Stallingskosten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vicky_88

Stallingskosten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 20:35

Hallo lieve paardenliefhebbers,

Ik zit met een BV i.o. (voor de jongeren onder ons een Besloten Vennootschap in oprichting)

het betreft een Africhtings-, Pensionstal. en in de toekomst eventueel wat handel.

nu de volgende vragen aan jullie:

- Wat zijn normale stallingskosten? (kijkend naar de acommodatie. ik heb dan een buitenbak 25x54m, een binnenbak 25x45 met kleibodem speciaal voor western-riding, klei zodat de paarden beter sliden, nette boxen van 3x3m, spuitplaats met warm water, vollop weidegang, kantine met luxe toiletten en douches. bij de stallingskosten zit inbegrepen: Mesten, voeren, weidegang en volledig gebruik van de acommodatie)

-Wat zijn normale kosten voor het africhten en inrijden van een paard per maand? (daarbij zit inbegrepen: Stalling incl. alle bovenstaande en goede training)

Ik hoop dat jullie met antwoorden komen zodat ik ze kan gebruiken in mijn ondernemingsplan Lachen

alvast bedankt.

Groetjes,
Daphne

RianneH

Re: Stallingskosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 21:51

Ik heb op een stal gewerkt met vergelijkbare omstandigheden. Op de speciale bak voor slidings na Knipoog Daar was de stalling 275,- voor een paard op stro. Was in Lelystad en paarden werden op het land gezet.. Misschien schiet je er wat mee op?

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 21:58

dankje voor je reactie Lachen
ze komen dan indd op stro. was dat ook incl voer en mesten ed?

Falling

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 22:00

Ik denk dat je met al deze luxe ook al gauw naar de 250 tot 300 euro mag gaan zitten, klinkt allemaal erg goed.

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 22:03

dankje voor je reactie.

en dat van het africhten en inrijden? of kunnen jullie daar geen prijsindicatie van geven?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 22:07

Vicky_88 schreef:
dankje voor je reactie Lachen
ze komen dan indd op stro. was dat ook incl voer en mesten ed?

Ja idd, inclusief voer en mesten. Apart voer, dus anders dan sportbrok, moest je zelf extra betalen. Zelfde met aparte wei. Wij haalden ze wel uit het land wanneer de da of hoefsmid kwam. Of wanneer het regende Knipoog

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 22:08

Wat de prijs van africhten betreft zou je eerst uit kunnen zoeken wat je ongeveer als uurloon wilt hebben. Van daar uit kun je gaan rekenen met de gemiddelde hoeveelheid tijd die er in gaat zitten om een paard te trainen (per dag, per week) Als je dan een uitkomst hebt kun je de prijs misschien nog wat bijstellen zodat de totaalprijs er "aantrekkelijker uitziet".

Dan moet je ook gaan nadenken of je de stalling hierbij inbegrepen wilt hebben, of dat je die los wilt rekenen (met de laatste optie wordt het snel te duur.)

Succes!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 22:09

Als je de keuze hebt (ik kan niet helemaal uit je verhaal opmaken of de accomodatie er al staat) zou k iig gaan voor grotere boxen... Verder zou k t niet weten...

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 22:09

haha, oke, dankje.

ik zat zelf te denken aan 290 pm en dan dus ALL-IN

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 22:10

Denk dat je dan heel redelijk zit. Voor omgevind eindhoven?
Maar wat voor paardeneigenaren wil je trekken?

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 22:12

Vjestagirl schreef:
Als je de keuze hebt (ik kan niet helemaal uit je verhaal opmaken of de accomodatie er al staat) zou k iig gaan voor grotere boxen... Verder zou k t niet weten...

de boxen staan er al ja, evenals de rest van de acommodatie.
is wel mogelijkheid tot uitbreiding. er staan nu 14 boxen.

bij africhten en inrijden zat ik zelf (persoonlijk) te denken aan een prijs van 500 a 600 per maad inclusief training en all-in stalling. is dit te veel???

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 22:12

Vicky_88 schreef:
haha, oke, dankje.

En hoeveel uur per dag ben je dan met zo'n paard bezig?

Stel dat je je stalling op 250 per maand houdt, dan hou je 40 euro over om dat paard te trainen. Een vrij normaal uurloon ligt rond de 10 euro per uur, dan zou je 4 uur per maand bezig kunnen zijn met het paard. Lachen

Op deze manier kun je dus bepalen wat voor jou een redelijke prijs is, het brengt tenslotte toch risico's met zich mee.

Edit: begrijp nu dat dit je stallingsprijs is Haha!
die 500 - 600 per maand komt beter in de richting.

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 22:13

RianneH schreef:
Denk dat je dan heel redelijk zit. Voor omgevind eindhoven?
Maar wat voor paardeneigenaren wil je trekken?

ligt in someren indd. half uurtje van e'hoven. Lachen

tsja, gewoon een beetje normaal volk. mensen die niet langs de schoenen lopen en die mee willen werken een gezellige sfeer te behouden. absoluut geen concurrentie-sfeer, bah daar heb ik zoon hekel aan.

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 22:15

bromfiets schreef:
Vicky_88 schreef:
haha, oke, dankje.

En hoeveel uur per dag ben je dan met zo'n paard bezig?

Stel dat je je stalling op 250 per maand houdt, dan hou je 40 euro over om dat paard te trainen. Een vrij normaal uurloon ligt rond de 10 euro per uur, dan zou je 4 uur per maand bezig kunnen zijn met het paard. Lachen

Op deze manier kun je dus bepalen wat voor jou een redelijke prijs is, het brengt tenslotte toch risico's met zich mee.

Edit: begrijp nu dat dit je stallingsprijs is Haha!
die 500 - 600 per maand komt beter in de richting.

gheheh, ja is indd alleen stalling. waarvan ikzelf 210 moet afdragen (huur boxen en acommodatie, ja heb een goed aanbod gehad Haha! Ja )

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 22:15

Oke, klinkt mij erg goed in de oren. Heb alleen geen eigen paard Tong uitsteken
Maar omdat je zei dat er ook een speciale bodem in lag. Vnadaar

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 22:17

500 - 290 = 210 --> bij 10 euro/uur 21 uur per maand --> 5,25 uur per week

600 - 290 = 310 --> 31 uur per maand --> 7,75 week.

Zou er persoonlijk een beetje tussenin gaan zitten, tenzij je het uurloon te laag vindt Lachen

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 22:17

ja dat is toch wel weer een super voordeel om ook westernruiters te trekken indd. ben de enige in de wijde omgeving. de bodem is momenteel nog aan het drogen, maar zal nog wel ff duren voordat ik alles helemaal van de grond af heb

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 22:19

uurloon maakt me geen donder uit Lachen
zolang ik plezier heb in mijn werk en mijn droom kan verwezelijken.... vind ik 2 euro zelfs al genoeg (bij wijze van, want daar kan ik natuurlijk niet van rondkomen Knipoog )

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 22:19

klinkt wel echt heeel erg gaaf ....
Zit je echt in someren of meer richting eind of hei?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 22:20

Ik denk dat je voor je een eigen stal gaat beginnen ( want daar hebben we het toch over??) je eerst maar eens heel goed alles op een rijtje moet gaan zetten. Wat kost b.v hooi en stro en wat moet je aan huur betalen voor de stal, of aan de hypotheek? Je hebt het over weiland, wie gaat dat onderhouden en wat kost dat op jaarbasis enz. enz. Dan zie ik in je onderschrift dat je zelf dressuur rijd en je praat over een western stal wat een heel andere tak van de paardensport is. Zelf les geven zal dus heel moeilijk worden, ook de gewone dressuur omdat je zelf pas B rijd. Dan moet je jezelf ook nog afvragen of je het er voor over hebt om met je 19 jaar 7 dagen per week te werken en dan heb ik het niet over een werkweek van 40 uur.
Iedereen kan een stal beginnen, maar het ook goed draaiend houden is weer een heel andere zaak!

Nope

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 22:24

Ik heb zelf een kleine dressuurstal in Zuid- Holland

Ik reken 180,- per maand incl 3x daags krachtvoer en gehele dag kuilgras , 3x daags uitmesten , en buiten en binnen zetten , dekens wisselen, gebruik solarium enz.
Wij hebben geen binnenbak.

Paarden verkopen rekenen wij 275 p.m incl stalling en al het bovenstaande , paarden worden 6x per week gereden en 3% verkooppercentage aan het eind.

Africhten doe ik niet meer mede door zeer lage uurloon en het gevaar. Daar rekende ik 400,- voor.

Het tarief hier voor africhten in randstad bij ons met binnenbak is ongeveer 600,- per maand , stalling soortgelijk aan het jouwe is hier 250 - 325

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 22:24

Vicky_88 schreef:
zolang ik plezier heb in mijn werk en mijn droom kan verwezelijken.... vind ik 2 euro zelfs al genoeg (bij wijze van, want daar kan ik natuurlijk niet van rondkomen Knipoog )

Heb eens een financiele doorlichting gedaan van een aantal manege's.
De meeste inkomsten komen meestal uit pension, bij lessen moet er meestal geld bij.

Je houdt niet bijster veel over aan de pension, dus jouw hoofdinkomen moet dan uit het trainen komen Lachen Dus wel iets om goed over na te denken.

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 22:27

@aerdenhout1: Ik weet waar ik over praat en waar ik aan begin.
Ik heb ook niet gezegd dat ik westernlessen ga geven Knipoog want dat kan ik indd niet.
dressuur daarentegen wel. de reden dat ik ''pas'' in de B zit is omdat ik nooit de mogelijkheid heb gehad om wedstrijden te rijden (prive) dit wil niet zeggen dat ik de kennis van het M of het Z niet beheers Knipoog
wat het mij kost?? 210 PM per gestald paard, thats it (goed aanbod zoals ik al zei) Weiland en de rest van de locatie worden onderhouden door de acommodatie-eigenaren zelf. Ik heb morgen een afspraak voor verzekeringen en financien, en heb mij ondernemingsplan al voor de helft af. Knipoog

bij someren-heide Knipoog

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 22:29

bromfiets schreef:
Vicky_88 schreef:

Heb eens een financiele doorlichting gedaan van een aantal manege's.
De meeste inkomsten komen meestal uit pension, bij lessen moet er meestal geld bij.

Je houdt niet bijster veel over aan de pension, dus jouw hoofdinkomen moet dan uit het trainen komen Lachen Dus wel iets om goed over na te denken.

was maar een voorbeeld he Knipoog
maar voor mij is het zo: plezier is belangrijker dan geld maar moet er wel van kunnen leven.

dankje voor de prijsstellingen.

ik dacht al dat ik geen gekke prijzen zou gaan vragen...

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 22:31

Hele rare vraag nog miss Clown
maar ga je op je 18e al fulltime en alleen de stal runnen?