Voorpluk wassen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

x_Elise

Voorpluk wassen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 19:21

Hooi
Mijn vos heeft altijd een hele vette voorpluk, dat vind ik eigelijk zonde omdat hij best een lange pluk heeft en ik het niet af wil knippen oid. Nu vroeg ik me af of ik een keer zijn voorpluk kan wassen en op wat voor manier het kan, zonder dat er iets in zijn ogen ofzo komt Knipoog

Groetjes

dorieeen

Re: Voorpluk wassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 19:23

mischien, kun je het met een doek proberen, achter zijn oren.Pling

Groetjess dorieenn! Vork

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 19:27

dorieeen schreef:
mischien, kun je het met een doek proberen, achter zijn oren.Pling

Groetjess dorieenn! Vork

Hoe bedoel je dit want ik snap het niet Clown

Sandsous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 19:34

Misschien zijn voorpluk naar achter doen en het dan wassen. Weet niet of het gaat Tong uitsteken

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 20:45

Eerst oefenen dat je met de slang zijn hoofd mag wassen zonder dat hij wegtrekt en dan gewoon inshampooen en met de slang tussen zijn oren in een klein straaltje de shampoo uitwassen, dat valt dan recht langs zijn snuit naar beneden zolang hij niet wegtrekt.

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 17:13

Ik waste vroeger de voorpluk van mijn pony wel eens in een plastic bekerje. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ze een lange dunne voorpluk had. Als je paard zo'n grote pluim op z'n voorhoofd heeft lukt het niet! (past niet in het bekertje)

Ik deed een beetje lauw water in een bekertje, maakte de voorpluk nat en sopte er lekker op los. (Niet de hele voorpluk, want de shampoo dicht bij het hoofd krijg je er er anders niet meer uit). Vervolgens hing ik de voorpluk weer in het bekertje om het uit te spoelen. Een aantal keren herhalen met schoon water en schoon was de voorpluk!

Je kan het ook misschien proberen met droogshampoo, maar ik heb geen idee of dit werkt.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 17:20

Als hij een lange voorpluk heeft kun je hem bij de rest van de manen kammen en zo wassen (achter de oren dus). Zo doe ik het bij mijn haf.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 19:11

Ik was de voorpluk gewoon met de slang met warm water.

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-07 19:26

Lien2 schreef:
Ik waste vroeger de voorpluk van mijn pony wel eens in een plastic bekerje. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ze een lange dunne voorpluk had. Als je paard zo'n grote pluim op z'n voorhoofd heeft lukt het niet! (past niet in het bekertje)

Ik deed een beetje lauw water in een bekertje, maakte de voorpluk nat en sopte er lekker op los. (Niet de hele voorpluk, want de shampoo dicht bij het hoofd krijg je er er anders niet meer uit). Vervolgens hing ik de voorpluk weer in het bekertje om het uit te spoelen. Een aantal keren herhalen met schoon water en schoon was de voorpluk!

Je kan het ook misschien proberen met droogshampoo, maar ik heb geen idee of dit werkt.

Dit eerste vind ik een goed idee, dat ga ik proberen Lachen
Ik kan niet met een tuinslang op zijn hoofd dus dat doen we maar niet Tong uitsteken

Oliviaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 19:27

goh, toch nog een voordeel aan kozaks miezerige prutsvoorplukje, je hoeft hem niet te wassen! ROFL

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 19:30

ik doe 't ook met een bekertje en die van mij heeft ook best een flinke voorpluk (haflinger foto's zie profiel) en dat past opzich prima anders kun je ook 2 kleinere plukjes doen als 't niet past Knipoog ik doe trouwens de pluk in 't bekertje hangen of voorzichtig met bekertjes water erover heen 'gooien'

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-07 19:34

Maartje1990 schreef:
ik doe 't ook met een bekertje en die van mij heeft ook best een flinke voorpluk (haflinger foto's zie profiel) en dat past opzich prima anders kun je ook 2 kleinere plukjes doen als 't niet past Knipoog ik doe trouwens de pluk in 't bekertje hangen of voorzichtig met bekertjes water erover heen 'gooien'

Okee Lachen De mijne heeft wel een lange pluk, maar echt vol is hij niet oid, kijk maar in mijn profiel (als er wel een goede foto instaat Clown )

zorrohvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:42

wij wassen de voorpluk altijd door de pluk naar achter te doen, dus na zijn gewone manen toe tussen de oren. en dan vanaf de voorkant spuiten.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 10:12

Ik spuit hem meestal nat als ik de manen ook was, dus dan doe ik de pluk achter de oren, daarna zeep ik hem in en spoel ik het eerst af aan de zijkant, dus bij de manen, en daarna doe ik hem naar de voorkant en spuit ik de rest er uit. Je moet wel een braaf paard hebben die het niet erg vind dat je de spuit bij z'n voorpluk houd, vaak beginnen ze met hun hoofd te bewegen omdat ze bang zijn dat er water in komt, maar dán komt er juist water in.

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 10:15

ik was fleur (witte pony Knipoog ) voor een wedstrijd ook altijd gewoon heel het hoofd (+voorpluk) en ik zet haar gewoon vast en dan knijp ik de slang een beetje dicht (zodat hij niet op volle kracht spuit zeg maar) en dan gewoon eerst het hele hoofd natmaken, daarna inzepen en dan uitspoelen (wel zorgen dat het niet in de ogen komt , geloof me dat prikt! )

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 10:17

Als het lukt was ik de voorpluk mee met de manen en haal ik hem dus door het halster mee naar achter. Als het paard niet zoveel om water geeft dan zet ik de spuit heel zacht en was ik de voorpluk gewoon, met babyshampoo. Lachen

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-07 12:36

Ik hoef echt niet te proberen met een slang over op zijn hoofd en meewassen met de rest van de manen is ook geen optie, ik ga denk ik maar proberen met het bekertje, dat vind ik wel een goede :d

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 17:40

ik heb een eczemer en die heb ik van de zomer met ZT shampoo gewassen, in het begin vond ze het dus 3 keer niks als ik haar voorpluk ook meedeed. Ik pakte 'm dan idd ook mee naar achter en het laatste beetje uitspoelen deed ik vanaf haar oren naar haar neus uitspoelen. Zoals ik al zei vond ze het in het begin dus 3 keer niks, maar hoe vaker ik het deed (die ZT shampoo moet je in het begin even om de andere dag gebruiken), hoe minder moeilijk dat ze deed. Denk ook dat het een kwestie is van vertrouwen krijgen in jou dat je geen water spuit op "enge" plekjes zoals oren en ogen

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 20:56

Ik doe 'm ook altijd tussen het halster door naar achteren zodat ik 'm met de rest van de manen mee kan wassen...

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 08:14

Verafjord schreef:
ik heb een eczemer en die heb ik van de zomer met ZT shampoo gewassen, in het begin vond ze het dus 3 keer niks als ik haar voorpluk ook meedeed. Ik pakte 'm dan idd ook mee naar achter en het laatste beetje uitspoelen deed ik vanaf haar oren naar haar neus uitspoelen. Zoals ik al zei vond ze het in het begin dus 3 keer niks, maar hoe vaker ik het deed (die ZT shampoo moet je in het begin even om de andere dag gebruiken), hoe minder moeilijk dat ze deed. Denk ook dat het een kwestie is van vertrouwen krijgen in jou dat je geen water spuit op "enge" plekjes zoals oren en ogen

idd, het is niet echt makkelijk, maarja, het zou toch gewassen moeten worden. Je word er zelf ook best nat van Tong uitsteken.

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 10:10

ja vooral als je paard het hoofd omhoog doet, dan loopt dat water zo lekker in je mouwen Rolleyes

Naamloos1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 15:02

Ik heb niet alle reacties gelezen dus ik weet niet of dit al gezecht is, maar ik doe het altijd met een spons. Beetje vochtig maken een steeds even een beetje natmaken. Het gezicht doe ik ook zo. Maar ik gebruik voor hoofd en voorpluk nooit zeep !

Chantal78

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 15:16

Nouvel schreef:
Ik doe 'm ook altijd tussen het halster door naar achteren zodat ik 'm met de rest van de manen mee kan wassen...

ja zo doe ik het ook Haha!

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 19:17

Ik heb hem maar gewassen in een bekertje, echt handig eigenlijk Lachen
hij vond het ook niet eng Lachen behalve dan dat ik op een krukje stond omdat ik er anders niet bij kon Clown

nothappy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 13:42

Ik was de voorpluk alleen mbv spons. Dus niet de kraan er op, ik ben veel te bang dat er water in de oren komen.