Is jullie bak ook zo nat?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Somebitch

Is jullie bak ook zo nat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-07 08:17

Normaal is onze bak binnen 1 a 2 dagen weer helemaal droog. Maar afgelopen dagen dus niet.. Scheve mond Het heeft zoveel geregend dat onze bak gewoon moeite heeft om het weg te laten gaan. Ik vind het zo vervelend mijn paard staat al weer 2 dagen stil (vandaag 3 dagen) buitenrijden is voor mij ook geen optie, mits 's avonds. Maar nu is het zo dat ik bang ben dat ik niet goed te zien ben met verlichting. Dus ik zat eraan te denken om een reflectorende uitrijdeken te kopen zodat ik toch goed te zien ben. En dan gaat het maar om een klein stukje natuurlijk ik ga geen uren buitenrijden. Nagelbijten / Gniffelen
Alleen op zondag kan ik 's middags buitenrijden. Je zult je mischien afvragen waarom ik de andere dagen niet overdag of net voor het donker kan rijden. Maar er rijden bij ons nogal veel tractoren in de buurt. Het zijn hier alleen maar smalle polder weggetjes en om dat in mijn eentje te riskeren met een pony die nogal graag in de sloot springt dat bevalt me niet echt. Bloos Dus vandaar.

Ik vroeg me af of jullie het ook hebben? Ik kijk weleens topic's op HAW en dan denk ik damn, hoe kan hun bak zo mooi droog zijn?! Clown

mirror666

Re: Is jullie bak ook zo nat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 08:19

ik geloof dat het idd téveel geregend heeft..
na een half buitje staat ''mijn'' bak ook weer blank..
Gisteren was hij wel nat.. maar het is een soort strandzand dan, is ook niet glad.
Stappen en draven kan ik in principe altijd gewoon doen.
misschien dat dat bij jou ook gaat?

eigenlijk moet het gewoon droog blijven he Knipoog

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-07 08:21

Het gaat bij mijn bak wel, maar het rijd voor geen meter en ik ga me alleen maar kwaad maken op mijn pony omdat hij voor de zoveelste keer mijn been weer bijna tegen een paal aan laat knallen. Bloos Dus daar heb ik niet zo'n zin in. Is ook niet leuk voor de pony. Nagelbijten / Gniffelen

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 08:23

hihi Haha!
mijne gaat ook rare fratsen uithalen als hij druppels op zijn neus krijgt ofzo..
verschil is wel dat ik alleen voor de lol rijd, en niet train ofzo..
ik hoop iig mee dat het droger gaat worden!

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 08:25

regen?? hier geen spatje gehad en de bak is nu perfecter dan ooit! vreemd.. maarja het ligt natuurlijk ook aan de bodem en de hoogte enzo.. hopelijk droogt ie snel weer op!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-07 08:26

Nouja echt trainen doe ik ook niet, maar hij loopt graag over zijn schouder op de volte. Als ik dan al chagerijnig ben omdat hij mijn benen bijna elke keer tegen de bakrand aan laat knallen dan word ik zo kwaad dat ik maar beter af kan stappen. Nagelbijten / Gniffelen We moeten immers voor ons plezier rijden. Maar zo lukt dat niet.. Scheve mond Ik heb het weer bericht gezien, nou ik hoop dat ze het fout hebben want er komt nog meer regen aan.. Nagelbijten / Gniffelen Om mijn pony zo lang stil te laten staan vind ik ook zo wat, hij heeft deze en vorige week mischien 3 a 4 keer in totaal gereden.. Scheve mond

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 08:27

anders ga je toch lekker op buitenrit? dat doe ik vaak als de bak niet te doen is..
of ik ga naar de binnenbak hier ergens in de buurt

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-07 08:27

Zoals in mijn begin post sta heb ik daar op het moment eigenlijk alleen maar op zondag de mogelijkheid voor..

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 08:30

o sorry had daar overheen gelezen! Bloos
hmm dan zou ik het ook niet weten..
wat ze bij ons wel eens doen is geulen graven haha Vork vanaf een grote plas naar de zijkant.. dan loopt het water een beetje weg

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-07 08:31

Het probleem is dat wei niet echt grote plassen hebben maar allemaal kleine plasjes over heel de bak verdeelt. Knipoog Ik kan het niet echt duidelijk uitleggen.. Nagelbijten / Gniffelen

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 09:51

ja dat komt idd door de vele regen in een keer en dan ook nog geregeld vierskou s'nachts waardoor het dan hard is en in de ochtend als een pudding weer in elkaar zakt!

niks aan te doen denk ik, tja en ik begrijp goed waarom je s'avonds niet meer buiten gaat rijden!
tegenwoordig rijden ze toch allemaal al veel te hard en houden ze geen rekening meer met paarden op de weg.
je hhort het ook te vaak ongelukken met paarden op straat!

Liseef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 13:51

Die van ons droogt heel snel. Soms als het echt te veel geregend heeft, is die 1/2 dagen goed nat, maar daarna is die echt wel weer goed te rijden. Maar nu is die ook niet echt nat volgens mij...

pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 13:55

Onze bak is gelukkig droog

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 19:42

Onze bak is nog te zacht doordat er met zwaar verkeer in is gereden, vervolgens los zand overheen is geschoven en het toen is gaan regenen. De afgelopen 2 weken is het midden wel mooi opgedroogd, maar dat lossen zand is nog steeds drijfzand. Daardoor kon ik hem nog niet laten slepen. Na de regen van vorige nacht is hij gelijk weer een stuk natter.

Ik ben gelukkig veel overdag vrij en kan dan dus wel buiten rijden. Wij hebben een vrijliggend fietspad voor de deur dus ik kan altijd veilig een stukje rijden. Al doe ik dat niet in het donker.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 22:03

De bak is kurkdroog, maar ik kan me ook niet herinneren dat het de afgelopen dagen geregend heeft hier.

Een aantal weken geleden was de bak echt heel slecht. Je kon er niets meer. De bak is toen doorgetrokken met diepe pinnen en daarna weer aangesleept. Sindsdien is het een stuk beter geworden.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 08:07

Hmm jullie hebben dus het betere weer gehad, onze bak was gisteren ochtend eindelijk een beetje om te rijden, wat denk ik? Ik ga vanavond wel rijden. Bloos Ja 's middags heeft het geregend niet normaal. Bloos! Onze bak staat dus alweer blank en pony 4 dagen stil.. Scheve mond

Glamourvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 09:04

onze buitenbak is gewoon goed. Niet te droog en zeker niet te nat. We hebben een geopath bodem, en die is echt super!! Als je wilt zou je altijd buiten kunnen rijden.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 09:06

Onze bak met houtsnippers is goed, maar de drainagebak is ronduit slecht, erg veel natte plekken

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 09:06

Zoals in mijn begin post sta kan ik niet buiten rijden. Slapen

Zambucoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 09:57

wij hebben van het zomer nieuwe drainage gekregen bij ons op stal, vorig jaar konden we echt zwemmen in de bak, nu is hij mooi droog, en als er echt hevig regent, dan is hij mestal na 1 a 2 dagen weer mooi droog,

gr jessica

Equerion

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 13:35

Onze bak is normaliter met regen goed te rijden, echter na de vele regen van afgelopen dagen heeft
ook onze bak moeite om het water af te voeren en blijft deze dus klets nat.

Voor mij houd het dus ook in: buitenrijden.
Wegens werk kan ik ook alleen in de avonduren rijden. Rijd dan ook geen enorme rondes.
Ik heb een uitrijdeken van Horseware op met een reflectie streep, 4 reflectie been beschermers, reflectie martingaal, reflectie laarsband, reflectie hesje, ruiterlamp om mijn been. Verder gaat manlief mee op de fiets. tot nu toe zijn ze altijd ruim om ons heen gereden en hoor van veel mensen dat we goed zichtbaar zijn.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 13:37

onze bak is ook kurk droog Lachen we hebben wel veel regen gehad
maar bij ons worden de bakken heel goed bij gehouden Lachen

Lianne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 13:44

Bij mij is de bak ook droog.
Alleen die dinsdag toen het de hele dag had geregent lagen er kleine plassen in, maar de volgende dag was dat alweer weg.
Zaterdag hebben we hem nog gesleept en was lekker droog Haha!
Gister aan het eind van de middag stond er een klein beetje water, maar dat zal nu ook wel weer weg zijn Knipoog

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 14:04

Ik rij momenteel op een wei en het is idd maar strontweer de laatste tijd.. Ik neem liever geen risico dus indien het glad is, rijd ik niet. Ik hoop dat het echt een beetje droger blijft de komende tijd.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 15:04

Gelukkig ben ik niet de enigste die dit probleem heeft. Lachen
In de wei is het bij mij helaas te glad, ook heb ik een paard op ijzers en wil de wei ook niet kapot trappen. (wat toch sneller gebeurt als je in een weiland rijdt ipv de paarden die er maar doorheen 'stappen').

Ik hoop dus ook op de droge dagen.. Scheve mond