Verhuizen van stal of toch niet...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lindapindaa

Verhuizen van stal of toch niet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 20:54

ik zit al heel lang te twijfelen wat ik nu moet doen.

ik sta nu op een stal waar ik het heel erg naar mijn zin heb. kan het echt met iedereen vinden en ben kind aan huis. sta al zo'n 8 jaar op die stal. we hebben 2 buiten bakken die in de winter gewoon niet of nauwelijks te rijden zijn ( voor iemand zoals ik die wedstrijden rijd) drassig, ongelijk enz.. we hebben geen binnenbak weidegang of echte uit rijmogenlijkheden. als het in de winter erg regent is men stal aan de binnenkant ook niet altijd even droog... kortom de accomodatie is bagger maar wel betaal ik 275 euro per maand. (krijg wel korting omdat ik daar werk) en ook staat er iedere avond een prakje voor me klaar. de stal is 5 minuten van huis met de sccooter en gaat als goed is vlgend jaar verhuizen naar een betere accomodatie

nu kan ik naar een stal toe met 2 binnen 2 buitenbanen die altijd te rijden zijn stapmolen padock longeercirkel weiland solarium uitrijmogenlijkheden wedstrijden aan huis. kortom een stal ,met de perfecte accomodatie het kost 350 euro per maand dit ga ik dan echt maar net redden. en het is 25 minuten van huis met de scooter

waar ik zo bang voor ben is dat ik niet tussen de mensen thuis hoor of gepest word ofzo als ik de stap neem ga ik al men vrienden "kwijtraken" ik ga dan zoveel achter me laten wat zouden jullie doen?

diep in me hart wil ik weg en het beste voor men paard maar het lijkt net als of ik het niet kan.. ik zit ook echt al de hele week iedere dag te huilen omdat ik de kluts helemaal kwijt ben..

wat kan ik doen?

groetjes

Falling

Re: Verhuizen van stal of toch niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 20:56

Waarom niet wachten tot de nieuwe accomodatie van je huidige stal. Zo te horen is het er qua vriendelijkheid perfect, of je moet te lang moeten wachten hierop? Dat weet ik ook niet. Tja, zelf zou ik niet graag naar een stal willen verhuizen waar ik het maar net ga redden met het kostenplaatje, dat kost me teveel risico..zou ik niet aandurven.

lindapindaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 21:06

Falling schreef:
Waarom niet wachten tot de nieuwe accomodatie van je huidige stal. Zo te horen is het er qua vriendelijkheid perfect, of je moet te lang moeten wachten hierop? Dat weet ik ook niet. Tja, zelf zou ik niet graag naar een stal willen verhuizen waar ik het maar net ga redden met het kostenplaatje, dat kost me teveel risico..zou ik niet aandurven.

bedankt voor je reactie.

de nieuwe accomodatie gaat ook richting 350 en daar heb je 1 binnenbak die gedeeld moet worden met de manege lessen. ze zeggen al een aantal jaar dat de nieuwe stal komt maar elke keer word het uitgesteld ben zo bang dat ik weer een jaar voor niets wacht..

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 21:10

Is er niet een manege in de buurt waar je kunt rijden als je niet bij de stal kunt rijden?

Falling

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 21:11

Dan zou ik in dit geval wel voor de andere stal kiezen. Je kunt altijd nog gezellig eens langsgaan bij je huidige stal en ze kunnen het je niet kwalijk nemen, je bent ten aller tijden nog steeds een klant. Aangezien je wedstrijd gericht bent zou ik niet de kans lopen om een jaar te wachten, om vervolgens voor hetzelfde geld een mooiere bak te mogen rijden, maar die dan wel moet delen met de manege. Begrijp je wat ik bedoel? Je hebt bij de stal die verderop ligt dan veel meer rust, en pesterijtjes zullen echt niet zomaar gebeuren hoor, daar geef je ze een reden voor..of niet. Als je daar gewoon gezellig en vriendelijk aankomt zul je dit zeker ook terug krijgen.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 21:18

als je het zo naar je zin hebt waar je nu staat, het klinkt vertrouwd en gezellig, ik krijg er een goed gevoel over, alleen de mogelijkheden zijn beperkt daar, maak het dan bespreekbaar, ook al gaat het nog een tijd duren voor ze een nieuwe accomodatie hebben, kan er niet eens een loonwerker naar een van de twee rijbakken kijken wat hij er aan kan doen voor weinig. Volgens mij als jij lekker kan rijden ben je helemaal happy daar. Ga het bespreken met ze, rijden ze zelf niet ?
een stal kan nog zo mooi en nog zoveel te bieden hebben, als jij je daar niet lekker gaat voelen dan heb je er helemaal niets aan.

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 21:22

Een overstap maken naar een andere stal is niet makkelijk, zeker niet als je het wel naar je zin hebt. Maar goed belangrijkste is, dat je doet wat jou het beste lijkt....
Ik heb zelf afgelopen zomer ook een overstap gemaakt. Ook bij een stal waar ik goed met de mensen overweg kon, maar ook niet de meest geweldige voorzieningen, en toch ben ik blij dat ik nu bij een stal sta waar het allemaal wel net wat beter is. Maar, je moet doen wat jou het beste lijkt.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 21:25

.
Laatst bijgewerkt door MarliesR op 08-01-26 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

lindapindaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 21:36

MarliesR schreef:
En zijn er wellicht niet nog meer stallingsmogelijkheden dan alleen die waar jij nu staat en die andere die jij noemt? Ik zou niet zo snel kiezen voor een stal die ik maar net kan betalen. Wat als er wel nog een verhoging komt? Of je hebt onverwachts extra andere kosten? En vergeet niet dat je ook meer benzine kwijt bent. Zijn er in de omgeving niet nog andere stallingsmogelijkheden waar je een beetje tussen de twee stallen inzit qua mogelijkheden?

nee of het is nog verder weg of ik schiet er niet veel mee op.. als ik dan al besluit weg te gaan wil ik het goed doen met een binnenbak wedstrijden aan huis enz...

met net betalen bedoel ik dat ik buiten de stal de veearts verzekering hoefsmid spullen voor me paard lessen kleding stappen telefoonrekening en benzine allemaal kan bekostigen.. maar nu koop ik wat vaker ook nog "onnodige dingen" zeg maar

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 09:14

.
Laatst bijgewerkt door MarliesR op 08-01-26 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 09:57

Als die nieuwe accomodatie uiteindelijk ook zo'n bedrag vormt dan zou ik hoe lastig ook toch voor je nieuwe stal gaan.
Ik wil je meegeven dat je daar voor jezelf staat en natuurlijk is het heel leuk vriendinnen maar je staat daar om met je paard bezig te zijn. Ik sta nu ook alleen ergens heel saai! Maar ik houd me eraan vast dat ik voor cunna en mij daar sta en niet om vriendjes te maken. Succes met je keuze!!

Beckie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 10:07

Lastige keuze. Ik kan je er niet echt mee helpen, alleen ik heb gemerkt, dat een stal dicht bij huis ook wat waard is. Elke dag een half uur heen en een half uur terug ging mij in ieder geval tegen staan.

Succes ermee en bedenk de keuze van een stal hoeft niet voor het leven te zijn.

lindapindaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 12:29

MarliesR schreef:
Tja, dat is dan lastig. Financieel zul je het zelf het beste weten natuurlijk. Maar als voor jou die voorzieningen heel belangrijk zijn en je hebt de langere reistijd er voor over zou ik verhuizen. Waarom ben je eigenlijk bang dat je gepest gaat worden?

het is niet echt pesten.. maar op men huidige stal kan ik gewoon helemaal mezelf zijn en iedereen accepteerd me klinkt stom om te zeggen maar ik ben echt heel erg geliefd.. word bij iedereen uitgenodigt om te eten verjaardag heb nooit ruzie enzo maar daar staan mischien wat meer "kakkers" omdat het luxe is en mischien vinden ze mij dan anders en pas ik er niet bij omdat ik niet een "kakker" ben zeg maar. maja als ik dan weer aan men paard denk... die staat super luxe en kan dalijk ook lekker het land op geen natte zware ongelijke bak... moeilijk moeilijk en nog eens moeilijk vind ik het..

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 14:27

Ik snap dat het een lastige keuze is, maar ik lees ook dat je huidige stal geen weidemogelijkheid heeft en dat zal voor mij al meteen betekenen dat ik over zou stappen! Ik vind dat een paard met andere paarden in de wei hoort kunnen staan, al is het maar overdag.

Dat het verder weg is kan inderdaad lastig zijn en je moet ook zelf afwegen of je die extra kosten wilt betalen. Aan de andere kant: als je huidige stal naar een nieuwe locatie staat wordt het ook zo duur en dus zal het maar tijdelijk zijn dat je 'te veel' betaald.

Wees niet bang dat mensen je gaan pesten, iedereen is anders en je bent vast niet de enige die het lastig vindt (mede om deze reden) om van stal te verhuizen! Als je zelf al zoveel twijfelt, betekend dat dat je ondanks dat je het zo naar je zin hebt op je huidige stal, je ook niet helemaal tevreden bent...
Als ik jou was, was ik denk ik verhuisd, maar de keuze is en blijft de jouwe en niet de mijne. Veel succes ermee!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 14:31

Ga gewoon eens een paar keer naar die nieuwe stal toe op de tijdstippen dat je normaal ook naar stal zou gaan en kijk eens wat voor "volk" er daar rondloopt. Misschien valt het allemaal reuze mee en heb je daar ook snel vrienden gemaakt. Ik proef dat je eigenlijk heel graag wil verhuizen maar een beetje bang bent om buitengesloten te worden. Maar het allerbelangrijkste is luister naar je hart Knipoog

lindapindaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 22:03

vandaag ook weer gelachen op stal... en dan ben ik bij men paard in stal eventjes alleen en dan voel ik me zo rot.. dan denk ik als jullie niet allemaal zo aardig en leuk waren was het een stuk makkelijker geweest.. en stal genoot heeft vorige maand de stap genomen en die kwam vande week langs en zei geloof me meid als je de kans krijgt moet je het doen jij en je paard zullen er echt vanop knappen zei heeft nog steeds geen spijt.. maja zei is ook al vaker van stal verhuist en was ook niet zo kind aan huis wat ik was... gelukkig heb ik nog een paar weken de tijd om te beslissen... het lijkt wel de moeilijkste keuze die ik ooit gemaakt heb...

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 22:33

Ik kan je maar een goede tip geven: denk gewoon heel goed na en ga af en toe eens kijken op die nieuwe stal.
Probeer daar de sfeer te proeven en kijk of de omgang je daar wel bevalt en of je paard het daar ook naar zijn zin zal hebben.
Ik zou geen overhaaste beslissing maken en de voors en tegens eens op schrijven en afwegen tegenover mekaar.
En je niet laten ompraten door andere mensen, waar zij tevreden mee zijn hoef jij nog niet tevreden over te zijn.
Succes!

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 15:49

Het is moeilijk hoor. Maar ik zou even naar het welzijn van het paard kijken. Als die in je huidige situatie gewoon oke is, zou ik idd wachten op de nieuwe accomodatie. Voor het rijden van je wedstrijden is het dan voorlopig even heel moeilijk trainen, misschien is er in de buurt een (binnen)bak die je kan huren?
En misschien zijn er in de omgeving nog wel meer pensionstallen die betere rijmogelijkheden bieden dan de 2 waar je nu over zit te tobben? Neem geen overhaaste beslissing en ga eens op je gemakje rondkijken. De sfeer proeven op evt andere pensionsstallen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 17:10

Ik zie hier een reactie dat je komt voor je paard en niet voor vrienden te maken.
Dat ben ik niet helemaal met diegene eens.
Het is een hobby en als je op een stal met andere mensen staat is het toch evengoed ook wel leuk om eens te kletsen en samen te gaan rijden.
Wat ik er wel bij wil zeggen is dat dit een bijkomstigheid is niet de hoofdreden.

lindapindaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 22:54

ik ben het er ook zeker mee eens dat me paard er in eerste instantie goed bij moet staan... maar lekker keten met de meiden hoort er toch wel bij.. als ik naar de bios ga is het met iemand van stal als ik ga stappen, winkelen verjaardag noem het maar op de mensen komen van stal.. buiten stal en klasgenootjes heb ik eigenlijk alleen maar vrienden die van stal zijn... ik ga vrijdag weer even langs om te kijken en zondag ook...kan ik even de sfeer proeven.

silviaftmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 18:24

Verhuizen van stal is echt niet makkelijk. De mensen zijn vriendelijk enz.

Maar er zijn op de andere stal wel meer mogelijkheden. Bovendien is het een grote manege. Dus er zijn vast mensen daar met wie je ook goed kan opschieten. Verder moet je het echt zelf weten natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 18:32

Falling schreef:
...en pesterijtjes zullen echt niet zomaar gebeuren hoor, daar geef je ze een reden voor..of niet.

Dit is echt kul...en ik denk dat veel gepeste mensen t met me eens zijn, niemand vraagt erom gepest te worden, ze pikken je er gewoon uit...hoef je ze echt geen reden voor te geven.

Maar dit terzijde. Doe wat je gevoel je ingeeft. En twijffel je teveel, wacht dan nog eventjes, als je er niet 100% uit bent, nog even wachten. Wat zijn de voordelen voor je paard? Misschien ook iets om mee te nemen? Krijgt ie meer sociaal contact, komt ie meer buiten?
Moeilijk, maar alleen jij kunt de keuze maken. jij weet precies hoe je t op de ene stal vindt en wat de andere stal je te bieden heeft...

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 19:55

tja,voor je paard het beste is het toch verhuizen(weidegang en berijdbare bakken),275 is een hoop geld om niet eens te kunnen rijden..hoe zit het als je verhuist met het werken op je oude stal? ben je je baan dan ook kwijt?
kan je de 350€ dan nog ophoesten?

1natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 21:30

Ik heb niet de andere reacties gelezen maar ik zou bij je huidige stal blijven, je zegt je kan die 350 net aan redden, vaak blijkt dan dat er toch weer net wat bijkomt, en het is veel relaxter om wat geld over te houden. Daarbij ben ik een aantal keer verhuisd en sommige stallen waren echt de meest baggere mensen alsof ze elkaar echt opzoeken en dan kan de accomodatie wel top zijn maar als de mensen rot zijn dan is het ook niet leuk meer, gewoon afwachten of de nieuwe accomodatie van je huidige stal niet veel beter is, misschien kan je ook het één en ander met ze bespreken om het beter te maken?

lindapindaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 22:11

op stal vroegen er vandaag ook weer mensen wat er met me was dat ik stil was en er bij liep of ik me laatste snoepje gegeten had... en dan denk ik jongens jullie moesten is weten wat er nu allemaal in me omgaat..

of ik me baan kan houden weet ik niet dat is maar net hoe de eigenaar reageert en dat weet je bij diegene nooit kan heel kool zijn maar die kan ook ontploffen om het even zo te noemen.. in het nieuwe jaar ga ik 4 maanden stage lopen ik krijg dan 200 euro per maand extra op me normale inkomsten dus dat is wel relaxted dan kan ik die maanden heel ruim doen en lekker sparen.. en dan breekt de zomervakantie aan en kan ik werken bij een marketing bedrijf en word me studie financiering door betaald (ja het is wat van me studiefinanciering betaal ik me paard Tong uitsteken) maar goed al met al ben ik er nog niet over uit.. ik ben wel blij met jullie reacties!