Omdat mijn paard vorig jaar erg verkouden blijkt te zijn geweest wil ik hem deze winter een deken omdoen. Maar dat mag van de staleigenaar niet

Ze staat nu net in een nieuwe kudde, dus in principe is het ook zo dat ze eerst even kennis moeten maken. Daarom had ik hem ook s'avonds pas op gedaan.
De gedachte van de staleigenaar was dat paarden met een deken kwetsbaarder zijn, omdat ze niet zo goed kunnen lopen met een deken (?) en niet kunnen schoppen met een deken (??).Ik heb gezegd dat ik best een week wil wachten met een deken op doen, maar ook dat vind ze niet goed...
Ook zouden alle paarden aan de deken gaan trekken totdat hij kapot is en af ligt. Ik heb het zelf nog nooit gezien dat paarden met zijn allen net zo lang aan een deken gaan trekken tot hij kapot is.. En ik heb een duur deken dat bijtbestendig is en gewoon een goede pasvorm heeft.
Ik vind het zelf een rare gang van zaken om zomaar een deken van een paard dat niet van jou is, af te halen...
Wat vinden jullie hiervan? Is een paard met deken altijd kwetsbaarder dan een paard zonder deken? En waarom? En kan de staleigenaar dit zomaar doen? Wat zouden jullie doen?