Containerstalling

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nanett35

Containerstalling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 17:15

Hoi bokkers,
Ik heb een pony en er staan 2 andere pony's bij.
We hebben als stal een container waar we 2 boxen van hebben gemaakt.
Is dit niet slecht?
Alvast bedankt Lachen

Virginia123

Re: Containerstalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 17:19

Nee, er zijn meer mensen die dat hebben. Dus het zal wel goed zijn Tong uitsteken

LMuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 17:22

Is het in de zomer daar niet warm in dan? of staan ze in de schaduw?

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 17:24

Ik ken ook iemand, de containers zijn goed geisoleerd, dus prima als stal. Dit is wel een échte container zoals schepen ze hebben. De echte stallen zijn goed al vind ik ze krap.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 17:25

is wel een beetje krapjes voor de dieren om er permanent in te staan of niet? als schuilstal oke maar als stalling...nee zou ik niet doen.

Edit: ik heb even in je profiel gekeken, is het die container waar die pony met die langere hoeven bij staat?
Vaak zijn die maar 1.80 breed, das erg krap namelijk als ik zo naar je ponyhoogte kijk Knipoog

nicole_hetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 17:51

wij hebben ook zo'n stal gehad. we hebben nooit problemen gehad. we hadden er 2 boxen van 3bij3 in voor 1 pony van 1.44 en een toen nog jaarling die nu 1.54 is. is mij goed bevallen. erg handig als je wat minder ruimte thuis hebt.
het enige echte nadeel is dat het niet zo hoog is. paard heeft snel kans op het stoten van zijn/haar hoofd.

lauwtjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 18:12

hangt van de afmetingen van de stal. wij hebben ook een container stal van 3x6 1 box van 3x 2,5 en 1 box van 3x3,5 in de eerste box staat een vrij grote pony en in de andere een pony en veulen, dit gaat prima ze kunnen allemaal liggen en hebben overdag uitloop alleen bij extreem slecht weer staan de overdag binnen.

gr laura

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 18:13

zijn ze er ook breder dan 1.80 dus Iris_Ilaska?

nanett35

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 19:15

Cheveyo schreef:
is wel een beetje krapjes voor de dieren om er permanent in te staan of niet? als schuilstal oke maar als stalling...nee zou ik niet doen.

Edit: ik heb even in je profiel gekeken, is het die container waar die pony met die langere hoeven bij staat?
Vaak zijn die maar 1.80 breed, das erg krap namelijk als ik zo naar je ponyhoogte kijk Knipoog

Ja dat is idd die container, we gebruiken het eigenlijk als stal waar ze in en uit kunnen lopen, dus als het regent dat ze er in kunnen gaan. We hebben in de wei ook een boom staan waar ze in de schaduw kunnen staan Lachen
Bedankt voor de tips Knipoog

Mick_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 19:21

Wij hebben ook containerstallen voor als de paarden ivm het weer niet naar buiten kunnen.
Laatst bijgewerkt door Mick_G op 27-09-07 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

nanett35

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 19:24

Mick_G schreef:
Wij hebben ook containerstallen voor als de paarden ivm het weer niet naar buiten kunnen.

Off-topic: Je pony moet wel echt naar de hoefsmid!

Je hebt daar wel gelijk in hoor dat ze naar de hoefsmid moest! Knipoog
Maar die foto is al van een tijd geleden, dus de hoefsmid is ondertussen al geweest Lachen

nicole_hetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 19:48

Cheveyo schreef:
zijn ze er ook breder dan 1.80 dus Iris_Ilaska?

ja hoor je hebt verschillende afmetingen. ik heb op marktplaats ook wel containerstallen van 4 bij 9 gezien.
wij hadden gewoon zo'n oude zeecontainer die we zelf omgeboud hebben tot stal. heeft jaren lang goed gewerkt maar wegens te weinig land bij het huis en een grotere pony lukt het nu met het land niet meer. maar in de box zou ze nog wel kunnen staan. ik heb wel paarden van rond de 1.70 in een container box gezien die het goed naar hun zin hadden hoor. en zo duur zijn ze ook nog niet eens.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 19:57

dat geloof ik niet, iets van 4 meter breed kan niet zomaar over de weg vervoerd worden!

Voor grote paarden zijn ze me te krap, nog geen 3 m breed!

Marlous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 20:02

Mijn pony staat ook in een containerstal, gaat prima. Het is alleen wat luidruchtiger Knipoog
Maar ze gaat overdag naar buiten, en staat dus alleen 'snachts op stal.
Als het te warm wordt, gaat ze 'snachts ook buiten. Want in zo'n container kan de hitte erg oplopen..

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 22:38

als schuilstal kan ik het me nog wel indenken maar als onderkomen voor de nacht.....nee niet echt. Heb ze ook nooit groter dan die 1.80 breed gezien idd. Ik ga toch eens op marktplaats kijken, ben benieuwd!!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 08:05

Die van mij komen nu ook in een container te staan. Ze zijn wat krapper dan de "normale" stalling waar ze nu staan. Maar hier worden ze niet goed verzorgd. De helft van de tijd krijgen ze geen muesli, ze krijgen maar 1 plak hooi per dag worden niet binnen gezet 'savonds terwijl dit alles wel de afspraak was. Bij de nieuwe stalling komen ze dus wel kleiner te staan maar daar worden ze wel goed verzorgd, is dagelijks goed toezicht. En staan ze overdag gewoon buiten, op elke stalling is wat, ik neem de wat kleinere boxen dus maar voor lief Bloos

charily

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 08:22

bij me op school staan ze, ik vind het maar niks,
jah voor pony's vind ik te t doen,
maar paarden kunnen hun hoofd nieteens omhoog doen..
vind ze veel ste laag..

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 08:32

Virginia123 schreef:
Nee, er zijn meer mensen die dat hebben. Dus het zal wel goed zijn Tong uitsteken

Ach ja, als iedereen in de sloot springt doe ik dat ook altijd. Meer mensen zitten dronken achter het stuur dus dan kan ik het ook wel doen.

Maar even serieus, een container als stal kan prima hoor, even letten op de afwerking (scherpe randen etc.) en dan is er niks mis mee.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 08:34

Containers kunnen verschillende hoogtes hebben hoor, waar die van mij in komen zijn niet dusdanig laag dat ze hun hoofd niet omhoog kunnen doen Knipoog

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 19:53

Mijn paardje staat ook in een containerstal maar dan met een uitloopgedeelte aan de voorkant, dus ze heeft meer vierkante meters oppervlak dan alleen de container.
Overigens kan ze binnen makkelijk staan, zelfs languit liggen Knipoog

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 20:20

Maar die is ook maar 1.80 diep Mendi, juist doordat uitsteekstukje buiten is het te doen voor de nacht of een erg natte dag.

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 20:29

Je hebt verschillende afmetingen. Wij gaan ook een container kopen. Mijn papa werkt aan de haven in Antwerpen en die weet heus wel hoe groot ze zijn. Je kan er uit sommige makelijk een stal van 3 op 3 uithalen. En dan zijn ze 2m 20 hoog.
Waar mijn paard in de winter op stal staat zijn ze ook maar 3 op 3 of 3 op 3.5. En bij mij kan ze nog op wei...
Je hebt verschillende afmetingen.
Als je een container koopt moet je wel kijken of er een houten vloer en ligt en niet metaal want dat schuift,zelfs met stro/vlas/... en dat hij geïsoleerd is.
Zo een container is normaal gelijk aan de prijs van het oud ijzer hier in België en dat wordt per kilo berekent.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 20:33

Mensen die ik ken hebben dit ook. Maar die zijn toch echt zeker 3,5 bij 3,5.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 20:35

wij hebben 14 container boxen. Zo opzich vind ik het wel fijne boxen, alleen in de zomer als het 30 graden is en de zon staat erop dan is het een sauna.. maja dan komt de spoeier erop en dan is het snel genoeg afgekoelt. denk dat deze stallen ong 3 bij 3 zijn.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 20:35

Wij hebben 2 containers (van die grote die ze ook op van die vrachtschepen vervoeren, je hebt ook kleine toch?) waar we ook 2 paarden in hadden staan. Ik vind het beter dan een stal want ze hebben een stuk meer loopruimte. Ja Nu staan ze toch op stal omdat dat dichter bij de wei is. Lachen