[Poll]Is een binnenbak belangrijk voor jou?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Is een binnenbak belangrijk voor jou?

Ja, ik kan niet zonder
42 (8%)
Ja, ik kan niet zonder
38 (8%)
Ja, maar als er geen binnenbak is dat geen probleem
107 (22%)
Ja, maar ik kan ook zonder
102 (21%)
Nee, dat maakt me niks uit
75 (16%)
Nee, dat maakt me niets uit
70 (14%)
Anders, namelijk ....(plaats een berichtje)
17 (3%)
Anders, namelijk... (post in topic)
16 (3%)

Totaal aantal stemmen: 467

mooney

[Poll]Is een binnenbak belangrijk voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-07 12:43

De vraag is duidelijk neem ik aan. Ik zou graag jullie mening hierover willen horen en geef gerust ook uitles over je keuze! Hoe zit het trouwens met het bevriezen van een buitenbak, kan dit altijd gebeuren of ligt dit aan de kwaliteit van de bodem?

Groetjes Mooney

PS:
En wat zouden jullie van mijn situatie vinden? Ik sta op het moment op een stal met binnenbak en luxe, maar ze maken mijn pony voor vanalles uit, mijn pony is weer eindelijk wat dikker aan het worden, kreeg gewoon te weinig voer ed. Alleen zijn er verder geen stallen met binnenbak in de buurt (dit is de rede dat ik deze poll ben begonnen). Ik rijd trouwens dressuur.
Laatst bijgewerkt door Tessa op 16-11-07 19:30, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Op verzoek poll weer toegevoegd

PBA_

Re: [Poll]Is een binnenbak belangrijk voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 12:45

ik rijd endurance dus een binnenbak is niet van belang bij mij. heb er nu wel een maar de vorige stal weer niet

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 12:46

ik werk 40 uur per weer, rij dressuurmatig dus ja als ik s'avonds naar mijn paard ga wil ik wel wat comfort...dus ben erg blij met de binnenbak en zou niet meer zonder willen...

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 12:48

Ik rij altijd in een buitenbak, gaat prima Ja We hebben ook een erg goede bak.
Bij onze ponyclub hebben we nu 1 binnenbak en de 2de is zowat klaar en ik moet toegeven dat met lessen die luxe wel erg fijn is.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 12:50

wel belangrijk, ik heb er nu geen en daar baal ik stevig van. Maar andere dingen zijn wel belangrijker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 12:52

niet belanrijk voor mij als er een is fijn natuurlijk maar is er geen maakt het mij niet uit ik rijd toch liever in de bossen

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-07 12:55

En wat zouden jullie van mijn situatie vinden? Ik sta op het moment op een stal met binnenbak en luxe, maar ze maken mijn pony voor vanalles uit, mijn pony is weer eindelijk wat dikker aan het worden, kreeg gewoon te weinig voer ed. Alleen zijn er verder geen stallen met binnenbak in de buurt (dit is de rede dat ik deze poll ben begonnen). Ik rijd trouwens dressuur.

PS plaats dit ook even in beginpost

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 12:57

mooney schreef:

gewoon niets van het "pesten" aan trekken laat ze gewoon zijn waarschijnlijk jaloers ^^

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 12:58

en waar maken ze je pony voor uit dan...is het ook persoonlijk op jou gericht...
Kijk als de sfeer op stal echt verschrikkelijk is dan maar geen binnenbak...het is geen must natuurlijk het is een luxe probleem..

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 12:59

Ik heb alleen een buitenbak tot mijn beschikking (ik ben manegeruiter geweest voor 11 jaar en met guur weer rijdt je dan binnen) dus de overstap was wel even wennen ja!

Maar ik heb geleerd dat als je wat geld wilt uitgeven aan goede buitenkleding (fijne dikke maar ademende jas voor in de winter, een paar warme waterdichte schoenen) dat je buiten ook prima kan rijden!

Een ander nadeel van pensionstallen mét binnenbak is vaak dat het grote stallen zijn met veel pensionklanten. De een vind dat gezellig... maar als ik nu rij, heb ik de bak voor mij alleen, hooguit dat ik hem met 1 ander hoef te delen Lachen en ik moet zeggen dat is ook een luxe! Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 13:03

Loesje88 schreef:
Ik heb alleen een buitenbak tot mijn beschikking (ik ben manegeruiter geweest voor 11 jaar en met guur weer rijdt je dan binnen) dus de overstap was wel even wennen ja!

Maar ik heb geleerd dat als je wat geld wilt uitgeven aan goede buitenkleding (fijne dikke maar ademende jas voor in de winter, een paar warme waterdichte schoenen) dat je buiten ook prima kan rijden!

Een ander nadeel van pensionstallen mét binnenbak is vaak dat het grote stallen zijn met veel pensionklanten. De een vind dat gezellig... maar als ik nu rij, heb ik de bak voor mij alleen, hooguit dat ik hem met 1 ander hoef te delen Lachen en ik moet zeggen dat is ook een luxe! Ja

idd ik heb een eigen wei dat is ook luxe hoor doen en laten wat je wil niemand die je commentaar kna geven ^^

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 13:03

je poll is weg

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 13:04

Ik vind een binnenbak absoluut niet belangrijk, doe al 6 jaar zonder.
Het belangrijkste is dat het mijn pony aan niets ontbreekt (weidegang, vriendjes, schone stal, goed eten, goede omgang). Daarna hoe ik me er zelf voel en daarna pas de luxe zoals een binnenbak.
Ik zou dus weggaan als ik een betere stal kon vinden, ook al in er minder luxe.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-07 13:05

deschels schreef:
en waar maken ze je pony voor uit dan...is het ook persoonlijk op jou gericht...
Kijk als de sfeer op stal echt verschrikkelijk is dan maar geen binnenbak...het is geen must natuurlijk het is een luxe probleem..

Hij is maar krakkemikkig, onbetrouwbaar, een aansteller ed. Ook als er iets gebeurd is het mijn schuld (ook aan dingen waar niemand wat aan kan doen), we krijgen erg weinig stro, maar moeten wel meer betalen ed

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 13:07

Ik heb niet de beschikking over een binnenbak, maar hier in de buurt zijn er wel een paar die je af kunt huren. Dat doe ik alleen als ik les heb. Voor de rest rij ik gewoon in de buitenbak, ook als die wat aangevroren is.

Dinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 13:07

Ik mis even het stemgedeelte van deze poll, maar dat terzijde.

Sinds vorig jaar januari heb ik niet meer de beschikking over een binnenbak omdat ik verhuisd ben naar een adere stal (omdat ik zelf ook verhuisd ben). Ik moet zeggen dat ik in de winter een binnenbak wel mis omdat ik door de weeks alleen 's avonds kan rijden. Er is wel goede verlichting, maar als het regent en waait... dan word je toch nat en koud. Maar in de zomer vind ik het juist lekker om buiten te kunnen rijden. Voor mij is het geen reden om een andere stal te zoeken en zet het rijden in de winter gewoon op een wat lager pitje. Als het echt hard vriest dan bevriest de buitenbak wel en kan je niet rijden. Hetzelfde geldt natuurlijk voor sneeuw en ijzel, maar met gladheid ging ik ook niet naar de manege met de trailer (wat ik voorheen moest). Dan is een binnenbak bij je stal natuurlijk ideaal. Je moet zelf een afweging maken wat voor jou belangrijk is. Ben je een fanatiek wedstrijdruiter en houd je niet van een beetje nattigheid en kou en wil je elke dag rijden, dan zou ik een stal met binnenbak zoeken. Hoef je niet persé elke dag te rijden en ben je een bikkel dan kan je prima af met een buitenbak. Dit scheelt vaak ook nog kosten. Ik zou dan wel een plek zoeken waar je weidegang hebt zodat je paardje wel elke dag tenminste een paar uurtjes de benen kan strekken.
Succes met je beslissing!

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 13:09

mooney schreef:

waarvoor maken ze j pony uit dan?

als ik het goed begrijp heb je het niet naar je zin daar.... dan zou ik gaan zoeken naar een stal met meer gezelligheid...
Ikzelf sta nu op een hele gezellige stal, met helaas geen echte binnenbak...dat mis ik wel, maar als de bodem goed is maakt t mij niet zoveel uit...alleen als het regent dan baal ik! Pling

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 13:13

Voor mij is een binnenbak erg belangrijk, heb het lang zonder gedaan, maar na een tijdje hadden wij 's winters 5 keer in de week de trailer achter de auto hangen om binnen te gaan rijden. Ik ben blij dat ik nu ergens sta met binnenbak, noem me verwend, dat ben ik waarschijnlijk ook, maar ik zou niet meer zonder kunnen..

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-07 13:14

Dinger schreef:
Ik mis even het stemgedeelte van deze poll, maar dat terzijde.

Sinds vorig jaar januari heb ik niet meer de beschikking over een binnenbak omdat ik verhuisd ben naar een adere stal (omdat ik zelf ook verhuisd ben). Ik moet zeggen dat ik in de winter een binnenbak wel mis omdat ik door de weeks alleen 's avonds kan rijden. Er is wel goede verlichting, maar als het regent en waait... dan word je toch nat en koud. Maar in de zomer vind ik het juist lekker om buiten te kunnen rijden. Voor mij is het geen reden om een andere stal te zoeken en zet het rijden in de winter gewoon op een wat lager pitje. Als het echt hard vriest dan bevriest de buitenbak wel en kan je niet rijden. Hetzelfde geldt natuurlijk voor sneeuw en ijzel, maar met gladheid ging ik ook niet naar de manege met de trailer (wat ik voorheen moest). Dan is een binnenbak bij je stal natuurlijk ideaal. Je moet zelf een afweging maken wat voor jou belangrijk is. Ben je een fanatiek wedstrijdruiter en houd je niet van een beetje nattigheid en kou en wil je elke dag rijden, dan zou ik een stal met binnenbak zoeken. Hoef je niet persé elke dag te rijden en ben je een bikkel dan kan je prima af met een buitenbak. Dit scheelt vaak ook nog kosten. Ik zou dan wel een plek zoeken waar je weidegang hebt zodat je paardje wel elke dag tenminste een paar uurtjes de benen kan strekken.
Succes met je beslissing!

Ik heb de beginpost veranderd en nu is de poll idd verdwenen Bloos

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 13:21

Ik vind een binnenbak totaal onbelangrijk.
Een buitenbak met goede bodem is wel heel erg prettig, want dan valt het heel erg mee hoe vaak deze echt niet te rijden is ivm vorst of sneeuw.
Maar ook met een wat mindere buitenbak kan ik wel toe, t is soms wat schipperen, maar dan rijd ik gewoon eens een weekje buiten wanneer de bak er slecht bij ligt.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 13:23

Ik denk dat een goede verzorging van je paard en het zelf naar je zin hebben op stal belangrijker is dan een binnenbak.
Mijn belangrijkste eis is dat paarden overdag de gehele dag buitenstaan en binnenbak staat ergens onderaan het lijstje. Een buitenbak met een goede bodem is voldoende.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 13:26

Eigenlijk maakt het mij weinig uit of ik nu buiten of binnen rijdt.Buiten vindt ik heerlijk.En zolang er een goeie drainage inzit hoor je mij niet klagen.En als het regent heeft een binnenbak ook weer zo zijn voordelen natuurlijk Vork

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-07 13:27

Ecudes schreef:
Ik vind een binnenbak totaal onbelangrijk.
Een buitenbak met goede bodem is wel heel erg prettig, want dan valt het heel erg mee hoe vaak deze echt niet te rijden is ivm vorst of sneeuw.
Maar ook met een wat mindere buitenbak kan ik wel toe, t is soms wat schipperen, maar dan rijd ik gewoon eens een weekje buiten wanneer de bak er slecht bij ligt.

Dat is trouwens wel een punt voor mij, ik kan niet buitenrijden, aangezien mijn pony niet zo fijn reageerd op auto's ed Clown

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 13:27

's winters houd ik wel van een beetje comfort.
Vandaar dat mijn paard 6 maanden thuis staat en 6 maanden op de manege!
Waar ook winterweides zijn, je kunt je paard dus dagelijks de hele dag buiten zetten, maar daar heeft die van mij dan weer niet zo'n behoefte aan, muts! Haha!

Whoepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 13:32

Op mijn vorige stalling had ik wel een binnenbak en heb nu mijn paard verhuist naar een andere stalling en ik heb geen binnenbak meer, maar ik mis de binnenbak helemaal niet.