Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Dat is een geweldig soort anti-klit, met een dikke druppel heb je binnen een minuuutje de ergste klitten eruit. Echt heel fijn

gouda schreef:Ik gebruik voor mijn paard altijd de Solocomb. Kost tussen de 30.00 (oud model) en de 45.00. Is een plastic kam met mesje waarmee je de manen 'afsnijd' zelfde effect als trekken maar dan pijnloos. O.a. te koop bij de paardendrogist.
p.s. ken je Zorro ook? Mijn paard 'geweest'

student schreef:gouda schreef:Ik gebruik voor mijn paard altijd de Solocomb. Kost tussen de 30.00 (oud model) en de 45.00. Is een plastic kam met mesje waarmee je de manen 'afsnijd' zelfde effect als trekken maar dan pijnloos. O.a. te koop bij de paardendrogist.
p.s. ken je Zorro ook? Mijn paard 'geweest'
Hoi ja natuurlijk ken ik Zorro! Het gaat op dit moment goed met hem omdat ze lekker mais bijgevoerd krijgen![]()
Ik herken hem altijd omdat hij zijn tong uit zijn mond laat hangen haha
Maar dat is wel een idee ja om zo'n kam te gaan halen... Dat komt toch wel het dichtst bij mijn idee voor de kortere manen... Ik ga op onderzoek uit!
Ps. ik zal zorro morgen een knuffel geven van je!!
snuffelhues schreef:Ipv Equistar en andere producten die de manen uitdrogen, gebruik je beter olie om de manen klitvrij te houden. Zonnebloemolie, of andere niet-giftige olie. Ik gebruik zelf baby-olie, ruikt nog lekker ook.
Klinkt onlogisch, maar werkt echt super. Een beetje olie op je hand, ter grootte van een 1 Euro stuk, in je handen wrijven, en luchtig door de manen gaan zodat het overal zit, en wat doormasseren. De volgende dag zijn ze al een stuk zachter, en helemaal niet vettig. Ik doe dat ongeveer eens per maand, maar mijn paardje heeft hele sluike manen. Voor dikkere of brozere manen misschien vaker doen, één keer per week ofzo.
Het is zoals wij een creme-spoeling gebruiken na de shampoo: shampoo ontvet je haar, wat het broos maakt, een creme-spoeling brengt er weer een dun vetlaagje op, zodat het gezond blijft.
Op de klitten die er nu zitten een paar druppeltjes (geen scheut he!) olie doen, olie goed in klitten kneden, en de volgende dag pas proberen te ontwarren...
Succes!
_Sigrid_ schreef:Wat leuk om te lezen. Zorro stond vroeger bij ons op stal voordat hij naar de Paardenkamp ging. Fijn om te horen dat het goed met hem gaat. Doe hem ook maar een knuffel van mij.
Werk je als vrijwilliger op De Paardenkamp?
Ik zat trouwens ook te denken een een mesje waarmee je de manen kan snijden. Vroeger vouwde ik weleens een schaar open en sneed ik de manen op die manier bij.