wat vinden jullie van een stapmolen...
Wel goed of niet goed en commetraar----
Gr
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Naast het rijden dan
Susanne_ schreef:Ik vind het superhandig, paarden komen sowieso van stal af, ook als het zo slech is dat ze niet zo de wei in kunnen. Daarbij kan je ondertussen stallen mesten, en hoef je minder precies te zijn met in- en uitstappen
Arabesk schreef:ik vind een stapmolen enorm belastend voor het paard, zowel psychisch als lichamelijk. Het is een relatief kleine cirkel die dus beurtelings het paard asymmetrisch belast. Een paard is gemaakt om lange afstanden rechtuit af te leggen.
Arabesk schreef:Bovendien is het absoluut geestdodend en helemaal verschrikkelijk als dat het enige is dat een paard buiten zijn box komt naast het rijden.
Susanne_ schreef:Ook is het handig trouwens voor paarden met een blessure die wel iets gecontroleerde beweging nodig heeft...
evita_ schreef:Susanne_ schreef:Ook is het handig trouwens voor paarden met een blessure die wel iets gecontroleerde beweging nodig heeft...
Denk dat een paddock of een weilandje dan nog altijd beter is voor dat paard dan korte bochten draaien 1 kant op in de stapmolen.
Ik zie wel voordelen aan een stapmolen maar de meeste paarden worden erin gezet vanwege gemakzucht van de mens. Ik vind het ook enge dingen. Blijven jullie bij de stapmolen voor als er iets misgaat zodat je hem direct uit kan zetten?