voor z'n kappersbeurt.. toch? k ben alleen bang dat het dan bijna niet meer zal aan groeien want hij heeft erg last van zomer exeem (helemaal vergeten te vertellen Bloos! ) maakt dat het ook nog anders?

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 11:20

als je het als een soort Fjorn doet of scheren of knippen ma als je gewoon paar cen. wil houden zou ik trekken

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 09:53

Tuurlijk moet je wel zorgen dat de manen schoon zijn als je ze wil scheren anders loopt de machine vast en verknal je de messen. En inderdaad, van de voorpluk afblijven Knipoog

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 10:20

Dan denk ik dat het juist wel aangenaam voor hem is om een fjordenboog te hebben, als hij zomerexceem heeft, hij schuurt anders toch al zijn manen en staart af.
En zijn staart zou je kunnen opscheren aan de wortel, zodat je zo'n "wedstrijdstaart" krijgt.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 10:25

Ik zou het gewoon knippen, ongeveer een handbreedte overhouden.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 10:28

Ik zou zelf de lange plukken eraf knippen en dan even bijtrekken, zodat het wat natuurlijker valt. En ik zou zn staart gewoon recht afknippen en de bovenkant gewoon bij laten groeien (als hij dat niet schuurt). Denk dat als je zn staart een keer wast en netjes afknipt en er wat equi shine oid indoet, dat het er al heel anders uitziet. Succes!

Desperado_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 11:35

hij heeft wel dunne maantjes zeg
wat AnjaKos al zei als je een fjordenboog wil hebben de manen eraf scheren..
en zn staart ja dta kan wel met een schaar

Rooobin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 19:34

mischien is trekken wel mooier?
maar hij heeft inderdaad wel dunne maantjes

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 20:56

als je hangende maantjes wil dan zou ik het op handbrete afknippen ( knippen omdat hij toch al van die dunne manen heeft) en dan aan de onderkant de manen voorzichtig inknippen voor een natuurlijk effekt.
als je een boog wil moet je het de eerste keer afscheren anders krijg je ze nooit mooi rechtop.
omdat de pony last heeft van zomerexeem zou ik kiezen voor een boog en dan hem elke zomer afscheren, dan kan je het namelijk goed schoonhouden en behandelen als dat nodig is.

Tuigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 21:00

Ik zou de manen ook trekken, bovenaan beginnen met een ijzeren kammetje. ongeveer handbreedte (dat is een mooie lengte om knotjes te kunnen maken) begin met hele dunne plukjes, die je om het kammetje slaat en met een kort rukje ertussenuit trekt. Het zal de eerste keer niet erg mooi zijn, maar je kunt het altijd nog een beetje bijknippen. let op : knip met je schaar verticaal en geef kleine knipjes.

ik hoop dat je er wat aan hebt:)

Tuigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 21:07

En voor de staart: ik zou hem eerst wassen (of helemaal inspuiten met antiklit) en dan helemaal uitkammen (niet te vaak doen, en voorzichtig. want je neemt nogal veel haren mee) ik weet niet of het paardje zijn staart draagt, als ie dat doet moet je iemand zijn platte hand laten houden tussen kont en staart. en dan bovenin de hele staart beetpakken en naar beneden strak trekken dan tussen je vingers pakken. dan de staart iets boven de kogel afknippen (of wat je zelf mooi vind). knip het voor de zekerheid voor je gevoel iets minder kort af, het valt altijd korter uit dan je verwacht:p

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 23:33

[PP] > [VSW]

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 23:59

maar, als ze die manen gaat trekken, dan trekt ze die manen veel dunner, en dat is niet echt de bedoeling denk ik...

Utan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 00:09

Ik denk dat alles hem wel goed zal staan, of je ze nu afscheerd of alleen de lange dunne stukken afknipt. Dit diertje heeft zo'n leuk hoofdje en hals Haha! Je kan dus bijna niet verkeerd doen Clown Haha! Wat mij betreft mag er zelfs een stuk van zijn voorpluk af, dan zie je wat meer van zijn hoofdje Haha!
Van zijn staart mag je naar mijn idee wel een 15tal cm afknippen, zodat die iig over de hele lengte even dik is.

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 00:13

Bloos! niet de voorpluk eraf dat is zonde!

lizzyke15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 18:06

bedankt voor de tips Haha! ,
k heb nog niks kunnen doen, maar de proefwerkweek komt er aan dus heb ik tijd genoeg Tong uitsteken ik denk dat ik ga proberen er een fjorden boog van te maken, dat is inderdaad practischer met z'n zomerexceem (had ik nog niet bedacht Bloos ). en Utan het is inderdaad een goed idee om minstens 15 cm van de staart af te halen Lachen dan groeit die hopelijk weer recht aan Haha!. k hoop niet dat het na de hand het net lijkt of hij een super dikke nek heeft Tong uitsteken (al heeft hij dat eigenlijk wel Vork ) en anders kan ik eerst de manen tot halve lengte knippe en als dat niet bevalt kunnen we er altijd een mini fjord van maken Clown (ja ik ben zo'n erritant twijfelpersoon Bloos ) en bedankt voor de succes, die heb ik wel nodig Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 18:26

Vind het altijd lekker sportief staan als paarden van dat 'omhoog' wippende haar hebben, sorry manen bedoel ik. Vind persoonlijk het effect zoiezo van manen mooier als ze getrokken zijn of met een mesje gedaan zijn. Lachen

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 18:28

niet knippen, gewoon trekken dat ziet er natuurlijker uit Knipoog