Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
kler schreef:Voor het dik worden is misschien een graasmasker een optie? Dan kan ie wel eten maar minder. Als je echt denkt dat hij niet gelukkig is waar hij nu staat zou ik gewoon op m'n gevoel afgaan als ik jou was en hem terug zetten. Jij wordt er ook niet gelukkig van als je je schuldig blijft voelen. Op zich vind ik de plek waar hij nu staat absoluut niet verkeerd klinken, maar jij moet de afweging maken en jij kent ook je paardje het beste. Ik denk niet dat anderen dat kunnen bepalen. Mijn advies: volg je gevoel, je weet het zelf uiteindelijk het beste.
kjoetie schreef:Ik denk dat je op je gevoel af moet gaan. Wellicht is het een optie om hem en de haf even apart te zetten bij het voeren van het hooi, en anders idd een graasmasker.
Dat hij een van de leg is van de verhuizing is ook logisch, vier weken is ook nog erg kort hoor.. hij moet ook zijn draai nog gaan vinden, ook in zijn nieuwe kudde, en dat heeft tijd nodig en hij is natuurlijk ook nog jong. Je kunt er rustig vanuit gaan dat het wel een maand of 2, 3 gaat duren voor hij echt gewend is (en ik ken paarden waarbij het zelfs een half jaar duurde). Maar uiteindelijk gaat het om je eigen gevoel en daar kan niemand een keuze inmaken, behalve jijzelf...
Alani schreef:Ik snap eigenlijk niet goed waarom je bij je eerste stal bent weggegaan. De argumenten die je daar opsomt, betreffen slechts zaken die voor jou van belang waren. Volgens mij had je paard geen betere plek kunnen krijgen en hij staat er 24 uur per dag!
Ik zou proberen weer terug te gaan naar je oude plek en je niet te veel storen aan het leven op het erf (tis een eigen benadering) de traditionele manier van omgaan met paarden (hoeft ook niks mis mee te zijn) en het oversteken van de drukke weg (goed uitkijken).

Delphi2 schreef:Super toch dat je deze beslissing weer terugdraait in het belang van je paard! Mensen zeggen dan wel dat je paard niet gelukkig is als jij niet 100% happy bent, maar andersom is natuurlijk net zo. En idd. op elke stal is wel wat hoor, grote stallen, kleine stallen het is lastig om het echt in alle opzichten helemaal naar je zin te hebben, je hebt het in ieder geval geprobeerd en je hoeft dan ook niet meer te twijfelen als je weer terug bent op jullie oude stekje. Succes met de verhuizing terug.
.
Nadya schreef:Wat niet? Dat ik nooit meer wil verhuizen???![]()
Nee, als mijn paard weer op zijn oude stekkie is, ga ik nooit meer verhuizen......
. Ik hou ook zielsveel van mijn paard. Zijn geluk en gezondheid gaat me echt voor alles. Dan maar weer tussen die leskinderen. Het is niet anders en ik heb er weer een hoop van geleerd. Kan niet wachten tot ik Sam weer lekker zie rennen met zijn maatjes.
kasparonda schreef:Je moet doen waar jij je het beste bij voelt zolang je het belang van je paard maar voorop zet.
Maar dat doe je ook wel.
Ik zou met niet storen aan de vele mensen en kinderen en gewoon jouw ding doen.
Waar ik sta lopen ook veel kinderen rond en er worden veel kinderverjaardagen gehouden.
Savonds nu de paarden naar binnen komen, willen de kleinere kinderen allemaal mijn shet naar de stal brengen.
! Kinderverjaardagen hebben wij gelukkig niet.
) en ik werd wel eens gek van dat gedring om mijn paardje. Wil vanaf nu mijn ding in rust kunnen doen. Dus ik moet op die tijdstippen maar wat ruimte en rust eisen. Gelukkig kan ik ook wel eens in de ochtenden en dan is er geen kip, eh... kind.
Sim0ne schreef:Wat balen Nadya, dat Sam zo dik wordt op de nieuwe plek. Onze fjord heeft dat probleem ook, zij heeft veel mindet eten nodig dan de andere twee, en eet ook nog eens het snelst. Nu geven we dan de anderen vaak apart nog extra voer, maar dat doet de rangorde weer geen goed... Lastig probleem. Gelukkig staan ze bij mijn ouders aan huis, anders zou ik me ook geen raad weten. Hoop dat je gelukkig kunt zijn met de beslissing die je neemt, ook als is doe voor jou niet optimaal!
Misschien ook proberen om het zo wat meer van je af te laten glijden? En je kunt ook rustig zeggen dat je nu liever even niet hebt dat de kids aan je paard zitten toch? hoeft toch ook niet altijd, ze kunnen ook nadat je met hem klaar bent even met hem tutten
joy76 schreef:Goed hoor, dat je zo aan het belang van je paardje denkt. En al is de situatie voor jou misschien minder ideaal, gemoedsrust is onbetaalbaar, zeg ik altijd maar...
Ga je de verhuizing dit weekend al doen? Houd dan wel goed de weerberichten in de gaten, want zoals het er nu naar uitziet is het in elk geval morgen niet echt verantwoord met een trailer op pad te gaan..
kjoetie schreef:idd een beetje creatief proberen je tijd in te plannen en verder jezelf een beetje afschermen voor de drukte. Ik raak zelf altijd bijna in een soort van meditatiestand als ik met mijn paard bezig ben, dan kan het zo druk om me heen zijn maar dan heb ik alleen oog voor mijn poownieMisschien ook proberen om het zo wat meer van je af te laten glijden? En je kunt ook rustig zeggen dat je nu liever even niet hebt dat de kids aan je paard zitten toch? hoeft toch ook niet altijd, ze kunnen ook nadat je met hem klaar bent even met hem tutten