Prijs van dit soort stal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dirkje_

Prijs van dit soort stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 19:45

Hoi,

Wanneer mijn huidige verzorgpaard wordt verkocht, wil ik haar ontzettend graag kopen..
Mijn vader en moeder vinden het wel goed Bloos maar ze zeggen steeds dat we geen wei en stal
hebben. Maar ik wil haar dus stallen waar ze nu ook staat (boerderij).

Maar om een inschatting te maken wat een paard per maand kost, wil ik graag weten wat de stalling
gaat kosten Tong uitsteken .

Het is dus een boerderij:
* Weidegang met andere paardjes, hier kan ze 24/7 buiten staan
* Goede geïsolleerde Stalling, hier kan ze ook 24/7 binnen staan
* Geen echte bak, meer een wei die we al hebben 'omgetoverd' tot bak

Wat zal de stallings-prijs p.m voor zo'n stal kunnen zijn?

Ik zat zelf rond de €50,-/€60,- inclusief brok & hooi (in de winter ook stro). Als ik er echt helemaal
naast zit, en het dus veel duurder is, dan zal ik dit graag willen horen! Lachen

Alvast Bedankt Lachen

india

Re: Prijs van dit soort stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 19:46

bij ons zou dit zeker 150,- euro zijn en dan heb je mazzel!

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 19:47

Nou... ik denk dat je er flink naast zit!

Zou zelf zo rond de 200 a 250 euro rekenen, vooral omdat je een goede stal en weidegang hebt, en dan is die 200 euro nog exclusief voer
(dat is wat je er hier MINIMAAL voor zou moeten betalen)
Laatst bijgewerkt door DebGizmo op 17-09-07 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 19:47

Ik denk ook wel dat je minimaal rond de 120,- á 150,- moet gaan zitten denken....

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 19:48

hier is zoiets ook 200 euro hoor!
ik zou het in iedergeval niet te laag schatten.
misschien even navragen?

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 19:49

100 euro lijkt redelijk, hier bij de manege betaal je 200 euro, all inn en gebruik van binnen+buiten bal longeercirkel wasplaats enz.

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 19:51

JA, maar het probleem is dus, ik weet niet of de eigenaar Verona ook echt wil verkopen Clown
Dus als ik dat zo vraag, lacht hij me vierkant uit Clown Boos! Maar als het zo ver is dat zal ik het wel
eens vragen Clown

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 19:52

Euhm als jij maar 50 euro hoeft te betalen kom ik bij je staan!
Ik betaal net geen 300 euro in de maand...

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 19:53

Weet je niet wat de eigenaar van je verzorgpaardje betaald dan per maand?
Het lijkt mij dat als je daar zou blijven staan als je het paardje kunt kopen, je hetzelfde moet betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 19:53

Hier in het noord-oosten is zoiets tussen de 100 en 150 euro.

Maar omdat je de mensen kent kun je misschien goekdoper, dus rond de 100 euro.

Maar op veel andere plekken in nederland ben je idd wel (meer dan) 200 euro kwijt (weer een reden waarom ik nooit uit het noorden weg zou willen Haha! Haha! ).

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 19:54

Ik denk dat je begroting ietsje te optimistisch is *LOL* Je zult waarschijnlijk meer moeten betalen, anders komt de staleigenaar nooit uit zijn kosten. Alleen al aan brok/hooi/stro ben ik per maand 120 kwijt. Dus ik denk dat je ongeveer op zo'n prijs kunt rekenen (op zijn minst).

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 19:55

mijn paardje staat ook op een boerderij, dan wel in de randstad en ik heb beschikking tot een buitenbak, hier betaal ik 215 euro.

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 20:01

Dirkje_ schreef:
Hoi,

Wanneer mijn huidige verzorgpaard wordt verkocht, wil ik haar ontzettend graag kopen..
Mijn vader en moeder vinden het wel goed Bloos maar ze zeggen steeds dat we geen wei en stal
hebben. Maar ik wil haar dus stallen waar ze nu ook staat (boerderij).

Maar om een inschatting te maken wat een paard per maand kost, wil ik graag weten wat de stalling
gaat kosten Tong uitsteken .

Het is dus een boerderij:
* Weidegang met andere paardjes, hier kan ze 24/7 buiten staan
* Goede geïsolleerde Stalling, hier kan ze ook 24/7 binnen staan
* Geen echte bak, meer een wei die we al hebben 'omgetoverd' tot bak

Wat zal de stallings-prijs p.m voor zo'n stal kunnen zijn?

Ik zat zelf rond de €50,-/€60,- inclusief brok & hooi (in de winter ook stro). Als ik er echt helemaal
naast zit, en het dus veel duurder is, dan zal ik dit graag willen horen! Lachen

Alvast Bedankt Lachen

Ik betaal voor 4 weken biks 35 euro. Daarbij komt dus nog hooi/stro etc. Daarmee kom je echt niet uit voor 60euro!!
Ik denk ook richting 130euro..

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 20:58

50 euro en dan ook nog incl voer en stro kan je echt vergeten. Een maand biks, hooi en stro is al meer dan 50 euro dus dan zou die staleigenaar er nog op toe moeten leggen ook. Ik zou meer op 125 - 150 euro rekenen voor een stal met weidegang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 21:01

hie in eindhoven betaal je ong 120 voor zo iets

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 21:01

Kan je niet gewoon aan de staleigenaar vragen hoeveel het kost? Vragen staat toch vrij? Knipoog

MiSzNiTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 21:06

nou ik vind de prijzen die hier genoemd worden wel erg veel ik heb een goede stal en elke dag weidegang ook in de winter hier worden de paarden voor mij na buiten gedaan en binnen gehaald elke dag worden ook de stallen gemest ik heb mijn trailer daar staan heb 2 buiten bakken met verlichting tot mijn beschikking waarvan je in 1 bak bijna altijd kan rijden en we hebben een longeercirkel en ik betaal 132 en dat is inc biks kuil en strooisel zoveel ik maar wil

Labje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 21:56

DebGizmo schreef:
Nou... ik denk dat je er flink naast zit!

Zou zelf zo rond de 200 a 250 euro rekenen, vooral omdat je een goede stal en weidegang hebt, en dan is die 200 euro nog exclusief voer
(dat is wat je er hier MINIMAAL voor zou moeten betalen)

Ik betaal nu 200 in de maand, maar heb daarvoor ook vol pension en een binnenbak, buitenbak, longeercircel en afspuitplaats bij enz..

Voorheen stond ik ook op een soort van boerderij, daar had ik een stal,paddock en weiland en dat alles voor 60 euro. wel was het exclusief voer en bodembedekking

Jilly__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 22:02

Denk dat je toch minimaal 100 euro in de maand kwijt bent.

shavira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 22:09

Ik denk dat het heel erg regioafhankelijk is wat je voor je stalling zult moeten betalen. Hier in het midden van het land is het over het algemeen best prijzig om je paard te stallen met weidegang. Ik betaal met gebruik van een buitenbak (agterberg,altijd te rijden),paddocks en weidegang 200 euro.

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 22:10

ja maar als diegene misschien niks over wil houden van het geld het niet voor de kost doet dan zou het wel uitkunnen,oke ietsje meer 75 euro per maand.
nou daar kun je volgens mij je paard goed van voeren hoor per maand.
denk dan ook even aan da kosten smid enten etc dat apart.
hier betaal je gemiddeld ook rond de 200 euro

NatasjaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 08:35

Ik heb zelf een weiland waar ook wat 'gastpaarden' lopen. Voor een paard betaal je dan 115 Euro in de maand. Dat is inclusief (voordroog)hooi en basisbrok. Er is stalling en een bak aanwezig. Met die 115 Euro per maand verdien ik er geen cent aan, kan ik net de kosten van voer en weiland dekken en soms zelfs dat niet. Denk dus dat je met 50-60 Euro per maand inclusief alles wel heel erg optimistisch en zeker niet realistisch bent. Per zak basisbrok betaal je gemiddeld toch wel 7,50 Euro en daar kun je misschien een week van voeren (afhankelijk van de behoefte van je paard). Ook hooi en stro zijn momenteel heel erg duur door mislukte oogst.

Wat al eerder gezegd is; vraag het maar eens goed na.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 08:51

sommige mensen vergeten geloof ik dat in bijv brabant de prijzen veel lager liggen.
bij ons betaal je bijv 140 euro voor stal, weidegang, buitenbak en stapmolen. hier komt dan alleen brok voor eigen rekening bij.

voor jou stal zou ik dan ook rond de 100/130 euro gaan zitten excl brok.

en heb je er wel rekening mee gehouden dat het niet alleen bij aanschaf en stallingskosten blijft?
als je de zoekfunctie gebruikt zijn er heel veel topics waarin staat wat een paard maandelijks ongeveer kost aan stalling, veearts, hoefsmid, ontwormingen enz enz.

NatasjaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 09:00

loulou schreef:
sommige mensen vergeten geloof ik dat in bijv brabant de prijzen veel lager liggen.
bij ons betaal je bijv 140 euro voor stal, weidegang, buitenbak en stapmolen. hier komt dan alleen brok voor eigen rekening bij.

Ik zit zelf ook in Brabant, maar vindt de prijzen toch nog knap hoog hoor! Een stal verderop vraagt 180 Euro per maand voor stalling en gebruik bak en paddock. Weiland hebben ze niet of nauwelijks. Een andere stal vlak bij mij vraagt 200 Euro en daar krijgen de paarden 'een paar uur per dag' weidegang... Zal waarschijnlijk ook wel afhangen in welke regio van Brabant je zit. Hier in de omgeving (in de buurt van Breda/Gorinchem) is het nog best duur vindt ik in ieder geval.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 10:17

Reken het bedrag eens terug naar de kosten per dag.
€ 60,- per maand (30 dagen) is € 2,- per dag.

En dan de vraag wie wat doet natuurlijk.

Los van betalen voor hooi/ krachtvoer/ stro zul je de staleigenaar ook moeten betalen voor de ´dienst´ die hij je aanbiedt. Onderhoud van het terrein is ook niet gratis en huur betalen voor het stuk land waar je paard op loopt is ook niet gek. Denk er ook aan dat een staleigenaar toch dagelijks zelf tijd erin moet steken (voeren/ dagelijks controle/ beschikbaar hebben van hooi/ stro/ krachtvoer etc).