Zeil over de bak als het regent ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PollyB

Zeil over de bak als het regent ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 11:43

Wij gaan verhuizen en er zit al een buiten bak bij. Maar ik heb een hekel aan blubber. Dus toen bedacht ik mij laatst, waaren leg je geen zeil over de buiten bak ? Zo'n oranje die je ook wel eens gebruikt met kamperen. Je moet wel een hele groote hebben. Maar zo word de buitenbak niet nat. Met een systeem dat hij niet los kan natuurlijk. En het water giet je ernaast in de sloot. Maar ik heb zoiets nog nooit gezien eigenlijk. Heeft iemand zoiets ? Of is het een belachelijk idee...

Nibbit

Re: Zeil over de bak als het regent ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 11:46

Ik denk dat goed draineren een betere optie is

peehtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 11:46

het is geen belachelijk idee hoor.
Het is een goed idee. Maar behoorlijk duur Knipoog

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 11:47

ik denk niet dat dat haalbaar is. Het water gaat op t zeil liggen en bij t verwijderen van t zeil loopt t alsnog je bak in. Het zeil zal door de afmeting ook nog eens loodzwaar zijn. Voor mij zou de lol er al snel af zijn als ik elke keer zo'n zeil weg moet halen om te kunnen rijden. Als je er zo'n hekel aan hebt om natte voeten te krijgen(je paard dan) zou ik eerder een goeie dreinage in je bak maken. Daar zit alleen weer een ander prijskaartje aan

Rachel_x

Dat maakt volgens mij een enorme herrie als het een beetje waait. Schrikt je paard daar niet van als je aan het rijden bent?

Edit: Ik lees dat je bedoeld om het zeil op het zand te leggen. Ik dacht een zeiltje erboven spannen. Clown
Laatst bijgewerkt door Rachel_x op 25-11-07 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Ik denk bijna, met de hoeveelheid water die er in Nederland met grote regelmaat valt, dat je dat zeil niet meer van z'n plek krijgt door de druk van het water? Op zich met kleine regenbuien is het denk ik wel te doen vooropgesteld dat je aan zo'n groot stuk kunt komen (landbouwplastic?) maar dat je aan een goede drainage meer hebt.

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 11:48

Moet je wel een mak paard hebben. Zie het al voor me, in de storm en regen onder een klapperend zeil proberen je paard ontspannen te rijden.. Zou met mijne zelfmoord zijn.. Tong uitsteken

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 11:49

Ik kan me helemaal aansluiten bij sandr0 het is erg veel werk, je krijgt een beetje het zwembad idee van die buitenbaden, daar is wel een handig systeem voor, maar je zou dan ook afvoer pijpjes moeten hebben voor het water, en in het midden een paal zodat al het water niet op het midden blijft liggen.

Auks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 11:53

Daarnaast denk ik dat je ook genoeg nattigheid zal krijgen door het grondwater van de omgeving ...
Goed draineren en een goed hoge bak lijkt me slimmer.

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 12:03

Hmm zo'n zeil is wel aan te komen. En ik haal het voor het rijden eraf en leg het aan de kant. Dus niet dat ik met een zeiltje boven de bak ga rijden Nagelbijten / Gniffelen. Dat zou nooit lukken denk ik .

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 12:34

hoe lang denk jij het zeil over de bak te spannen? je bent langer bezig en en als het droog blijft helemaal veel werk voor niets. Nee hoor goede drainage of vergunnin proberen te regelen voor een overkapping.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 12:37

Een los zeil is denk ik geen optie vanwege de bezwaren die hierboven al genoemd worden.

Er bestaan echter wel systemen voor zwembaden die automatisch het zeil voor je op- en afrollen. Ik heb geen idee wat zoiets moet kosten, maar dat zou een betere investering zijn dan losse zeiltjes Lachen

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:42

Ik denk dat je je geld dan beter kan besteden aan een goed gedraineerde buitenbak + goed zand. Ja

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:43

Ik zou ipv moeilijk doen iets meer investeren in een goede drainage!

DDDDDDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:45

veel succes ermee om dat voor elkaar te krijgen !!!... ik vind het een beetje een raar idee Knipoog

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:48

Zo'n gek idee vind ik het nog niet. Ik ivm practische bezwaren alleen proberen om een deel (de helft) van de bak droog te houden. Dan is het zeil ook minder groot en zwaar.

Dan kun je bij erg bar en boos weer iig nog wat op de volte werken.

DDDDDDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:53

en blijft zo'n zeil ook liggen/hangen als het waait?? Knipoog

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:57

Af en toe een goede bui in de bak is goed voor de bak, anders gaat het zo stuiven. En met goede drainage en goed zand kan je elke dag rijden hoor.

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:03

Als ik jou was zou ik gewoon goede drainage aanleggen. Dan loop je niet te kl*ten met een zeil en toch is je bak altijd droog. En net zoals Janouk zegt een goede bui is wel eens goed voor de bodem. Wij hebben ook een goede drainage in de bak en de bodem is altijd droog!
Als je drainage aan laat leggen, informeer dan goed of dat het een goede is en ga niet zelf lopen prutsen anders is het zonde van het werk en het geld als ie niet werkt.

DDDDDDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:05

wij hebben gewoon zwart zand en kunnen heel vaak erin rijden Knipoog

Blesje_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:06

Hihh daar hadden wij het laatst ook over!
Het is alleen wel veel werk, elke x als je gaat rijden moet je dat zeil eraf halen en erop leggen Tong uitsteken

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:13

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:14

Ts bedoelt toch net zoals bij Wimbledon? Regendruppeltjes, zeiltje erover, regen weg, zeiltje weer oprollen.
Volgens mij is het niet de bedoeling om een soort partytent boven je bak te spannen..

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:15

Een "zeiltje" van 20 x 40 haal je er echt niet eventjes vanaf, zeker niet als er water op staat!
Toen m'n pony met z'n voorhoeven in het gips stond heb ik wel een klein stukje ( +/- 8 x 8) op deze manier droog gehouden, maar zelfs dat was een dagelijkse (lees: meerdere keren per dag) ramp. Bloos Maar ja...ik moest toen wel, want z'n gips mocht niet nat worden en de hele dag op stal is ook geen optie.
Drainage lijkt mij ook een betere optie, al zit daar een behoorlijk prijskaartje aan. Knipoog

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:16

pearlie schreef:
Ts bedoelt toch net zoals bij Wimbledon? Regendruppeltjes, zeiltje erover, regen weg, zeiltje weer oprollen.
Volgens mij is het niet de bedoeling om een soort partytent boven je bak te spannen..

Is dit tegen mij gericht? Dat ding onder de link is een oprolsysteem voor zwembadzeilen, geen partytent Tong uitsteken