Oren knippen, DRAMA!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AH_scim

Oren knippen, DRAMA!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-07 15:54

De oren van mijn pony zijn nodig toe aan een knipbeurt, alleen daar is mijn pony niet zo blij mee..

Hij zit te schudden, trekken enz.. ik mag haar overal gewoon knippen maar niet haar oren..

Heeft iemand tips.

Amaris

Re: Oren knippen, DRAMA!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 15:58

Hoe groot is je pony?
mijn paard vond het ook helemaal niets. nu was die nog helemaal niets gewend (pas 3,5 en net van de wei) maar bij haar was het probleem meer dat ik zo omhoog reikte naar haar oren. dan ging haar hoofd ook omhoog.
Dus ik ben er op een krukje naast gaan staan, en toen was het ineens geen probleem meer.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 16:07

wij moesten het doen bij onze veulens met de keuring, om narigheid te voorkomen krijgt ie gewoon even een praam om, doe ik overigens ook met mijn eigen merrie. ik heb geen zin in ongelukken, en met een praam om is er niets aan de hand, vind met een scheerapperaat ook mooier om oren enz uit te scheren.

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-07 16:12

Ze is maar een meter.. Clown

Ik heb geen praam ik ken ook niemand die dat heeft.
Ze is 15 jaar dus ik dacht zo dat ze het wel hoorde te kennen.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 16:14

een praam kan je maken door een stro/hooi touwtje door het gaatje van je hoevenkrabber te halen en dan aan elkaar knopen en tada een praam!!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 16:14

kun je heel gemakkelijk zelf maken Knipoog

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 19:46

Hoe ver wil je de haren wegknippen?? en vanaf waar wordt het een probleem?

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-07 19:57

_angela_ schreef:
Hoe ver wil je de haren wegknippen?? en vanaf waar wordt het een probleem?

gewoon de haren die buiten haar oor steken. zo gauw de schaar ''knipt'' of zelfs dicht bij haar oor komt, trekt ze haar hoofd weg.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 20:01

ga dan beginnen met het knippen in de lucht, stel steeds gerust en vaak belonen. Zo ga je steeds dichter bij het oor in de buurt. Knip nog niet de oorharen, bewaar dat voor de keer erop. Zorg ook dat je met je handen aan de oren mag zitten. Gaat dat allebei helemaal goed, dan kun je de oren dichtknijpen (naar elkaar toe brengen) en de uitstekende haren afknippen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 20:06

hmzzzz ben ik simpel in, als het zo een drama is........ dan gewoon lekker niet Lachen tis immers geen noodzaak

Westenwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 20:07

daar hebben ze de praam voor uitgevonden.. Haha!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 20:09

geduld en geduld Haha!

mijn pony was een ramp,als je naar zijn oren wees as ie al weg,tegenwoordig vind ie het lekker als ik er in kriebel Haha!
gebruik gewoon je handen,oren friemelen, masseren ,maakt niet uit Knipoog

steeds een stukje verder, elke dag even doen,.
na een tijdje went ie er wel aan.

schaar erbij, eerst net alsof en dan als ie vertrouwd blijft staan dan knippen,moet lukken al kost het je wat tijd

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 21:35

KiWiKo schreef:
hmzzzz ben ik simpel in, als het zo een drama is........ dan gewoon lekker niet Lachen tis immers geen noodzaak

Hihi, daarom laat ik het bij die van mij er ook altijd inzitten. Doe alleen het hoog nodige pluis wat eruit komt, maar verder laat ik het lekker behaart van binnen Tong uitsteken Het is mooier zonder, maar heb ook geen zin in een drama Ach gut

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 21:38

KiWiKo schreef:

precies doe de mijne ook nooit .
die drait al door als je er naar wijst dus laat stan je met de schaar aan komt .
laat het gewoon lekker zitten . Knipoog

MyStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 21:40

Vindt ze het ook niet lekker als je haar hoofd aait, krabbelt, masseert o.i.d.?? Wat ik altijd doe als ze hun hoofd alle kanten op zwiepen, is lekker krabbelen tot ze hun hoofd omlaag doen en ze ontspannen, en dan hoepla snel (maar met beleid natuurlijk Knipoog ) wat wegknippen.

Verder helpt vastzetten misschien?? Of iemand anders laten vasthouden? Trapje? Of anders zou je nog een praam kunnen proberen maar dat zou ik echt als laatste middel doen. Ze zal er op een of andere manier toch aan gewend moeten raken

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-07 09:14

PolosportJ schreef:
KiWiKo schreef:

Hihi, daarom laat ik het bij die van mij er ook altijd inzitten. Doe alleen het hoog nodige pluis wat eruit komt, maar verder laat ik het lekker behaart van binnen Tong uitsteken Het is mooier zonder, maar heb ook geen zin in een drama Ach gut

Het gaat ook om de pluis erbuiten, binnnenste doe ik niet

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-07 09:16

MyStar schreef:
Vindt ze het ook niet lekker als je haar hoofd aait, krabbelt, masseert o.i.d.?? Wat ik altijd doe als ze hun hoofd alle kanten op zwiepen, is lekker krabbelen tot ze hun hoofd omlaag doen en ze ontspannen, en dan hoepla snel (maar met beleid natuurlijk Knipoog ) wat wegknippen.

Verder helpt vastzetten misschien?? Of iemand anders laten vasthouden? Trapje? Of anders zou je nog een praam kunnen proberen maar dat zou ik echt als laatste middel doen. Ze zal er op een of andere manier toch aan gewend moeten raken

Ik kan overal aankomen, ze vind het ook lekker als ik haar oor kriebel, maar als de schaar erbij komtwil ze niks meer.

Ze stond al vast, eerst los, daarna strak, daarna had ik het touw zelf erbij vast.. Iemand anders had ik de vorige keer ook al geprobeert, was ook geen succes.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 09:19

Gewoon niet doen!
Als het zo veel stress oplevert. Jouw pony heeft het 15 jaar met behaarde oren gered, dus zal dat de rest van haar leven ook wel lukken.

Dendie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 09:31

ElCid schreef:
Gewoon niet doen!
Als het zo veel stress oplevert. Jouw pony heeft het 15 jaar met behaarde oren gered, dus zal dat de rest van haar leven ook wel lukken.
Bij mijn pony is dit ook drama!! Hij doet er ook alles aan om niet geknipt te worden... Schudden, draaien, voorvoeten de lucht in... Met elke keer kleine beetjes oefenen gaat het wel wat beter. Ik knip ook echt alleen als het echt nodig is en de oorsmeer uit zijn oren komt Knipoog
Maar als je pony het echt verschrikkelijk vindt kan je het natuurlijk ook gewoon laten... In het wild worden ze ook niet geknipt Knipoog

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 09:45

SV-->VSW

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 10:05

Voor de praam ben ik niet zo,n voorstander. Veel geduld moet je hebben.Gewoon iedere keer langzaam aan de oren komen etc. Mischien dat je het zo met verloop van tijd kan proberen? En als het echt zoveel stress oplevert zou ik het niet doen. Maarja ik hou er ook niet zo van om een paard te hebben met 2 plukken uit zijn oren Clown

MyStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 21:55

En als je eerst knippende bewegingen maakt met de schaar?? Net zo lang knippen tot ie eraan gewend raakt aan het geluidje. Iedere dag doen en overal komen, om haar hoofd, kont, benen neus etc. etc. Maar haar daarbij zeker niet aankijken en net doen alsof er niks aan de hand is. Ze moet gaan denken dat het bij jou hoort. Paarden zullen bijv. ook niet snel schrikken van je kleren, omdat het bij jou hoort en ze jou kennen, dat is ook zo met enge voorwerpen. Als ze dan niet meer reageert op die prikkel, kun je steeds dichterbij komen. Dan op een gegeven moment een plukje knippen en gewoon steeds opbouwen.

kepo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 22:11

de oren van mijn paard knippen is ook een drama, in het begin gooit hij zijn hoofd de lucht in maar als ik eenmaal gelukt met geduld vind hij het allemaal best ,

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 22:14

Oke, misschien een rare vraag, maar wat is een praam? Clown

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 02:25

Scheermesje nemen... Moet je wat voorzichtiger mee zijn... Maar t maakt geen geluid.... Voorzichtig het oor dichtknijpen en dan met t mesje erlangs