Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

chicolover schreef:Nee, paarden zijn kuddedieren

Lis_Ol schreef:chicolover schreef:Nee, paarden zijn kuddedieren
myn paard staat oko vaak alleen in de wei, en hy vermaakt zich prima
. Maar het paard moet zich natuurlijk niet gaan vervelen . Dan moet je een maatje erbij zoeken , ookal is het maar een geit ..
Een maatje erbij is veel gezelliger.
vald me wel op dat de mensen dat zeggen die niet eens zelf een paard ofzo hebben en dat maar gewoon uit een boekje vandaan hebben ofzo 

__KELLY schreef:jullie hebben ook gouw je oordeel klaar hoorvald me wel op dat de mensen dat zeggen die niet eens zelf een paard ofzo hebben en dat maar gewoon uit een boekje vandaan hebben ofzo
een paard kan zeker wel alleen staan , mijn pony kan niet anders omdat ze anders andere pony's en paarden in de haren vliegt (ze is nogal dominant) en tog is mijn pony heel gelukkig![]()
en hengsten staan ook meestal alleen omdat dat ook vechters zijn ....
zijn ook niet de ongelukkigste
draumpje schreef:__KELLY schreef:jullie hebben ook gouw je oordeel klaar hoorvald me wel op dat de mensen dat zeggen die niet eens zelf een paard ofzo hebben en dat maar gewoon uit een boekje vandaan hebben ofzo
een paard kan zeker wel alleen staan , mijn pony kan niet anders omdat ze anders andere pony's en paarden in de haren vliegt (ze is nogal dominant) en tog is mijn pony heel gelukkig![]()
en hengsten staan ook meestal alleen omdat dat ook vechters zijn ....
zijn ook niet de ongelukkigste
jouw paard is een uitzondering op de regel
buiten die uitzonderingen hoort een paard nooit! alleen gehouden te worden
paarden zijn kudde dieren die heel sociaal zijn , kijk maar eens gewoon naar de dynamiek in een groepje/kudde
mijn persoonlijke mening is misshcien wat hard, maar ene paard wat heel goed samen met anderen kan alleen houden ligt in mijn mening heel dicht bij mishandeling.
dat hengsten alleen zouden moeten is ook onzin
als het geen dekhengst betreft , kun je er prima nog een ruintje of zelfs hengst bijzetten (hengst als er niet direct merries naast staan )