Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
We hebben ook een erg goede bak.mooney schreef:En wat zouden jullie van mijn situatie vinden? Ik sta op het moment op een stal met binnenbak en luxe, maar ze maken mijn pony voor vanalles uit, mijn pony is weer eindelijk wat dikker aan het worden, kreeg gewoon te weinig voer ed. Alleen zijn er verder geen stallen met binnenbak in de buurt (dit is de rede dat ik deze poll ben begonnen). Ik rijd trouwens dressuur.
PS plaats dit ook even in beginpost
en ik moet zeggen dat is ook een luxe!
Loesje88 schreef:Ik heb alleen een buitenbak tot mijn beschikking (ik ben manegeruiter geweest voor 11 jaar en met guur weer rijdt je dan binnen) dus de overstap was wel even wennen ja!
Maar ik heb geleerd dat als je wat geld wilt uitgeven aan goede buitenkleding (fijne dikke maar ademende jas voor in de winter, een paar warme waterdichte schoenen) dat je buiten ook prima kan rijden!
Een ander nadeel van pensionstallen mét binnenbak is vaak dat het grote stallen zijn met veel pensionklanten. De een vind dat gezellig... maar als ik nu rij, heb ik de bak voor mij alleen, hooguit dat ik hem met 1 ander hoef te delenen ik moet zeggen dat is ook een luxe!
deschels schreef:en waar maken ze je pony voor uit dan...is het ook persoonlijk op jou gericht...
Kijk als de sfeer op stal echt verschrikkelijk is dan maar geen binnenbak...het is geen must natuurlijk het is een luxe probleem..
mooney schreef:En wat zouden jullie van mijn situatie vinden? Ik sta op het moment op een stal met binnenbak en luxe, maar ze maken mijn pony voor vanalles uit, mijn pony is weer eindelijk wat dikker aan het worden, kreeg gewoon te weinig voer ed. Alleen zijn er verder geen stallen met binnenbak in de buurt (dit is de rede dat ik deze poll ben begonnen). Ik rijd trouwens dressuur.
PS plaats dit ook even in beginpost
Dinger schreef:Ik mis even het stemgedeelte van deze poll, maar dat terzijde.
Sinds vorig jaar januari heb ik niet meer de beschikking over een binnenbak omdat ik verhuisd ben naar een adere stal (omdat ik zelf ook verhuisd ben). Ik moet zeggen dat ik in de winter een binnenbak wel mis omdat ik door de weeks alleen 's avonds kan rijden. Er is wel goede verlichting, maar als het regent en waait... dan word je toch nat en koud. Maar in de zomer vind ik het juist lekker om buiten te kunnen rijden. Voor mij is het geen reden om een andere stal te zoeken en zet het rijden in de winter gewoon op een wat lager pitje. Als het echt hard vriest dan bevriest de buitenbak wel en kan je niet rijden. Hetzelfde geldt natuurlijk voor sneeuw en ijzel, maar met gladheid ging ik ook niet naar de manege met de trailer (wat ik voorheen moest). Dan is een binnenbak bij je stal natuurlijk ideaal. Je moet zelf een afweging maken wat voor jou belangrijk is. Ben je een fanatiek wedstrijdruiter en houd je niet van een beetje nattigheid en kou en wil je elke dag rijden, dan zou ik een stal met binnenbak zoeken. Hoef je niet persé elke dag te rijden en ben je een bikkel dan kan je prima af met een buitenbak. Dit scheelt vaak ook nog kosten. Ik zou dan wel een plek zoeken waar je weidegang hebt zodat je paardje wel elke dag tenminste een paar uurtjes de benen kan strekken.
Succes met je beslissing!
Ecudes schreef:Ik vind een binnenbak totaal onbelangrijk.
Een buitenbak met goede bodem is wel heel erg prettig, want dan valt het heel erg mee hoe vaak deze echt niet te rijden is ivm vorst of sneeuw.
Maar ook met een wat mindere buitenbak kan ik wel toe, t is soms wat schipperen, maar dan rijd ik gewoon eens een weekje buiten wanneer de bak er slecht bij ligt.