nieuwe pensionstalling zonder land???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

heavenley

nieuwe pensionstalling zonder land???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 12:49

hoi ik kan binnenkort een pensionstal overnemen...maare er zit geen land bij...
dus alleen stal en een goede rijbak en verders helemaal niks...
de paarden zouden in de rijbak een uurtje kunnen staan ene mischien een heel kleine paddock maken..
maarja is het wel verstandig
de boxen zijn wel 3 x 4 en de paarden kunnen niet naar buiten kijken...
het zijn 20 paarden stallen er staan nu nog 2 stallen vol verders heeft hijm geen klanten meer het zou geweldig zijn maarja...ik heb nog 10 dagen bedenktijd...
tips en ideeen zijn welkom...de stal vlakbij leiden in zuidholland...
groetjes sandra

dolor

Re: nieuwe pensionstalling zonder land???

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 14:51

is daarnaast geen land dat je kan huren of kopen. en anders misschien uitloopstallen maken ofzo. ik zelf zou er niet voor gaan tenzij er de mogelijkheid is om de paarden in een land in de buurt/ernaast buiten te zetten.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 15:12

Niet doen, steeds meer paardenlui willen toch echt dat hun paard buiten kan.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 15:14

In die buurt tref je inderdaad nog veel van dat soort stallen ja.

Kijk of er minstens de mogelijkheid is om een paddock te maken, boksen zo aan te passen dat paarden zicht en neuscontact hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 15:17

Is het echt bedoelt om verder ook als pensionstal te gebruiken? Is er mogelijkheid om er een lading paddocks bij te bouwen? Boxen aanpassen zoals Apple al zegt.
Anders zou ik het niet doen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 15:18

idd, kijken of aanpassen kan en stuk gron bijhuren
ik zou al niet op een stal willen staan waar niet mogelijk is
en elk paard apart uurtje in bak, x 20 paarden..... hoe wil je dat doen?

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 15:21

ik zou het niet doen tenzij er nog een optie is om grond bij de kopen of te huren , anders heb je straks een pensionstal zonder pensionklanten...

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 15:55

Ik zou het ook niet doen als er geen mogelijkheid is om de paarden buiten te kunnen zetten. Zeker met de ontwikkelingen die gaan komen zou het ook commercieel en financieel niet een verstandige zet zijn. Naast dat het gewoon erg dieronvriendelijk is. Kun je het voor jezelf en je eigen geweten maken op die manier een pensionstal te runnen?

brandysamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 19:04

Veel paardeneigenaren willen hun paardjes buiten hebben, vooral in de zomer als je die mogelijkheid niet kan bieden denk ik dat je problemen gaat krijgen en er mensen die er nu voor zouden kiezen bij je te komen staan toch van de zomer voor een andere lokatie gaan kiezen, ik zou het niet doen en fijn verder gaan zoeken naar je perfecte lokatie!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 19:58

Kan je geen paddocks maken dan kunnen de paarde in tourbeurt naar buiten.

Mag ik vragen waar deze stal is aangezien ik in de beurt woon..ben niet nieuwsgierig ofzo :p

heavenley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 19:24

tja het is mogelijk om een kleine paddock te maken en dat zal dan ook zeker gebeuren...verders de stal is in oud ade...

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 19:54

ls je paddocks maakt zou het wel kunnen, mensen willen idd steeds meer dat de paarden veel naar buiten komen.

maar ook hier in de buurt waar ik woon (randstad) kom ik veel stallen tegen die geen weiland hebben bij de stal. de paarden staan daar overdag een paar uur in de paddock en krijgen in de zomer 'vakantie' en gaan dan iets van 2 maanden het land op.

ik zou zelf nooit op zo'n stal willen staan, maar er zijn wel genoeg mensen die dat willen.

wel zou ik kijken of er misschien de mogelijkheid is om een stukje land te huren, misschien dat een boer in de omgeving nog een stuk land heeft die die wil verhuren ofzo.
het zou in elk geval wel een groot pluspunt zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 19:58

heavenley schreef:
het zou geweldig zijn maarja...

Geweldig voor wie?
Nièt voor de paarden in ieder geval, die zullen daar een zéér paardonwaardig bestaan leiden.

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 20:03

Ik heb even op je site gekeken naar de foto's van de stal.

Het ziet er niet echt uitnodigend uit. Denk dat je een hoop zult moeten opknappen en schoonmaken.
Als je het geld hebt om er een mooie stal van te maken plus een stuk weiland erbij te kopen of huren is het misschien een plan. Maar zoals het er nu uitziet zou ik er niet willen staan.

heavenley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 21:25

ik weet tja het is ook allemaal nog in een beginstadium...tja schoonmaken en verven moeten als eerst maar toch moet ik eerst zef beslissen om het te doen...ik zelf wil ook dat mijn paard op het land kan en tja dat kan ook wel maar dan 3 km verderop...maar dus niet direct aan de stal

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 21:36

Op je site staat dat je bezig bent met het huren van land bij de buren?
Als je dat voor elkaar zou kunnen krijgen dan heeft het misschien nog kans van slagen.
Verder zou ik van de stallen uitloopstallen maken zodat de paarden onderling ook contact kunnen hebben, van de foto's van de stallen zoals ze nu zijn wordt ik niet echt vrolijk, een paard ook niet vrees ik.
Als je ook ruimte hebt voor paddocks erbij gaat het al wat beter klinken maar land is toch wel een vereiste. Ik zou er zelf in ieder geval niet voor kiezen om mijn paard daar in pension te zetten, voor mij is land/paddock zeer belangrijk.

heavenley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 21:55

tja daarom deze reden vind ik het dus ook zo moeilijk want het land huren is pal aan de stal is nog lang niet zekers...ik zie de paarden het liefst alle paarden in een inloopstal...momenteel sta ik op een kleinprive stalletje met een stal van 6 x 4 en ogeveer een landje van 100 4kante meter grond waar ze altijd (ook in de winter)kunnen kiezen waar ze heen willen...

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 22:54

kan je niet van de 20 stallen er 10 maken? Dan hebben ze in ieder geval meer ruimte in de stal, desnoods breek je een paar stallen door en maak je er loopstallen van. Als je ruimte heb zou ik dan de paddock vergroten of nog een paddock erbij bouwen. De paddocks zou ik gebruiken voor het buitenstaan, niet om te rijden. Je kan altijd buitenrijden daar Lachen Verder vind ik het er wel redelijk uitzien, opknappen meot je altijd en een paard kijkt niet naar de gouden randjes om zijn stal... als hij maar ruimte heeft, ook al is het een stal van 100 jaar oud Knipoog
Succes met je beslissing!

Dinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 23:00

Houd er rekening mee dat veel mensen hun paard ook graag in het land of in een paddock laten lopen. Ik ken een voorbeeld van iemand die heel enthousiast met een pensionstalling begon, maar deze niet volkrijgt omdat de voorzieningen niet optimaal zijn. Hierbij is zelfs een groot weiland.. Maak dus een goede afweging, of kijk nu alvast of je voldoende klanten kunt krijgen. Veel succes!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 23:12

Ook ik zou mijn paard niet neerzetten als ik niet zeker was dat hij bijna het hele jaar (lees: stormdagen uitgesloten) de hele dag (minimaal) buiten staat.

Mocht je van de 20 boxen 1 of meerdere groepsstallen willen maken zou ik er af anders over nadenken, mits ze alsnog een paar uurtjes buiten kunnen komen.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 23:26

Het is niet voor niks dat hij van de 20 maar 2 stallen vol heeft..

Mijn 1e indruk NEE

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 13:52

Ja ik zocht voor mijn vorige ponie ook alleen maar stallen met overdag weidegang, zo niet,.. ging ik op zoek naar wat anders.
En ik heb ook even op de site gekeken en vond het ook idd niet zo heel uitnodigend.
Maar verder veel suc6 met je keuze.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 13:56

Ik zou het niet doen, paardeneigenaren zien al meer in dat weidegang toch wel erg belangrijk is. Zelf zou ik m'n pony's nooit op een pensionstal zetten waar geen weidegang is.

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 14:00

Zonder land echt nooit doen. Zoals al gezegd, mensen willen hun paard in het land. In de bak zetten is ook geen optie, want A je hele bak gaat naar de knoppen zelfs al haal je er elke keer de mest uit en B dan wil er een pensionklant rijden en staan er paarden in de bak. En als je meerdere pensionklanten hebt rijden ze echt nooit allemaal om dezelfde tijd, dus dat word echt een probleem.
Weiland bijhuren is alleen intressant als het grens aan je stal of in ieder geval vlak ernaast.
Er worden tegenwoordig zoveel pensionstallingen aangeboden zodat je je echt moet proberen te onderscheiden van de rest, en dat valt niet mee als je alleen een stal en een rijbak te bieden hebt.

Ohh en dan heb ik het nog niet eens over de gemeentelijke regeltjes die steeds erger worden, Officieel mag je zonder land niet eens een paardenbedrijf zijn, De regels worden daar steeds strenger op. Dus voor je een besluit neemt eerst het bestemmingsplan van de gemeente goed lezen en zwart op wit op papier hebben.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 14:05

Met de waarschijnlijk nieuwe eisen die er komen zou ik het ook zeker niet doen, naast dat de meeste mensen tegenwoordig hun paard elke dag buiten willen hebben. Er komen steeds meer eisen aan welzijn voor paarden en daar hoort zeker sociaal contact en weidegang bij.

Als ik rond ging kijken en ook op die stal, dan was het antwoord voor mij 'NEE'. Eerste vereiste is een weide (naast een grote, lichte en schone stal).

Ik denk dat je meer geld kwijt bent aan verbouwen ed dan je je van te voren kan bedenken.