Gezocht, schaar waarmee het lijkt alsof je manen getrokken h

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

student

Gezocht, schaar waarmee het lijkt alsof je manen getrokken h

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 20:27

Ik ben op zoek naar een schaar die je gebruikt om de manen te knippen, die dus als resultaat 'getrokken' manen heeft...

Dus knippen in plaats van trekken maar met hetzelfde resultaat!

( De paarden van mijn werk zijn te oud om ze dat nog aan te doen maar we kunnen de manen niet goed uit de klit houden... ik had gehoopt dat dit de oplossing zou kunnen zijn)

Weet iemand of dit bestaat en zo ja waar zou ik dat kunnen halen/ heeft iemand dat te koop voor De Paardenkamp?

Ik ben benieuwd!!!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-11-07 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt.

haitze

Re: ik ben op zoek naar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 08:56

je bedoelt een uitdunschaar?
die kan je bij de kapper bestellen,in ieder geval kan je daar informeren hoe je er aan kunt komen

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 08:57

Bij de drogist zijn ze ook wel te koop Knipoog

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:16

bij de hema, voor 5,95 ofzo.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:27

Uitdunscharen zijn inderdaad overal te koop, ik heb em bij Blokker vandaan.
Maar door uit te dunnen zul je niet alle klitten eruit houden.
Wat ik je wel héél erg kan aanraden: Cowboy magic detangler Ja Dat is een geweldig soort anti-klit, met een dikke druppel heb je binnen een minuuutje de ergste klitten eruit. Echt heel fijn Lachen

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:45

Ik zou ook met antiklit-middelen werken. Wegknippen van de klitten betekent in principe wegknippen van alle manen.
Voor paarden die niet van spuitflessen houden heeft Leovet ook heel goede antiklitlotion in een flesje, heb je niet veel voor nodig en werkt uitstekend (weet niet meer hoe het heet). Met goede antiklit blijft het ook best een tijdje glad.

student

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 20:02

hoi bedankt voor de reacties! Haha!
Ik werk nu met equi star, ook een antiklit voor manen en staart.
Maar dit dood ook de haren op de duur en aangezien de paarden elke dag bezoek krijgen moeten ze gewoon er goed uit zien.
De bedoeling is om de paarden kortere manen te geven, zodat ze minder gaan klitten. Ik zoek dus een schaar om ze korter te maken niet om ze uit te dunnen. De uitdunschaar heb ik geprobeerd maar de manen blijven dan lang...
(En ik kan de manen niet trekken omdat de meeste daar niet tegen kunnen)

Ik knip de klitten niet weg, die haal ik er nu met mijn vingers uit maar aangezien we 100 paarden hebben staan is dat best wel wat werk haha

ik hoop dat ik duidelijk ben in wat ik bedoel... anders hoor ik het wel! Vingers aflikken

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 20:29

Equi star is rotzooi inderdaad, daar zit iets van siliconen in, en dat maakt het haar broos.
Cowboy magic heeft dat niet, is zelfs geschikt voor mensenhaar, dat voedt het haar juist, en zorgt dat het lang mooi blijft. Voelt ook niet vies aan, en t ruikt heerlijk Haha!

Maar met een uitdunschaar kun je ze ook gewoon korter knippen, maar het verschil met een gewone schaar is dat je het geleidelijk dunner kan knippen, zodat het dus een beetje natuurlijk uit ziet.
Je begint vrij hoog met knippen, daar knip je één keer. Dan een cm lager, weer een keer knippen, dan weer een cm lager, en zo door tot op de juiste lengte, en daar kun je de laatste paar sprietjes (eventueel met een normale schaar) afknippen.

Horse_

Re: Gezocht, schaar waarmee het lijkt alsof je manen getrokken h

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 23:16

Ik gebruik voor mijn paard altijd de Solocomb. Kost tussen de 30.00 (oud model) en de 45.00. Is een plastic kam met mesje waarmee je de manen 'afsnijd' zelfde effect als trekken maar dan pijnloos. O.a. te koop bij de paardendrogist.
p.s. ken je Zorro ook? Mijn paard 'geweest'

mistral19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 10:45

Ik heb ook goede ervaringen met de solocomb. Je moet er wel eventjes handig mee worden, maar eens je het onder de knie hebt is het ideaal. Systeem is eigenlijk hetzelfde als bij een trekkammetje: dus eerst de haren naar boven kammen, zodat de langste plukjes in je hand blijven en dan het kammetje laten knippen. Op het eind knip ik dan altijd nog eventjes bij met de uitdunschaar om er voor te zorgen dat de manen mooi recht zijn, zonder dat het er geknipt uit ziet. Ook mijn paard is blij met de solocomb: trekken met een trekkammetje deed hem altijd pijn en met de solocomb staat hij super relaxt.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 10:46

Ik heb ook een goede manier van iemand geleerd. Je pakt een plukje manen alsof je gaat trekken, maar ipv het weg te trekken, knip je het weg. Je ziet echt geen verschil tussen knippen en trekken!

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 10:48

Ik gebuik een toiletteermes waarmee ik de manen trek. Dit geeft een mooi natuurlijk effect

Liseef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 13:47

Drogist Lachen

Maar wij halen alleen af en toe de dode puntjes eraf, dus knippen de manen niet. Die dode puntjes eraf is dan gewoon met een schaar Lachen

student

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 18:27

gouda schreef:
Ik gebruik voor mijn paard altijd de Solocomb. Kost tussen de 30.00 (oud model) en de 45.00. Is een plastic kam met mesje waarmee je de manen 'afsnijd' zelfde effect als trekken maar dan pijnloos. O.a. te koop bij de paardendrogist.

Hoi ja natuurlijk ken ik Zorro! Het gaat op dit moment goed met hem omdat ze lekker mais bijgevoerd krijgen Vingers aflikken
Ik herken hem altijd omdat hij zijn tong uit zijn mond laat hangen haha

Maar dat is wel een idee ja om zo'n kam te gaan halen... Dat komt toch wel het dichtst bij mijn idee voor de kortere manen... Ik ga op onderzoek uit!

Ps. ik zal zorro morgen een knuffel geven van je!! Haha!

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:31

Wat leuk om te lezen. Zorro stond vroeger bij ons op stal voordat hij naar de Paardenkamp ging. Fijn om te horen dat het goed met hem gaat. Doe hem ook maar een knuffel van mij.
Werk je als vrijwilliger op De Paardenkamp?

Ik zat trouwens ook te denken een een mesje waarmee je de manen kan snijden. Vroeger vouwde ik weleens een schaar open en sneed ik de manen op die manier bij.

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:37

Ipv Equistar en andere producten die de manen uitdrogen, gebruik je beter olie om de manen klitvrij te houden. Zonnebloemolie, of andere niet-giftige olie. Ik gebruik zelf baby-olie, ruikt nog lekker ook.
Klinkt onlogisch, maar werkt echt super. Een beetje olie op je hand, ter grootte van een 1 Euro stuk, in je handen wrijven, en luchtig door de manen gaan zodat het overal zit, en wat doormasseren. De volgende dag zijn ze al een stuk zachter, en helemaal niet vettig. Ik doe dat ongeveer eens per maand, maar mijn paardje heeft hele sluike manen. Voor dikkere of brozere manen misschien vaker doen, één keer per week ofzo.
Het is zoals wij een creme-spoeling gebruiken na de shampoo: shampoo ontvet je haar, wat het broos maakt, een creme-spoeling brengt er weer een dun vetlaagje op, zodat het gezond blijft.

Op de klitten die er nu zitten een paar druppeltjes (geen scheut he!) olie doen, olie goed in klitten kneden, en de volgende dag pas proberen te ontwarren...

Succes!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:00

student schreef:
gouda schreef:

Hoi ja natuurlijk ken ik Zorro! Het gaat op dit moment goed met hem omdat ze lekker mais bijgevoerd krijgen Vingers aflikken
Ik herken hem altijd omdat hij zijn tong uit zijn mond laat hangen haha

Maar dat is wel een idee ja om zo'n kam te gaan halen... Dat komt toch wel het dichtst bij mijn idee voor de kortere manen... Ik ga op onderzoek uit!

Ps. ik zal zorro morgen een knuffel geven van je!! Haha!

Ha ha inderdaad hij heeft amper tanden meer en geen kunstgebit dus dan krijg je dat he Haha!

Bedankt voor de knuffel aan hem.

student

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 18:57

snuffelhues schreef:
Ipv Equistar en andere producten die de manen uitdrogen, gebruik je beter olie om de manen klitvrij te houden. Zonnebloemolie, of andere niet-giftige olie. Ik gebruik zelf baby-olie, ruikt nog lekker ook.
Klinkt onlogisch, maar werkt echt super. Een beetje olie op je hand, ter grootte van een 1 Euro stuk, in je handen wrijven, en luchtig door de manen gaan zodat het overal zit, en wat doormasseren. De volgende dag zijn ze al een stuk zachter, en helemaal niet vettig. Ik doe dat ongeveer eens per maand, maar mijn paardje heeft hele sluike manen. Voor dikkere of brozere manen misschien vaker doen, één keer per week ofzo.
Het is zoals wij een creme-spoeling gebruiken na de shampoo: shampoo ontvet je haar, wat het broos maakt, een creme-spoeling brengt er weer een dun vetlaagje op, zodat het gezond blijft.

Op de klitten die er nu zitten een paar druppeltjes (geen scheut he!) olie doen, olie goed in klitten kneden, en de volgende dag pas proberen te ontwarren...

Succes!

Dat vind ik ook een goede oplossing! Ik neem het meteen mee morgen!

student

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 18:59

_Sigrid_ schreef:
Wat leuk om te lezen. Zorro stond vroeger bij ons op stal voordat hij naar de Paardenkamp ging. Fijn om te horen dat het goed met hem gaat. Doe hem ook maar een knuffel van mij.
Werk je als vrijwilliger op De Paardenkamp?

Ik zat trouwens ook te denken een een mesje waarmee je de manen kan snijden. Vroeger vouwde ik weleens een schaar open en sneed ik de manen op die manier bij.

Nee ik ben vast in dienst genomen samen met nog een ander meisje/ vrouw hoe zeg je dat?!
Wij zijn er vooral voor de verzorging van de paarden, en natuurlijk al het andere werk dat er is.
Het is super gaaf werk en ik heb het er erg naar mijn zin!

oja, ik zal de knuffel doorgeven!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 12:54

Dan heb ik je collega afgelopen zaterdag gesproken. Ze was 1 oktober daar begonnen klonk ook heel enthousiast. Hoop werk te doen met al die paarden daar staat in de winter altijd bommetje vol zo met al die paarden op stal.

student

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 21:39

Nicky15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 21:41

Ik werk ook met equi star,
je meot babyolie door de anti-klit doen,
daar gaan ze super van glanzen,
prachtig resultaat.
Knipoog

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 15:24

Mijn paard kan niet tegen trekken, dus ik knip ze altijd.

Om ze mooi gelijk te knippen maak ik fijne vlechtjes. Die knip ik dan allemaal op dezelfde lengte af. Daarna ga ik de uiteinden van de vlechtjes te lijf met een uitdunschaar zodat ze niet allemaal exact even lang zijn, want dat oogt onnatuurlijk.

Daarna doe ik de vlechtjes er weer uit en dun ik ze uit met iets dat eigenlijk bedoeld is voor honden, een Mars king coat.

student

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 18:09

oja dat is ook wel idee, maar niet echt voor deze paardjes... eerst allemaal invlechten haha
Ik heb nu babyolie gekocht en glansspray, kijken wat dat voor effect heeft!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 18:14

bedoel je zoiets >?
Afbeelding
die zijn in iedere ruiterzaak wel te vinden denk ik