Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

griziyr schreef:Lopen manegepaarden en pensionpaarden dan door elkaar?
griziyr schreef:Hoe is je ervaring met mok of rotstraal.
griziyr schreef:Worden er dekens op de paarden gelegd en zo ja wat als zo'n deken beschadigd wordt door een ander paard? Krijgen de eigenaren dan onderling bonje?
griziyr schreef:Als de paarden geen deken opkrijgen worden ze ook niet geschoren neem ik aan. Hoe doe je dat met poetsen vooraf (extra vuil) en als ze warm / nat het werk uitkomen?
griziyr schreef:Hoe hou je zo'n intensief belopen grote paddock een beetje droog en begaanbaar? Hoeveel buitenruimte reken je per dier? En als ze schuilruimte hebben hoeveel ruimte is er dan beschikbaar?
griziyr schreef:Bij ons leeft vooral de veronderstelling dat paarden met dit weer (van bijv. vandaag) kou zouden vatten.
griziyr schreef:En ik ben inderdaad benieuwd naar de kosten.
griziyr schreef:Je moet uiteraard eerst investeren in zo'n stal maar bespaar je daarna werk en strooisel?
[***] schreef:Ik weet wat een hitactief stal inhoudt, maar mijn vragen zijn dus specifiek wat je betaald aan pensiongeld en wat er dan bijzit (binnenbak, solarium, wasplaats e.d. of juist niet)

Caira schreef:pff mag ik zeggen dat ik ze in elk geval verschrikkelijk duur vind! Bijna het dubbele van een gewone stalling. Hoeveel controle wordt er gehouden op de onderlinge verstandhouding tussen de paarden? Mijn merrie is vreselijk onderdanig en niet echt op andere paarden gesteld behalve de shet. Hoe fijn is het voor zo'n paard? Hier staan ze 's nachts op stal, overdag bij goed weer op het land en bij slecht weer in de paddock. Wanneer kunnen ze bij zo'n stal op het land? ook overdag of alleen in de zomer?
En als laatste mijn merrie krijgt medicijnen en aparte voeding, ook mijn andere paarden krijgen voer naar werken, is dat in zo een stal ook per voeding en dag te regelen?
shan schreef:Caira schreef:pff mag ik zeggen dat ik ze in elk geval verschrikkelijk duur vind! Bijna het dubbele van een gewone stalling. Hoeveel controle wordt er gehouden op de onderlinge verstandhouding tussen de paarden? Mijn merrie is vreselijk onderdanig en niet echt op andere paarden gesteld behalve de shet. Hoe fijn is het voor zo'n paard? Hier staan ze 's nachts op stal, overdag bij goed weer op het land en bij slecht weer in de paddock. Wanneer kunnen ze bij zo'n stal op het land? ook overdag of alleen in de zomer?
En als laatste mijn merrie krijgt medicijnen en aparte voeding, ook mijn andere paarden krijgen voer naar werken, is dat in zo een stal ook per voeding en dag te regelen?
Ik weet niet wat jij onder een gewone stalling verstaat, maar op pensionstallen en maneges geldt dit denk ik als een gemiddelde prijs.
) Elise schreef:De prijs voor stalling op een pensionstal, op de stallen die ik, ligt tussen de 250 en 350 euro (ook afhankelijk van de overige faciliteiten die een stal biedt natuurlijk en de locatie).
Voor voorbeelden, zie http://www.actiefstal.nl en kijk bij referenties.
Caira schreef:pff mag ik zeggen dat ik ze in elk geval verschrikkelijk duur vind! Bijna het dubbele van een gewone stalling.
Caira schreef:Hoeveel controle wordt er gehouden op de onderlinge verstandhouding tussen de paarden? Mijn merrie is vreselijk onderdanig en niet echt op andere paarden gesteld behalve de shet. Hoe fijn is het voor zo'n paard?
) of een paard de mogelijkheid heeft zich terug te trekken uit de buurt van anderen. Mijn persoonlijke mening is dat dit over het algemeen goed kan! Eten kunnen ze rustig individueel en er zijn genoeg momenten op de dag dat het rustig is rond het krachtvoer en de hooistations.Caira schreef:Hier staan ze 's nachts op stal, overdag bij goed weer op het land en bij slecht weer in de paddock. Wanneer kunnen ze bij zo'n stal op het land? ook overdag of alleen in de zomer?
Caira schreef:En als laatste mijn merrie krijgt medicijnen en aparte voeding, ook mijn andere paarden krijgen voer naar werken, is dat in zo een stal ook per voeding en dag te regelen?

uiteindelijk zijn ze allemaal paard!
gaan ze terug de hit in.