Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
PrettyPony schreef:Mijn pony staat 24/7 op de wei met schuilgelegenheid.
Ze is nog niet ziek geweest en heeft het er naar haar zin (ziet er gezond uit enz)
Ik denk dat als jij meer bent van het 'Ik wil luxe' je niet voor het weiland moet gaan. Gewoon weg omdat het minder luxe is dan een manege.
Zelf zou ik zeker kiezen voor het weiland, omdat ik het gewoon zielig vind om een paard in een stal neer te zetten 24/7.Máár ik vind dat het er ook een beetje aan ligt wat je met je paard doet.
Echte wedstrijdpaarden, tja daarvan vind ik dat ze echt wel een stal nodig hebben.
Je moet even nagaan of je gebruik gaat maken van de 'luxe dingen' van je manege.
En hoevaak?
Dan wil ik er nog even bij zeggen; Je hebt wel geen zadelkast in je weiland staan maar daar kan je wel een oplossing voor bedenken. Ik heb er bijvoorbeeld een hele stevige (waterdichte& zwaar) kist staan die met kettingen aan een paal staat vastgebonden. De kist is ook afgesloten. Daar bewaar ik vanalles in. En tot nu toe is dat altijd goed gegaan. (Ik heb er wel een klein stukje wei voor afgezet)
CSAArabians schreef:Is er wel een schuilgelegenheid in de weide voor je paard?
En een weidemaatje? (alleen is ook maar alleen)
Zo ja: dan ging ik per direct voor de weide.
Denk dat je je paard geen groter plezier kunt doen!

friesiszwart schreef:zonder schuilgelegenheid zou ik zeker niet voor 24/7 weidegang gaan. Is het niet mogelijk alleen in de winter naar de manege te gaan?
Saskiaatje schreef:Er staan twee merries op het land (mijn paard is een ruin) en er is een grote schuilstal. Als 'ie ziek wordt zou ik 'm eventueel tijdelijk op die manege kunnen stallen.
En over het voeren, moet een paard per sé biks en hooi krijgen als ze op 't land staan? Mijn instructrice heeft haar paard namelijk dag en nacht op het land staan en die wordt niet bijgevoerd.
Krijg je een veel gelukkiger paardje van denk ik !
Saskiaatje schreef:Er staan twee merries op het land (mijn paard is een ruin) en er is een grote schuilstal. Als 'ie ziek wordt zou ik 'm eventueel tijdelijk op die manege kunnen stallen.
En over het voeren, moet een paard per sé biks en hooi krijgen als ze op 't land staan? Mijn instructrice heeft haar paard namelijk dag en nacht op het land staan en die wordt niet bijgevoerd.

? Hij heeft vriendinnen en een eventuele schuilplaats (hoewel een schuilstalletje ook geen kwaad kan, of er moeten bomen langs de wei staan ofzo voor een beetje bescherming) Hooi hebben ze wel nodig, behoorlijk veel zelfs aangezien ze zich daar warm aan moeten kunnen eten. Maar als je je paard gelukkig kan hebben... Ik moet ook elke dag minimaal 1x naar mijn paard, om hooi en voer klaar te zetten en te geven. Maar dat hoort er imo bij bij de verzorging van je paard. Veel succes met je keuze! Saskiaatje schreef:En over het voeren, moet een paard per sé biks en hooi krijgen als ze op 't land staan? Mijn instructrice heeft haar paard namelijk dag en nacht op het land staan en die wordt niet bijgevoerd.