Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Mooi rijden daar! MLoeser schreef:Ik heb ook niet veel ruimte over en ga in een bakje rijden van 18x25m. Ik heb al met een paard geprobeerd te rijden, en het wil wel, maar dressuren en dan vooral gallopwissels en uitstrekken etc., dat kan absoluut niet. Je kan bijvoorbeeld wel op een open veld/weiland in de buurt trainen. Dat ga ik straks ook 3x p week doen (en dan nog 2x bij de ponyclub)
De kleinste bak waar ik in heb gereden met een (fjorden)pony was 10x12, en dat vond ik echt aan de kleine kant, en een bak van 9x18 met een paard (wat meer in verhouding) en dat ging redelijk. (Daar heb ik ook gesprongen)
Het is niet zo goed voor je paard/pony om 24/7 in die bak te moeten lopen, dus ga wel regelmatig buitenrijden voor de bespiering. Nu zie ik dat je in Noorwegen woont, dus dat zal wel lukkenMooi rijden daar!
Norway_girl schreef:Waar ik woon zijn er alleen maar bergen. (lees: vèèl)
Bak wordt wel uitgebrijd volgend jaar dan hoop ik dat hij 25 bij 12 is. Dat is te doen weet je....
Uitwijken naar club is geen optie, heb dat van de zomer gedaan 5 keer per week naar beneden, zo vervelend. Maargoed, omdat er in de winter sneeuw ligt kan er niet met trailer gereden worden.
Annettee schreef:voordeel: als je paard ergens van schrikt en 'heel' de bak gaat doorcrossen kan je hem hopelijk snel terugnemen.
MLoeser schreef:In noorwegen zul je niet gauw een paar hectare vlakke grond vinden. Van wat ik de afgelopen jaren heb gezien staan er erg veel paarden in een weiland met heuvels. En in het wild staan ze toch ook niet constant op een vlakke grond?
Paarden zijn daar gewend aan heuvels.