Wat kunnen mensen toch dom zijn

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Indomitable

Wat kunnen mensen toch dom zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 21:33

Hoi hoi,

Ik kom even mijn frustraties uiten Boos!. Geen idee of het hier goed staat, maar het moet er echt even uit.

Ik sta op een heerlijke stalling bij mij in de buurt. Op stal staan er bij ons 6 merries en 3 ruinen. Natuurlijk zoals op elke stalling gaan er mensen en komen er ook weer mensen bij. Maar wat er nu toch bij is gekomen, een clubje zigeuners (sorry als ik hiermee mensen beledig, maar het zijn echt asoos). Ze hebben zelf een 4 jarig merrie en een 2,5 jarige hengst. Vooraf zijn duidelijk afspraken gemaakt over de hengst omdat onze stalhouder die eigenlijk niet wil hebben. Nouja de mensen zaten al wat omhoog dus heeft hij toch zijn accoord gegeven onder 1 voorwaarden, de hengst moest geen "spatjes" maken en als hij langer zou blijven, zou hij gecasteerd moeten worden. Die mensen staan er nu sinds afgelopen zaterdag, maar het volk echt waar!!!!

Nouja de beheerder had nog een keer duidelijk gemaakt dat die hengst niet teveel kuren zou moeten maken en dat konden ze ook begrijpen. Wat gebeurt er op dag 1 ze laten die hengst los in de bak, naast mijn merrie. Daar was ik dus niet blij mee. Gelukkig was er nog iemand op stal die maar zo verstandig is geweest om mijn beestje te verzetten. Die hengst heeft een verschuiving gehad in zijn rugwervels, en is dus hardstikke slap van achter. Wat gaan die mensen nou doen, ze jagen hem gewoon op. Stok kreupel, maja dat moeten ze dan zelf maar weten. Blijkbaar blijven die mensen maar een maand, want het meiske gaat weer terug verhuizen naar weet ik veel waar, maar haar vriend mag er dus niets van weten (beetje vreemd). Kom ik vandaag op stal en wat zijn die nu aan het doen, ze zijn de hengst hun merrie aan het laten dekken!!!!!!!! 2 keer hebben ze ze nu bij elkaar gehad en ja hoor die hengst weet nu dat hij hengst is! In de tweede poging zakte het arme beestje ook helemaal door zijn benen heen en zakte op de grond. Komt dat ventje op een gegeven moment aangelopen en zegt hij ook nog, goh het zou wat zijn als hij hier al die merries zou dekken. Ik dacht dat ik hem wel wat kon doen, mijn pa was ook flink over de zeik.

Ik ben vandaag dus wat rond wezen neuzen en in princiepe kan ik naar een andere stalling, maar voorheen stond ik hier zo fijn! De beheerder van stal was er vandaag niet, maar vanavond heb ik hem gesproken en gezegd wat ik ervan dacht. Hij kon mij ook zeer zeker begrijpen en die mensen waren dus niet goed bezig. Hij heeft al opgebeld, en gezegd dat de hengst dus ook niet meer buiten mag, ze mogen hem in de bak doen, maar niet meer los, dus of longeren of aan de hand. Ze hebben het arme beestje zelfs nog een steilsprong laten springen terwijl hij dus helemaal niet goed loopt.

Nu weet ik zelf niet meer wat ik moet doen, verhuizen of toch blijven, het is uiteindelijk maar voor een maand, maar in een maand kan ook veel gebeuren.......

Wat denken jullie?????

Groetjes

_Jorien_

Re: Wat kunnen mensen toch dom zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 21:45

Ik zou blijven, want zoals je zelf zegt; "Het is maar voor een maand!"

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 21:49

Als je er fijn staat zou ik niet permanent weggaan. Kun je je paard anders niet tijdelijk bij iemand anders in de wei zetten? Als er maar een schuilstal is.

Met een beetje geluk zijn ze er trouwens ook zo weer weg, en blijven ze niet eens een maand.

Over de hengst: arm ding... en het frustrerende eraan is dat je er zo weinig aan kunt doen...

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 21:55

ja daarom, ik kan het ook deze maand afkijken en blijkt het dat ze bijvoorbeeld niet weggaan of weet ik veel wat, kan ik altijd nog mijn spulletjes pakken en vertrekken.

Het is gewoon zo frustrerend :S. Het voordeel van die ander stalling is dat ik ook een binnenbak heb en dat het gewoon veel luxer is, maar het betekend wel dat ik het dubbele aan stalgeld ga betalen :S.

Nouja maar hopen en duimpje draaien dat er niets gaat gebeuren Lachen

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 06:52

[PP] -> [VSW]

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 06:55

Ik zou mijn paard tijdelijk weghalen. Stel dat de hengst wel losbreekt en jouw merrie dekt... Ben je mooi klaar mee.
Maar die mensen houden zich niet aan de afspraak. Kan de stalhouder hen niet wegsturen dan?

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 08:15

Ze vertrekken zowiezo aan het einde van september, maar de stalhouder had al kenbaar gemaakt dat hij ze liever weg wilde hebben, als ze dat wilde kregen ze het geld gewoon terug. Moeilijk moeilijk moeilijk. Heb er de hele nacht slecht van geslapen, die andere stalling is wat dat betreft ook ideaal ik heb voortaan een binnenbak hoef mijn stal niet meer te doen etc... Alleen ik ben wel het dubbele aan stallling kwijt, en ik ga aankomende maand ook nog beginnen met een nieuwe baan, dus ik wil zowiezo nog een slag om mijn arm houden, mocht het bijvoorbeeld zo zijn dat mijn baan niet bevalt dan zit ik helemaal met de gebakken peren Boos!

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 08:21

ik zou gewon eventjes afwachten, en als ze niet weggaan, gewoon je spullen pakken!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 08:22

ik zou afwachten, nog niet weggaan nu, straks gaat mis met je baan en zit je met dubbele kosten van stalling
hun lijven iet lang en staleigernaar doet er zoasl ik hoor toch al wat aan om hun weg te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 08:22

De stalhouder moet op zijn strepen gaan staan en ze zeggen dat ze zaterdag al op gerot moeten zijn.
Hun houden zich niet aan te van te voren gemaakte afspraak. Meteen korte metten maken met aso volk
Ik moet zelfs nog maar zien dat ze eind van de maand weg zijn...

Zelf zou ik niet gaan, laat je niet weg pesten door aso's
Zeker als je het voor die tijd goed naar je zin hebt gehad.
Zeg wel tegen de pensionhouder dat je bang bent dat je merrie gedekt wordt en dat als er niet snel wat gebeurd je weg bent.
Denk dat hij jou liever houd dan die aso's

Verder wil je toch perse weg omdat je merkt dat ze niet vertrekken, zijn er in de buurt vast wel stalletjes met een buitenbak, dus niet zo duur Knipoog

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 08:27

maar die binnenbak is toch wel erg hendig Lachen. Ik weet wel dat ze heel goed in de gaten worden gehouden. De eigenaar was van te voren ook al niet meegedeelt dat ze maar een maandje zouden blijven dus hij was plat gezegd ook al genaaid, ik denk zeker dat hij ze vandaag nog aan gaat spreken dus tja.....

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 08:30

is hier laatst niet een waarschuwing geweest over deze mensen? Of zijn dat anderen. Er staat me iets bij dat iemand ze zocht omdat er problemen waren, die dus niet netjes (helemaal niet dus) opgelost zouden zijn. Maar precies weet ik het niet meer. Niet weggaan. Deze mensen staan binnen een week ergens anders. De beheerder is een correct figuur begrijp ik uit jouw verhaal. Die laat het echt niet zover komen dat er echte problemen ontstaan. Meld hem wel even, dat je overweegt om te verhuizen als deze mensen hun gedrag niet veranderen, of definitief op stal blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 08:37

ik ben zelf wel weg gegaan.Zelfde soort situatie.Weet je stalhouders kunnen zoveel beloven en zeggen dat de mensen dit en dat niet mogen.Maar als die mensen het toch doen dan houd het op.

Bij ons kwam er ook iemand met een haflinger hengst staan.Hoewel er gezegd was dat er geen hengsten werden toegelaten.Die hengst mocht niet in de wei komen.Nu regelmatig stond hij er toch met één lint afstand van mijn merrie's.Dan werd gezegd hengst dekt niet.Ze zette zelf hun merrie's ook bij de hengst Frusty .Dus op een dag betrap ik hem in volle actie.Ik de pensoinhouder er bij gesleurd die natuurlijk nu niet meer kon ontkennen dat hij niet dekte.Affijn wij zijn het met een paar mensen te gelijk afgestapt,hij was daar ook boosover uiteindelijk stonden we er ook al 7 jaar.Maar aan loze belofte's heb ik niks.O ja,ze vonden het ook geen probleem dat hij onze paarden dekte dan hadden we gratis veulens Hamer .We hadden begot 2 jaarling merrie's staan en dan nog een arabier en twee kwpner's dus echt geen behoefte aan dekkingen.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 10:22

heel apart dat dat toegelaten wordt. ik zou het even afwachten, als de afspraken weer niet nagekomen worden, moet je wel IETS doen, anders zit je straks met een drachtige merrie. desnoods tijdelijk weg. aan de andere kant is de kans dan groter dat die mensen blijven. heb je al een goed gesprek gehad erover met de stalhouder?

verder vind ik het zielig (ja, sielugh) voor de hengst, die staat nu dus constant binnen, tenzij zij hem eruit laten om (misschien een uurtje?) te rennen. ik snap niet dat ze zo'n dier niet gewoon laten castreren, dan is het hele probleem opgelost, en wordt het dier ook een stuk gelukkiger.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 19:51

Ik vind het wel raar dat de stalbeheerder die mensen heeft toegelaten ook al was hij er van in het begin al niet voor te vinden.
In ieder geval zou ik nog niet meteen verhuizen maar de stalbeheerder duidelijk maken dat je hier niet mee opgezet bent. Voor zover dat iets uithaald want in ben het eens met Silvana, de meeste stalbeheerders zeggen zus tegen jou en zo tegen een ander.

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 19:58

Het is alleen voor deze maand, de mensen hebben al betaald en opgezegd dus ze mogen ook geen dag langer blijven dat is al duidelijk gemaakt.

Maar mocht het zijn dat ze langer blijven dan kan ik in priciepe dezelfde dag nog bij de andere stalling terecht. Ik wil ook geen overhaaste beslissingen gaan maken en (ook al is het idd wat zielig voor de hengst) het beestje staat nu binnen mits dat ze er zijn.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 21:08

Nou ik zou gewoon blijven hoor!
Als ze langer blijven zou ik toch nog eens goed met de beheerder gaan praten...

Maar wat een vreemde mensen zeg! Zoiets doe je toch niet? Arm dier.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 21:45

ik zou mijn paarden zeker niet weghalen als het zeker is dat deze mensen niet blijven.

_MiSSy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 15:23

Ja als je er verder wel fijn staat, zou k blijven. Over een maand zijn die mensen weer weg. Ik zou wel alles goed in de gaten houden, vooral met jouw merrie. Dus niet zonder toezicht los zetten enzo. Succes ermee!!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 15:26

Gewoon blijven die maand. Lekker afwachten of je baan iets wordt, en dan kun je altijd nog naar die andere stal. Ook al is het dan om een andere reden (luxere stal)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 15:38

Ik zou niet weggaan zonder een goed gesprek met de staleigenaar. Als jij het daar naar je zin hebt en alleen de nieuwe stalgenoten het voor je verzieken, en zij zich duidelijk niet aan de regels houden, dan is dat snel genoeg op te lossen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 15:42

Ik zou een vakantieadresje zoeken voor die maand, even melden bij je staleigenaar dat je volgende maand weer terugbent als zij weg zijn Haha!

devil03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 15:45

ik zou ook niet weg gaan het beviel je toch op de stal voordat hun kwamen? lekker blijven staan dus.
hun zijn zo weer weg de staleigenaar onderneemt zo te horen goeie stappen om er voor te zorgen dat jij en je merrie veilig zijn.
en net wat urielle zegt... al zou je dat tegen hem zeggen desnpoods zet je je merrie een maand op de wei als dat mogelijk ios op een andere stal.
en dan kom je weer terug na die maand.
nou reken maar dan dat ze staleigenaar hun weg stuurd ipv jou voor een maand weg laat gaan.

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 19:33

Ik heb inmiddels besloten, en dat viel niet mee. Ik heb alle voors en tegens afgewogen en ik heb toch besloten om te gaan. Wel heb ik de afspraak gemaakt dat ik (mocht het elders niet bevallen) dat ik dan terug mag komen. Wellicht is dit wel een goed moment geweest en heeft het niet alleen aan die mensen gelegen, maar ook dat ik onbewust zelf al langer bij mezelf gedacht heb om weg te gaan. We gaan weer naar de winter toe, slechter weer, vroeg donker en dan alleen een buitenbak en geen trailer is niet alles. Na alles op een rijtje gezet te hebben lijkt me dit toch het beste.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 07:46

je moet doen wat het beste lijkt voor jouw.
bevalt het niet, weet je dat je terug mag komen.