Vaak van stal gewisseld?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fennaa

Vaak van stal gewisseld?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 21:14

Ik vroeg me af hoevaak iedereen zeg maar van stal wisselt. Ik ben zelf 1 keer gewisselt, want hiervoor stond mijn paard nooit in de wei en het was geen prettige stal. Schijnheilig
Nu moet ik wel wat verder fietsen, maaaar mijn paard is er wel veel gelukkiger! Haha! (denk ik )
Nu is er nog een stal echt bij mij om de hoek, ook met weidegang, maar ik ga niet nog een keer wisselen. Vind het wel prima zo, en ik vind het voor mijn pony ook niet prettig Clown
Maar wat doen jullie?

Jits

Re: Vaak van stal gewisseld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 22:09

Ik heb mijn paard nu bijna 4 jaar en ben twee keer van stal veranderd. Gelukkig went mijn paard snel aan een nieuw huis.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 22:10

Dit is onze 4 stal in 10.5 jaar tijd...

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 22:11

Ik heb nu anderhalf jaar op 1 stal gestaan en 1 december gaan we naar een andere stal Lachen

Dinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 22:15

Ik ben één keer van stal gewisseld, maar het heeft best lang geduurd voordat ze weer helemaal 'de oude' was. Ik probeer het zo min mogelijk te doen. Helaas gaat mijn stal verhuizen, dus ze moet binnenkort weer verhuizen. Huilen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 22:25

Ik ben vorig jaar 2 keer kort na elkaar van stal gewisseld. Ik stond op een hele fijne stal waar de paarden zomers dag en nacht buiten konden. Ik merkte dat dat Anouar zo goed deed dat ik hem 's winters ook 's nachts buiten wilde houden. Dat kon niet op die stal omdat het land daar vrij laag lag. Daarom ben ik op zoek gegaan naar een plekje waar het wel kon en heb dat gevonden (hoger gelegen en zandgrond) Paar maanden later besloot ik te verhuizen, dus moest Anouar ook weer weg.

Waar we nu staan hoop ik voorlopig te blijven, heb het prima naar m'n zin.
Verhuizen doet Anouar nagenoeg niets, ik merk iig niets aan hem.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 22:41

Ik heb mijn paard nu 3 jaar, 2 keer verhuist.
De eerste keer besloot ik dichter bij het bos te willen zitten en mijn paard 24/7 buiten te willen hebben. Hij miste daar (achteraf gezien) zijn vriendinnetje heel erg, hij was niet heel happy op die plek.
Na een half jaar ging ik op mezelf wonen 50 km verderop, dus 't peerd moest weer mee. Hij staat nu weer bij zijn vriendinnetje en is daar heel goed op zijn plek Ja

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 22:47

Levi is redelijk vaak verhuisd... Van de fokker naar mij op stal 1. Een paar weken later naar stal 2, omdat wij beiden het niet naar ons zin hadden op stal 1.

Een paar maanden later verhuisde hij naar een weiland waar hij de hele zomer kon lopen. Na de zomer weer terug naar stal 2. 3 maanden later naar de opfok.
Ruim een jaar later weer terug naar stal 2.

En nu staan we al weer 1,5 jaar op stal 3.

Ik heb Levi nu bijna 6 alweer.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 22:52

met de pony, nooit, staat nu wel bij mij op stal (verkocht)
paard, van de training naar brabo en van brabo weer naar training deze maand, dan weer naar brabo Haha!

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 22:55

Ik ben in totaal 4x verhuisd.
Stond ongeveer een half jr op een stalling, toen ben ik wegens omstandigheden verhuist naar andere stalling. Ongeveer jaar/anderhalf jr er gestaan, tot ik zelf ging verhuizen, dus verhuisde me paard ook.
Dat is nu 4,5jr geleden. In die tussentijd heb ik me paard nog 1x verhuisd naar een stalling in de buurt van het bos (zomerperiode) en daarna weer terug naar dezelfde stalling als waar ik stond.
Sta hier dus in principe al 4,5jr en me paard en ik vermaken ons prima, en verhuizen? Nee ik verhuis me paard liever niet meer! Heb gezien wat het haar deed, en wou dat ik de tijd terug kon draaien, dan stonden we hier al vanaf dag 1.

stroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 06:06

wij staan al 25 jaar op de zelfde stal

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 07:23

ik ben 1 keer verhuisd met m'n paard, maar dat was echt wel genoeg. ze is erg gehecht aan een vast plekje, dus ik zou haar er geen plezier mee doen om nog eens te verhuizen.

Veloz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 07:47

In 2 jaar 2x verhuist, 1x omdat ik een aardig bedrag betaalde voor weinig, mijn paard daar 23 uur per dag op stal stond, z'n eten werd vergeten, stond op het beton en kon 's zomers maar een paar uur op het land... 2e x omdat de stalhouder zijn diensten niet kon waarmaken en ik er wel voor betaalde, slechte bodems en op onregelmatige tijden werd er gevoerd. Nu sta ik inmiddels op mijn 3e stal en ik heb goede hoop dat hij hier nog wel een aantal jaar staat... Knipoog Staat lekker de hele winter op de dag buiten, zodra het land maar een beetje begaanbaar is mogen de paarden er al op, regelmatige voertijden, luxe villa box, stapmolen en solarium. Haha!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 09:58

ik heb haar gekocht en toen is ze verhuisd naar waar ze nu staat ,
maar in het afgelopen jaar was dat dus de vierde verhuizing waarbij ze bij de laatste twee keer dus stress jeuk heeft gekregen
dus sja, ik verander het liefst zo min mogelijk van stal ...

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 09:59

O mijn god. Nou hou je vast!!!!!

Ik heb mijn pony 14 jaar en ben ook iets van 12 keer verhuist.
Ben een aantal keer voor slechte verzorging of voor niet nakomen van afspraken weg gegaan.
Maar ik heb ook enkele keren moeten vertrekken door failliet gaan van stal en verkoop van stal.
Ik heb met mijn pony op sommige plaatsen een aantal jaar gestaan en soms ook snel verhuist.
Ik was 16 jaar en betaalde alles zelf voor mijn paarden en was toen nog wel eens wat snel op mijn teentjes getrapt.
Ben nu inmiddels bijna 28 jaar en ben nu selectiever en ga voor ik naar een stal toe ga eerst heel vaak kijken.
Ik ben een paar maanden geleden verhuist omdat ik erg ver van huis stond en omdat ik iemand ben die liever twee keer per dag gaat als het even kan ben ik verhuist naar een stal waar ik binnen vijf minuten ben.
Met mijn shetlander heb ik 9 jaar op een plek gestaan bij mensen achterom, toen zijn eigen pony stierf mocht ik de andere pony erbij zetten, maar na 2,5 jaar besloot hij alles te verkopen (huis en wei) en moest ik weer weg.
Deze plek zou ik zo weer terug willen Huilen

Wat mijn pony's ervan vinden:
Zij vinden het allemaal niet zo'n ramp zolang er maar te eten is, volgens mij zijn ze het gewent om als zigeuner rond te trekken.
Maar nu blijf ik staan waar ik sta, daar bevalt het me prima.
Ik wil nog een keer verhuizen en dat is een eigen huis met wei.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 10:01

Ik heb Boy nu bijna een jaar & dit is onze tweede stal.
Eerst stonden we op een stalling met 2 uur per dag weidegang, 2 buitenbakken & 1 binnenbak. Jammer genoeg erg dressuur en prestatiegericht; paste niet echt bij ons..

Nu staan we op een stal met 10 uur weidegang ('s winters, 's zomers 24 uur), 1 binnenbak, 1 buitenbak en goede uitrijmogelijkheden.. & de sfeer is stukken beter Clown

CloudDancing

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 10:02

Wij zijn in 2.5jaar 4x noodgedwongen verhuisd. Door ruzie tussen de manege eigenaar en zoon zijn we verhuisd naar een kleine pensionstal. Daar 1,5 jaar gestaan, maar de paarden kwamen daar te kort en inmiddels was het weer goed op de manege, dus terug naar de manege. Van de manege afgelopen zomer naar een boer voor het land. Van die boer weer naar een andere boer( reden--> volop bedorvenkoemest op het land)
En van de andere boer weer naar de manege.
De paarden hadden er niet veel last van. Ze zijn vrij rustig. Heb een shet en een fjordx arabier. Zolang ze samen blijven, is alles goed.

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 10:04

In 4 maanden tijd 2x gewisseld. Van de oude eigenaar naar een stalling bij mij in de buurt (omdat de stal vlak naast mn huis toen nog niet klaar was). En 2 maaden later naar de stal naast mn huis. Mijn merrie went erg snel.

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 10:07

Ik heb Jims nu 12 jaar bijna 13, we zijn in totaal 7 keer vershuisd…
Veel te vaak maar meestal door vervelende omstandigheden!
Waar ik nu sta hoop ik het toch een paar jaar te blijven staan.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 10:10

Wij zijn inmiddels ook al weer 4x verhuisd in 4,5 jaar tijd. Eigenlijk ben ik helemaal niet van het verkassen maar toch zie ik dit heel zakelijk. Ik huur een box en als er zaken mij niet bevallen dan verhuis ik gewoon. Uiteraard gaat het hierbij wel om belangrijke zaken Knipoog

De eerste keer ben ik verhuisd omdat er geen weidegang geboden werd. (wat wel de afspraak was) Op de 2e stal stond ik erg fijn maar had ik behoorlijk wat reistijd. Toen ik ergens dichterbij en goedkoper kon staan ben ik opnieuw verhuisd. Op deze 3e stal heb ik ongeveer 2 jaar gestaan, opzich prima maar op het laatst was ik niet helemaal meer tevreden over de gang van zaken. (mbt verzorging) Inmiddels sta ik dus weer ergens anders Lachen Ik heb het er goed naar mijn zin, ik ben dus ook niet van plan om op korte termijn weer te verhuizen.

Roel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 10:12

Ik ben begonnen in Montfoort, Echter de stal zelf ging verhuizen naar Benschop (telt dat dan ook mee haha)
Vanaf Benschop naar IJsselstein naar een andere stal. De reden van deze verhuizign was dat de accomodatie niet toereikend was en de eigenaar geen zin had om er iets aan te doen..

Nu staan we met veel plezier bijna 3 jaar op deze stal in IJsselstein

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 11:18

Mijn paard is sinds ik haar heb 2 keer van stal gewisseld. Van thuis naar pension en van pension weer naar thuis.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 13:29

Ik heb in de 18 jaar dat ik een paard heb 11 plekken gehad. Ik ben om diverse redenen verhuisd, van het niet nakomen van afspraken ten koste van mijn paard tot mishandeling achter mijn rug toe (had ik helaas geen harde bewijzen voor maar dat stuk verdriet ging echt te ver Boos! ).
Ik heb Ino nu 9 jaar en hij is nu 6 keer verhuist. De laatste keer moesten we weg omdat die man ging stoppen met pensionstalling. Ino vindt verhuizen niet zo erg, zolang hij maar met vriendjes naar buiten mag en waar hij nu staat zit er geen deur in de stal dus hij kan binnen en buiten waneer hij wil Haha! . Ik ben ook een keer verhuisd omdat de stal waar Ino toen stond geen binnenbak had en Ino begon met headshaken. Hij was alleen nog in een binnenbak te rijden. En met Ino ben ik ook een keer verhuisd omdat ik zelf verder weg was gaan wonen. Ik heb nog ruim 2 jaar iedere dag 33 km heen en terug gereden maar dat werd me op den duur toch te gek.

NatasjaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 16:25

Ik heb mijn paard nu 15 1/2 jaar en ben in die tijd 2x verhuisd. Nu sta ik op mijn eigen weiland en ben dus ook niet meer van plan om te verkassen Haha!

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 16:32

11 keer verhuisd/geswitcht in 5,5 jaar. Poeh is wel veel zo te zien, maar ze waren allemaal noodzakelijk. Op alle stallen behalve stal 1 had hij weidegang.

stal 1 - zomerstalling
zomerstalling - stal 1
stal 1 - stal 2
stal 2 - stal 3
stal 3 - huis
huis - stal 4
stal 4 - zomerstalling 2
zomerstalling 2 - stal 4
stal 4 - stal 5 (wegens revalidatie door operatie)
stal 5 - stal 6
stal 6 - stal 7 (en hier blijf ik)
En tussen 4 en 5 heeft hij nog 2 weken op de kliniek gestaan.