Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Michelle99 schreef:Ik zou voor de tweede kiezen. ... mits er voldoende uitrijmogelijkheiden zijn. Anders zou ik verder gaan kijken. Ook rekening houden met onverwachte nadelen van de tweede stalling. De nadelen van je huidige onderkomen weet je. Er zijn altijd negatieve dingen overal. Ook rekening houden met het uitmesten. Dat kost je zeker 1 uur per dag.
Als je op een manege staan moet je ook rekening houden met mogelijk wacht tijden voor kruiwagons en geredschapen

ladymagic schreef:1 uur per dag voor het uitmesten is zwaar overdreven, tenzij je elke keer de stal volledig leeg haalt en ontsmet.
Wat mij betreft gaat het welzijn van het paard voor mezelf en mijn gemakken, dus tja, de tweede optie zou het voor mij worden.
Esperanza schreef:Ik zou echt voor optie 2 gaan, al was het alleen maar om de weidegang. De hele winter alleen maar binnen zou niet mijn voorkeur hebben. En in de zomer buiten van 10:00 tot 18:00? Dat zou mij ook veel te weinig zijn! Als het mooi weer is is het mooi weer, naar buiten met die hap!