Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
rashida schreef:Ik spuit de benen nooit af maar stap gewoon even na het werk! Dan koelen ze idd niet te snel af! Maar gaat het geleidelijker!
Niet alleen voor zijn benen maar ivm zweten en ademhaling. Bedankt voor de reacties hier kan ik wel wat mee!!! Malibu schreef:Alleen als ik een grote buitenrit heb gemaakt of een lang stuk over de harde weg ben geweest...
Verder doe ik het praktisch nooit na het rijden, mijn (18-jarige) pony heeft geen kwalen dus gewoon uitstappen is voldoende
)
Door het werk wordt het bloed harder rondgepompt en zijn de bloedvaten verwijd, zodra je de benen af gaat spuiten met koud water 'schrikken' de bloedvaten en worden ze opeens smaller. Het hart moet zich hier opeens aan aanpassen. Daarnaast is het zo dat het bloed in de benen wordt afgekoeld en dit 'koude' bloed wordt direkt op een hoog tempo rondegepompt door het lichaam, dit kan in extreme gevallen zelfs een hartstilstand veroorzaken.
) zodat ie in beweging blijft. Hierna kan je hem altijd nog eventjes afspuiten om de modder eraf te halen. Heb je hier geen mogelijkheid/tijd voor, dan gewoon niet afspuiten en zo op stal.
sjorsie schreef:uitstappen lijkt me iets wat iedereen al doet