Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

juno1 schreef:Ben ik nou echt de enige die al dat gefrummel aan een paard zo'n onzin vind ?
Niets mag meer normaal aan een paard groeien, zijn het niet de snorharen welke een belangrijke functie hebben dan zijn het weer oren die moeten schoongepeutert en geknipt, welke ook een belang hebben.
Denk alleen aan bescherming tegen insecten, temperatuur, weersinvloeden en filteren geluiden.
Kokers die flink gesopt moeten worden, liefst iedere week en als het apparaat niet wil uitschachten dan gaat er een portie sedalin in, want soppen zullen we en nadenken is er niet bij wat de gevolgen zijn.
( medische reden uitgesloten, ik heb het over de dwang en het navolgen van wat een ander uitvoert met zijn paard en men gewoon niet nadenkt en besluit zijn eigen weg te volgen )
En dan nog een opmerking, de praam erop

juno1 schreef:Ben ik nou echt de enige die al dat gefrummel aan een paard zo'n onzin vind ?
Niets mag meer normaal aan een paard groeien, zijn het niet de snorharen welke een belangrijke functie hebben dan zijn het weer oren die moeten schoongepeutert en geknipt, welke ook een belang hebben.
Denk alleen aan bescherming tegen insecten, temperatuur, weersinvloeden en filteren geluiden.
Kokers die flink gesopt moeten worden, liefst iedere week en als het apparaat niet wil uitschachten dan gaat er een portie sedalin in, want soppen zullen we en nadenken is er niet bij wat de gevolgen zijn.
( medische reden uitgesloten, ik heb het over de dwang en het navolgen van wat een ander uitvoert met zijn paard en men gewoon niet nadenkt en besluit zijn eigen weg te volgen )
En dan nog een opmerking, de praam erop
lorelei schreef:ik wil graag de oren van mijn paard uitknippen,maar nu heb ik een probleem.
zodra ik bij de oren van mijn paard kom word ze helemaal panisch en gestresst,en lukt het mij absoluut niet om haar oren weer netjes te maken.
heefd iemand van jullie tips hoe ik mijn paard hieraan kan laten wennen?
juno1 schreef:En dat ik reageer op een praam, is voor degene die dat losjes als idee oppert.
Praam is geweldig als er een medische reden achter zit, maar dat werktuig gebruiken voor onder dwang de oren doen is een marteltuig en is mishandeling..

millennium schreef:Door de praam op de bovenlip te draaien komt er endorfine vrij, waardoor het dier rustig wordt. Mishandeling...mishandeling...nou nou!