Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Miryamk schreef:Ik dacht al dat het over Gerrit zou gaan.
Ik denk dat die brandweermannen een dergelijke situatie nog nooit geoefend hebben. Tja dan blijft het behelpen....Die mannen waren natuurlijk ook als de dood om een flinke trap te krijgen.
Miryamk schreef:Ik dacht al dat het over Gerrit zou gaan.
Ik denk dat die brandweermannen een dergelijke situatie nog nooit geoefend hebben. Tja dan blijft het behelpen....Die mannen waren natuurlijk ook als de dood om een flinke trap te krijgen.
heul goed MIr!
) aan die twee voorpootjes de kant op slepen. Hm. Ik werd er niet gelukkig van. 
En die hammen van Gerrit mogen er idd wezen! Ik hoop dat de stijfheid snel wegtrekt. Komt de DA nog langs? Dan zou ik hem je twijfels over deze aktie voorleggen. 
Ze zullen zoiets zeker niet opzettelijk fout doen, maar er bestaat helaas nog veel onkunde. Krista schreef:Miryamk schreef:Ik dacht al dat het over Gerrit zou gaan.
heul goed MIr!
Nou, ze waren er stellig van overtuigd. Zo moest het en anders? Ze stonden me aan te kijken of ik zo'n hysterisch paardengrietje was. Deze 'techniek' hadden ze met dierenartsen overlegd. Gerrit's voorbenen waren vrij op de kant en ik heb zelf staande in sloot zijn dek losgesneden en kon zonder veel gekkigheid achter en onder zijn benen voelen. Ik bood zelfs aan om dat zelf te doen, ik stond er toch al.
Enne... er waren twee brandweerwagens, plus onze eigen Ford Bronco, dus er was 'kracht' genoeg.
Toen hij er uit was liep hij echt gruwelijk moeilijk, wijdbeens, hinkend. Kijk, stijf, dat kan niet anders, lijkt me logisch. Dus: onder extra warm dek, rustige beweging en Arnica druppels tegen de zwellingen. overigens heeft hij gisteren van de DA nog een pijnstiller gehad om de eerste zwelling te remmen.
Maar man o man, een dood paard slepen ze aan zijn voorbenen bij wijze van spreke weg, echt, die hele 700 kg (mijn dikbil Quarter mag er wezen) aan die twee voorpootjes de kant op slepen. Hm. Ik werd er niet gelukkig van.

Krista schreef:Ze stonden me aan te kijken of ik zo'n hysterisch paardengrietje was.